برون مرزی

در تلاش برای افزایش جایگزین‌های گاز روسیه برای اروپا هستیم

کاخ سفید اعلام کرده است که ایالات متحده در تلاش است تا تعداد جایگزین های گاز روسیه را برای اروپا افزایش دهد.

به گزارش گروه جهانی و منطقه ای خبرگزاری آنا، کاخ سفید اواخر روز جمعه اعلام کرد که واشنگتن به همکاری نزدیک با متحدان اروپایی خود برای یافتن راه هایی برای افزایش ذخایر انرژی ادامه خواهد داد.

بر اساس بیانیه کاخ سفید، ایالات متحده در تلاش است تا تعداد جایگزین های گاز روسیه را برای اروپا افزایش دهد.

با وجود اینکه کشورهای غربی با اعمال تحریم های گسترده علیه روسیه مانع از صادرات حامل های انرژی و سوخت این کشور به اتحادیه اروپا شدند، واشنگتن برای فرار از مسئولیت مسکو را مقصر این بحران می داند.

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید چهارشنبه شب گفت: پوتین از انرژی به عنوان یک سلاح استفاده می کند، اما ما انتظار این مشکل را داشتیم و برای آن آماده شدیم.

پیش از این دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفته بود که اروپایی ها مجبورند تاوان سیاست های نامعقول و پوچ رهبران خود در قبال روسیه در زمینه انرژی را بپردازند و منافع آن نصیب آمریکا می شود.

در پی جنگ در اوکراین، اتحادیه اروپا در ماه های اخیر اقداماتی را برای کاهش وابستگی به نفت، گاز و زغال سنگ روسیه انجام داده است. در نتیجه این اقدامات، قیمت انرژی در غرب به شدت افزایش یافته و زمستان پیش رو این اتحادیه را تهدید می کند. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، سیاست اروپا را «خودکشی» توصیف کرد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا