برون مرزی

آماده باش جنگنده‌های «میگ-31 روسیه» در قطب شمال

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین ترندونی ، رسانه ها از آمادگی جنگنده های میگ -31 روسی در قطب شمال همزمان با استقرار بمب افکن های لنسر B آمریکا در نروژ خبر دادند.

طبق وب سایت Barnets Observer ، جنگنده های مافوق صوت روسی MiG-31 آماده نبرد در پایگاه هوایی Novaya Zimla در شمال روسیه است. نیروی هوایی روسیه اعلام کرد که فرمانده نیروی هوایی شمال روسیه یک هواپیمای میگ -31 ام بی روسی را به یک پایگاه هوایی روسیه در شمال این کشور منتقل کرده است. فرمانده روس هنگام بازدید از پایگاه به آمادگی خلبانان و جنگنده های میگ -31 این کشور برای پرواز منفی 60 درجه اشاره کرد.

براساس ناوگان شمال روسیه ، از زمان استقرار جنگنده در این پایگاه دورافتاده در شمال روسیه ، هیچ نقض حریم هوایی روسیه صورت نگرفته است.

به گفته این منبع ، آماده سازی جنگنده های میگ -31 در این پایگاه هوایی همزمان با تشدید تنش های نظامی در اقیانوس اطلس شمالی و آب های قطب شمال بوده است. طبق برخی گزارش ها ، نیروی هوایی ایالات متحده قصد دارد بسیاری از بمب افکن های لنسر خود را در پایگاه خود در اورلاندو در نروژ در ماه فوریه مستقر کند.

سفارت روسیه در نروژ با صدور بیانیه ای اظهار داشت كه نروژ با اجازه استقرار بمب افكن های آمریكایی تهدیدی برای امنیت شمال اروپا در قطب شمال است و روسیه به دنبال تقویت حضور نظامی خود در منطقه است.

رسانه ها اخیراً گزارش دادند که نیروهای روسی یک هواپیمای نظامی نروژی را بر اثر درگیری های هوایی و کشورهای عضو ناتو در مناطق مختلف اروپا و قطب شمال بر فراز دریای بارتو تصرف کردند. روسیه می گوید ، در پی نزدیک شدن هواپیمای نیروی هوایی نروژ به حریم هوایی روسیه در دریای بارنتس ، جنگنده میگ -31 هواپیمای نروژی را تحویل گرفته و تا زمان خروج از منطقه اسکورت می کرد.

انتهای پیام /


دکمه بازگشت به بالا