عمومی

دراگـان در شـرایط خـاص – ترندونی

دراگاناس اسکوچیوس این بار به چند دلیل در موقعیت خاصی قرار گرفت.

همانطور که روزنامه ترندونی می نویسد دنیای اقتصادی وی نوشت: دراگان اسکوچیچ، مربی تیم ملی فوتبال ایران تعطیلات خود را به پایان رساند و به تهران بازگشت. او برای میزبانی از اردوی تیم ملی برای دو تیم باقی مانده در سال 2022 آماده می شود. مقدماتی جام جهانی در پایان مارس؛ دو دیدار 14 و 9 آوریل با تیم های کره جنوبی و لبنان برگزار می شود. این بار اما دراگان به چند دلیل در موقعیت خاصی قرار گرفت.

لیست را کنار بگذارید

لیست بازیکنان تیم ملی در دو دیدار آینده به شدت کاهش یافته است. کمیته اخلاق محمدحسین کنعانی زادگان را به دلیل آن فایل صوتی جعلی از حضور در دو بازی ملی محروم کرد. سعیدوی عزت اللهی و صادق محرمی نیز از بازی مقابل کره جنوبی محروم شده اند. سیاواس یزدانی نیز به اردو رفت و به دلیل دیر معرفی شدن نتوانست به لیگ برتر فجرسپاسی بپیوندد. در نتیجه فصل را در تیم دسته اول و قایقرانی ادامه خواهد داد. باید منتظر ماند و دید که آیا دراگان در چنین شرایطی این بازیکن را به اردو دعوت می کند یا خیر.

چالش برای کره جنوبی

کره جنوبی 11 سال است که ایران را شکست نداده است. در نتیجه برای شکستن این طلسم در خانه خود و جلوی چشمان تماشاگران، در مسابقه چهارم فروردین آب و آتش خواهند انداخت. رسانه های کره ای در حال حاضر بحث هایی را در مورد این مسابقه به راه انداخته اند و به طور فعال بازیکنان خود را به هیجان می آورند. این موضوع را برای اسکوچیچ پیچیده خواهد کرد. به خصوص که شکست ناپذیری مقابل کره یکی از میراث های کارلوس کی روش برای تیم ملی است و از دست دادن آن به سرمربی کروات فشار زیادی به او وارد می کند.

عدم اطمینان فدراسیون

به هر حال فدراسیون فوتبال دوران گذار را پشت سر می گذارد. بنده شهاب الدین عزیزی برکنار شده و میرشاد ماجدی به طور موقت هدایت فدراسیون را بر عهده دارد. اما برکناری عزیزی خادمو باید در مجمع بعدی به رای گذاشته شود و ممکن است اعضا به کلی اختلاف نظر داشته باشند. در مورد مشروعیت شهرداری مجیدی نیز ابهاماتی وجود دارد. ترکیبی از این مشکلات باعث می شود که وضعیت کمتر «عادی» و معمولی نباشد. این شرایطی است که تیم ملی باید در چند ماه آینده برنامه ریزی های متعددی در اردوها و مسابقات مناسب داشته باشد.

مدیر جدید

اما اخیرا مجتبی خورشیدی (که معلوم نیست کجاست!) هدایت تیم ملی را به حمید استیلی سپرد. این یک تغییر بزرگ روی نیمکت است. مدیر به طور جدی و فشرده با مربی ارتباط برقرار می کند و در سراسر جهان اغلب از مربی در مورد چنین تغییراتی سوال می شود. در این مورد، اما بعید است که کسی با دراگان اسکوچیچ مشورت کرده باشد. باید منتظر ماند و دید که شرایط همکاری اسکو با استیل چگونه خواهد بود و آیا آنها با هم ملاقات خواهند کرد یا خیر.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا