اقتصادی

تصویب و پشتیبانی 300 پروژه تاج در دانشگاه علوم پزشکی تهران / 50 میلیون حمایت از 35 شرکت

مدیر توسعه فناوری و روابط صنعتی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه 300 پروژه از سوی محققان و فن آوری های این دانشگاه در ارتباط با ویروس کرونا تصویب و پشتیبانی شده است ، با حمایت 50 میلیون تومانی از صندوق “صندوق برای. تجهیزات پزشکی “از شرکتهای تولید تجهیزات و الزامات مربوط به کرونا در دانشگاه اعلام شد.

محمدرضا منظم در گفتگو با ترندونی وی با اشاره به اینکه الگوی دانشگاه علوم پزشکی تهران در زمینه توسعه فناوری الگوی مرکز رشد است ، توضیح داد: پس از شیوع ویروس کرونا در کشور ، معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه گرانت پروژه هایی را اختصاص داده است. تحقیق در این زمینه

وی توضیح داد: با توجه به شرایط موجود در کشور قبل از عید ، برگزاری جلسات چهره به چهره دشوار بود ، اما هنوز هم فراخوانده می شد ، مکاتبات و جلسات بصورت مجازی برگزار می شد و برنامه هایی از دانشکده های مختلف دریافت می شد.

مدیر توسعه فناوری و روابط صنعتی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه 300 پروژه تصویب و پشتیبانی شده است ، یادآور شد: مهمترین کاری که دانشگاه انجام داده فعالیت کمیته های اخلاق است به گونه ای که این کمیته ها می تواند در اسرع وقت عمل کند. آنها تقریباً برنامه های پیشنهادی را دریافت کردند و آنها را مورد بازنگری قرار دادند.

منظم ، سپس به فعالیت فناوری در این دانشگاه اشاره کرد و توضیح داد: دانشگاه علوم پزشکی تهران حدود 100 شرکت دانش بنیان و مرکز فناوری دارد که برخی از آنها در مراکز رشد قرار دارند و برخی دیگر با موفقیت از مراکز خارج شده اند. رشد و در پارک های علمی. و فناوری صنعتی یا شهرک سازی تأسیس شد.

وی افزود: “اولین کاری که در شرکتها پس از شیوع کرونا در کشور انجام شد این بود که شرکتهایی که ظرفیت آن حوزه را دارند ، خط تولید خود را تغییر دادند یا خط تولید جدیدی را به آن اضافه کردند تا بتوانند در آن زمینه فعالیت کنند”.

مدیر توسعه فناوری و روابط صنعتی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه یک یا دو شرکتی که در زمینه فناوری نانو فعالیت می کنند بعد از شیوع کرونا تولید ماسک های N95 را آغاز کردند ، ادامه داد: بنابراین شرکتهایی که خطی نداشتند. تولید ماسک ، ایجاد شده یا اجاره ای از کارخانه های دیگر برای مجموعه خود است.

وی گفت: در حال حاضر شش خط تولید ماسک به این مجموعه اضافه شده است و بخش عمده ای از تقاضای داخلی برای این نوع ماسک توسط این شرکت ها تهیه می شود که محصولات خود را به هیئت امنای سکه تحویل می دهند.

وی سپس به حوزه IT اشاره کرد و توضیح داد که یک شبکه اجتماعی استارتاپی که به ارتباط متفکران ، متخصصان ، معلمان و مردم در حین شیوع کرونا اختصاص داده شده است ، کار خود را به آن زمینه اختصاص داده است.

مدیر توسعه فناوری و روابط صنعت دانشگاه علوم پزشکی تهران اضافه کرد: “اخیراً این استارتاپ با معاونت علمی و فناوری توافق نامه ای را امضا کرده است تا به کرونا به عنوان یک شبکه اجتماعی در زمینه اطلاعات کمک کند.”

وی گفت: به طور مرتب شرکت های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تهران اخیراً کیت های تشخیصی سرولوژی و کیت های تست سریع را تولید کرده اند. “بخشی از پشتیبانی ارائه شده برای ساخت این کیت ها توسط دانشگاه (در قالب وام و کمک های مالی) بود.

وی با تأکید بر این که ما فقط برای راهنمایی شرکتها برای مقابله با تاج محدود نشده ایم و تصمیم گرفتیم از سایر توانایی های علمی ، آزمایشگاهی و تجهیزات دانشگاه برای مقابله با این بیماری استفاده کنیم ، اظهار داشت: براساس این موضوع ، “کمیته فنی کرونا” این کمیته را ایجاد کردیم در 5 محور فعالیت.

مدیر توسعه فناوری و روابط صنعتی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: یکی از کمیته ها در زمینه “تجهیزات و لوازم پزشکی” (شامل ماسک ، دستکش ، کیت آزمایشگاهی و تجهیزات داخل اتاق های ICU از جمله دستگاه های تهویه مطبوع) فعالیت می کند. و غیره) در همین حال ، کمیته دیگری به “پزشکی” اختصاص یافته است.

وی گفت: “پروتکل های درمانی کرونا از برخی داروها برای سایر بیماری ها استفاده می کنند که برخی از آنها مربوط به ویروس است.” اما ما نگران این بودیم که مواد اولیه برخی از این داروها از هند وارد شود ، بنابراین ما شرکتها را راهنمایی می کنیم تا داروهای مرتبط با آن را در پروتکل ها تهیه کنیم. تا به امروز برخی از شرکت ها در این راستا هدایت شده اند و محصولات آنها توسط اداره کل تجهیزات پزشکی و سازمان غذا و دارو مجاز است.

وی با اشاره به اهمیت منابع IT و منابع IT ، هم در آموزش و هم در پژوهش ، گفت: ما با استارت آپ ها در این زمینه تعامل زیادی خواهیم داشت و اولین قدمی که در این زمینه برداشته ایم برنامه غربالگری است. این شروع راه اندازی های دیجیتال در زمینه سلامت دیجیتال است ، به طوری که ما می توانیم از چندین نفر که ظرفیت لازم را دارند پشتیبانی کنیم. البته ، ما همچنین از استارت آپ های جدید در این زمینه پشتیبانی خواهیم کرد.

مدیر توسعه فناوری و روابط صنعتی دانشگاه علوم پزشکی تهران به فعالیت های “اجتماعی و روانی” کمیته فنی دانشگاه کرونا اشاره کرد و گفت: “ما درباره مسئله قرنطینه و فشارهای دیگری که این بیماری به جامعه تحمیل کرده است ، فکر می کنیم. در آینده ” آینده نزدیک باعث بروز بحران در زمینه مسائل اجتماعی و روانشناختی خواهد شد که به طور معمول ، ما باید از قبل محصولاتی در این زمینه داشته باشیم. به این معنا ، ما یک برنامه میان مدت آماده کرده ایم و به مراکز فناوری مرتبط با این مشکل کمک خواهیم کرد.

مقدم با اشاره به کنترل کیفیت و محور HSE کمیته فنی کرونا در دانشگاه علوم پزشکی تهران ، گفت: کلیه محصولاتی که در مواقع بحرانی وارد بازار می شوند ، می توانند بستر لازم را برای افراد فراهم کنند. در معرض خطر باشید.

وی گفت: “به عنوان مثال ، بسیاری از ماسک هایی به نام N95 در واقع N95 نیستند و در محافظت از مردم مؤثر نیستند.” ما در شرایط بحرانی هستیم و نمی توانیم این ماسک ها را در بازار جمع آوری کنیم ، اما به طور معمول ، هنگامی که بازار از ماسک های با کیفیت N95 اشباع شده است ، می توانیم ماسک هایی با کیفیت پایین را در بازار جمع آوری کنیم.

مدیر توسعه فناوری و روابط صنعت دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: ما زیرساختی برای ارزیابی کیفیت این نیازها در کشور نداریم و در زمینه ماسک های تست و فیلترها ، سیستمی نداریم که به عنوان یک سرویس در کشور وجود داشته باشد. ” در این بخش یک میلیارد تومان به “سیستم تست فیلتر” اختصاص داده ایم.

“مشخص است كه يكي از شركتها يك سيستم آزمايش فيلتر كلاس پايين و پايين تهيه كرده و به اداره كل تجهيزات پزشكي اطلاع داده است كه در صورت پذيرش آن ، پروتكل ارائه خدمات ارزيابي كيفيت ماسك را تصويب مي كنند.” او گفت

وی گفت: “در بخش ماسک ها و فیلترهای مربوط به کروناویروس ، حتی استانداردی را هم نداریم که باید روی آن کار شود.” به هر حال ، ما یک محور در بخش کنترل کیفیت و پیام کوتاه باز کردیم. به عنوان مثال ، مسئله تهویه و فیلتر در بخش مراقبت های ویژه در بخش مراقبت های ویژه یا بخش های بیمارستانی بسیار مهم است و شاید یکی از دلایلی که کارمندان و کادر پزشکی درگیر شدن با Coronavirus هستند. دلیل آن این است که تجهیزات محافظ ما ضعیف است.

مدیر توسعه فناوری و روابط صنعت دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: این دانشگاه سعی کرده از طریق صندوق از طریق “صندوق تجهیزات پزشکی” (که در آن عضو و عضو هیئت مدیره آن است) منابع خود را جذب کند. نوآوری و شکوفایی ، معاونت علمی و فناوری. از فناوری ریاست جمهوری و غیره برخوردار باشید و به شرکت های کمک کننده ، وی گفت: در دوره ای که همه تعطیل بودند ، جلسات را بصورت مجازی ترتیب دادیم و با ارسال تماس به شرکت ها اعلام کردیم که منابع مالی وجود دارد.

وی گفت: “ما پس از دریافت سفارش از شرکت ها ، از 35 شرکت پشتیبانی می کنیم.” “ما از طریق صندوق فوق از شرکتها در تولید کیت ، ماسک ، دستکش ، فن و سایر تجهیزات مرتبط با Corona حمایت می کنیم.” مبلغ 50 میلیون تومان به شرکت ها ارائه شده است که بخشی از آن در مناطق کوتاه مدت و بلند مدت تولید ماسک و در سایر مناطق در دوره میان مدت است و به شرکت های درگیر در ساخت وسایل تولید ماسک ها باز می گردد. ماسک

وی افزود: علاوه بر این ، برخی از شرکت ها کارهای دیگری را انجام می دادند که هیچ ارتباطی با کرونا نداشت و هدایت فعالیت آنها با کرونا امکان پذیر نبود که در آن زمان دچار ضرر اقتصادی شدند. برخی از این شرکت ها وام داشتند و برخی دیگر مجبور به پرداخت اجاره بهای فضا بودند ، بنابراین ما با وزارت بهداشت مشورت کردیم تا شرکت ها بتوانند ما را به صورت اقساط و برای مدت طولانی تر (مثلاً دو سال) پرداخت کنند. با این حال ، برخی از مراکز رشد اجاره چند ماهه به شرکت ها داده اند.

مدیر توسعه فناوری و روابط صنعت دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: در مورد بسته ها نیز صندوق تجهیزات پزشکی را بررسی می کنیم تا بتوانیم از اعتبار آن صندوق برای شرکت ها استفاده کنیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا