برون مرزی

وزیر دفاع نروژ: اروپا باید خود را برای جنگ با روسیه آماده کند

وزیر دفاع نروژ هشدار داد که کشورهای اروپایی تنها چند سال فرصت دارند تا برای جنگ با روسیه آماده شوند.

به گزارش ترندونی، «اریک کریستوفرسن» وزیر دفاع نروژ گفت که کشورهای ناتو «۲ یا شاید ۳ سال» فرصت دارند تا برای حمله نیروهای ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه آماده شوند.

پیشتر چندین مقام اروپایی در نشست وزرای دفاع ناتو در بروکسل بر اهمیت افزایش آمادگی کشورهای اروپایی برای جنگ تاکید کردند.

وزیر دفاع نروژ در گفت‌وگو با یک خبرگزاری محلی گفت که مسکو انبارهای تسلیحاتی خود را با سرعتی به‌مراتب بیشتر از آنچه انتظار می‌رفت، تقویت کرده است.

او با بیان اینکه «روسیه تولید (تسلیحاتی) خود را به میزان چشمگیری افزایش داده»، مدعی شد: آنها همچنین با کشورهایی مانند ایران و کره شمالی همکاری کرده‌اند و این یعنی سرعت تقویت قوای دفاعی روسیه نسبت به پیش‌بینی ما در سال گذشته، بیشتر خواهد بود.

وی افزود: پس باید از زمان به خوبی استفاده کرده و قوای دفاعی خود را تقویت کنیم.

کریستوفرسن همچنین هشدار داد که بسیاری از تدارکات نظامی اروپا در حال حاضر برای حمایت از نیروهای نظامی اوکراین در مبارزه با روسیه مصرف می‌شود و روسیه نیز بخش بزرگی از توان رزمی خود را در جنگ اوکراین مصرف می‌کند.

با این وجود، او با بیان اینکه مسکو توانسته راهی برای جایگزینی سریع تسلیحات خود پیدا کند، تاکید کرد که ناتو باید به حمایت از اوکراین ادامه دهد؛ زیرا کی‌یف در حال حاضر نخستین خط دفاعی اروپاست.
انتهای پیام

گروه تحریریه علوم بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای پیچیده جهانی. با استفاده از تحلیل‌های کیفی و دقیق، شما را در جریان تغییرات جهانی قرار می‌دهم. با روشی آمیخته از روش‌های روزمره و نظری، به شما مطالب جذابی درباره اتفاقات جهانی ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا