برون مرزی

حملات هوایی ترکیه به مناطق مسیحی نشین شمال سوریه به بهانه مبارزه با پ‌ک‌ک

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین ترندونی ، نیروی هوایی ترکیه دوشنبه شب به بهانه حمله به مواضع پ.ک.ک به مناطق مسیحی از جمله روستای مسیحیان آشوری در شمال شرق سوریه حمله و آنها را نابود کرد.

به گزارش یک خبرگزاری آسیایی ، هواپیماهای ارتش ترکیه دوشنبه شب به روستای تل تاویل در نزدیکی تل تمار ، استان الحسکه حمله کردند. منابع محلی حملات هوایی ترکیه را تأیید کرده و می گویند که این منطقه بدون توجه به عواقب آن برای غیرنظامیان محلی بخشی از جنگ ترکیه علیه کردها در سوریه و عراق است.

بر اساس این گزارش ، این حملات به خانه های مسیحیان آشوری آسیب رساند و بر اساس گزارش شاهدان و تصاویر منتشر شده در شبکه های اجتماعی ، حملات هوایی خسارات قابل توجهی به منازل وارد کرد که بسیاری از آنها دیگر ساکن نیستند ، اما هیچ یک از آنها کشته یا زخمی نشده اند. زیرا ساکنان درست قبل از حمله فرار کردند.

طی هفته های اخیر ، هواپیماهای جنگی ترکیه بارها به مناطق عمدتا مسیحی حمله کرده اند. ترکیه در عین حال ادعا می کند که عملیات نظامی این کشور مشروع است زیرا هدف آنها پایان دادن به تهدید واحدهای مدافع خلق کرد (YPG) متحد با پ ک ک و ایجاد منطقه امن در آن سوی مرز است.

به گفته این منبع ، رهبر مسیحیان آشوری اقدامات ترکیه در جریان حملات هوایی در شمال سوریه را “وحشیانه” خواند و ابراز امیدواری کرد که ارتش بتواند از منطقه دفاع کند زیرا متعلق به آنها است.

وزارت دفاع ترکیه اخیراً از حملات هوایی شدید نیروهای مسلح خود علیه مواضع تروریست های وابسته به پ.ک.ک در عمق عراق و منطقه پنجوین خبر داده و از حملات هوایی با 20 جنگنده و 28 موقعیت متعلق به تروریست پ ک ک خبر داده است. در مناطق کوهستانی معروف به Asus استفاده شد.

انتهای پیام /


دکمه بازگشت به بالا