برون مرزی

رشد ۳۳۰ درصدی تعداد افغان‌های کشته شده در حملات هوایی بین‌المللی از ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹

با توجه به داده های مطالعه جدید ، در 2016-2019. تعداد غیرنظامیان افغان که در حملات هوایی به رهبری آمریکا کشته شدند ، 330 درصد و بین سال های 2015 تا 2019 افزایش یافته است. 1357 غیرنظامی در این حملات کشته شدند.

به گزارش ترندونی ، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک ، محققان در این تحقیق معتقدند که افزایش مرگ و میر ناشی از تصمیم ایالات متحده برای کاهش قوانین مربوط به حملات هوایی در سال 2017 بوده است. 2019 700 غیرنظامی افغان در حملات هوایی بین المللی در افغانستان کشته شده اند که بیشترین آنها از زمان آغاز جنگ در افغانستان در سال 2001 بوده است.

تحقیقات همچنین نشان داد که تعداد کل غیرنظامیان کشته شده در افغانستان به دلیل حملات هوایی نیروهای افغان و بین المللی افزایش یافته است. نیروهای بین المللی کمک امنیتی (ISAF) به رهبری ایالات متحده مسئول بیشترین کشته ها بین سال های 2015 تا 2019 است. 1978 غیرنظامیان توسط نیروهای بین المللی کشته شدند و فقط 461 نفر در حملات هوایی نیروی هوایی افغانستان کشته شدند.

تعداد غیرنظامیانی که از سال 2016 در حملات هوایی بین المللی کشته شده اند در حدود 330 درصد افزایش یافته است. حملات هوایی بین المللی در افغانستان پس از توافق صلح ایالات متحده با طالبان در ماه فوریه کاهش یافت. اما همزمان تعداد حملات هوایی نیروهای افغان شدت گرفته است.

مطالعه دولت کابل در حال حاضر با طالبان در حال مذاکره است و این حملات هوایی افزایش یافته توسط نیروی هوایی افغانستان را می توان بخشی از یک حمله گسترده و احتمالاً اهرم مذاکره دانست. با این حال ، نتیجه این حملات هوایی این بود که نیروی هوایی افغانستان بیش از هر زمان دیگر غیرنظامیان را هدف قرار داد.

در شش ماه اول سال جاری ، از جولای تا پایان سپتامبر سال جاری ، نیروی هوایی افغانستان در حملات خود 86 غیرنظامی را کشته و 103 نفر دیگر را زخمی کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا