سایه سنگین خاموشی‌های زمستانی بر سر انگلیسی‌ها

سایه سنگین تعطیلی زمستانی بر سر بریتانیا

روزنامه انگلیسی تلگراف فاش کرده است که کمبود برق در انگلیس در ماه‌های سرد سال قطعی است و مقامات از قبل آماده و مایلند در صورت عدم صرفه‌جویی، هشدارهای خاموشی را به مردم ارسال کنند.

سایه سنگین تعطیلی زمستانی بر سر بریتانیا

به گزارش خبرگزاری ترندونی، دولت بریتانیا برای جلوگیری از کمبود برق و قطعی گسترده برق در فصل زمستان برنامه‌هایی را طراحی کرده است که به گفته آن‌ها مسئولیت اصلی را بر عهده شهروندان خود گذاشته است.

روزنامه تلگراف در گزارشی فاش کرد که دولت یک طرح اضطراری انرژی تهیه کرده است که در آن از شهروندان کشور خواسته می شود برای جلوگیری از قطعی برق در فصل زمستان در مصرف برق صرفه جویی کنند.

در گزارشی در این روزنامه آمده است که این طرح در صورت کمبود گاز یا برق اجرا می شود، اما ظاهراً کمبود برق در این کشور واقعی است چرا که مسئولان از قبل پیام های هشدار دهنده ای را برای ارسال به مصرف کنندگان آماده کرده اند.

بر اساس گزارش های منتشر شده، بحران انرژی و هزینه های بالای زندگی در انگلیس همچنان یک مسئله و نگرانی اصلی برای شهروندان است و انتظار می رود قبض های خانوار در زمستان امسال به بالای 3300 پوند افزایش یابد.

شبکه ملی بریتانیا از شرکت‌های بزرگ برق مانند بریتیش گاز و شل خواسته است تا راه‌هایی برای کاهش هزینه‌ها و کاهش قبوض خانگی بیابند، اما این شرکت‌ها می‌گویند که این درخواست را نمی‌پذیرند.

قیمت سوخت و انرژی در ماه های اخیر به دلیل تحریم های غرب علیه روسیه به شدت افزایش یافته است، اما در عین حال کشورهای اروپایی همچنان به دنبال برنامه هایی برای جبران کمبود انرژی وارداتی از روسیه هستند.

هفته گذشته، کمیسیون اروپا به همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا پیشنهاد کرد که مصرف گاز طبیعی را از سپتامبر تا مارس سال آینده 15 درصد کاهش دهند. این کمیسیون گفت: در صورت قطع کامل گاز روسیه، ذخایر کشورهای اروپایی برای فصل زمستان کافی نخواهد بود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا