برون مرزی

سایه سنگین کرونا بر اقتصاد بحران‌زده آمریکا/ نرخ بیکاری در برخی ایالات بالاتر از نرخ میانگین کشور است

بیکاری همچنان در کشور رویایی افزایش می یابد.

به گزارش گروه بین الملل آنا ، ایالات متحده با بحران اقتصادی وخیم تر ناشی از همه گیری کرونا و پیامدهای آن روبرو است. متوسط ​​نرخ بیکاری جهانی در این کشور به طور متوسط ​​6.9 درصد است که افزایش را نشان می دهد ، در حالی که در برخی از کشورها نرخ بیکاری بالاتر از متوسط ​​را شاهد هستیم. گزارش شده است که نرخ بیکاری در هاوایی 14 درصد ، در نوادا 12 درصد ، در نیویورک 9.6 درصد و در لوئیزیانا 9.4 درصد است. و در کالیفرنیا ، داکوتای جنوبی ، آیووا ، ورمونت ، نبراسکا و یوتا نرخ بیکاری زیر متوسط ​​کشور دارند.

در واقع ، بیکاری و ایجاد شغل به عواملی مانند شرایط اقتصادی ، رقابت جهانی ، تحصیلات ، ساختار حاکمیت و نرخ رشد جمعیت بستگی دارد. اینها عوامل مهمی هستند که بر تعداد کارمندان و کارمندان ، دوره بیکاری و سطح دستمزد تأثیر می گذارند.

افزایش بیکاری و تصمیم گیری ضعیف در اقتصاد کلان در ایالات متحده

با نگاهی به آمار چند ماه پیش ، می بینیم که نرخ بیکاری در ایالات متحده در سال 2020 است آوریل به 14.7 درصد رسید. این نرخ بیکاری از زمان رکود بزرگ دهه 1930 بی سابقه بوده و نشان می دهد از هر هفت کارگر آمریکایی یک نفر بیکار است.

2020 مرداد دولت ترامپ کار خود را دوباره آغاز کرد و نرخ بیکاری را به 8.4 درصد رساند ، اما این کاهش دور از واقعیت بود و هیچ نشانه ای از بهبود اقتصادی نشان نداد. به دلیل بازگشایی مشاغلی که به دلیل بیماری کرونا قلب پس از مدتی راکد تعطیل شده بود ، بیکاری کاهش یافت و شرکت ها برای جبران کوتاه مدت خواستار کار بیشتر برای بسته شدن بودند ، اما همانطور که گفته شد ، رکود اقتصادی کوتاه مدت بود. همچنین آمار و داده ها افزایش نرخ بیکاری را نشان می دهد.


بیشتر بخوانید:

بایدن با اقتصاد ورشکسته کشور روبرو است

هفته گذشته 1.5 میلیون آمریکایی دیگر شغل خود را از دست دادند


گزارشی توسط اداره آمار کار ایالات متحده نشان می دهد که تعداد افرادی که با بیکاری طولانی مدت می جنگند در آگوست سال جاری بی سابقه بوده است. داده های رسمی تأیید می کنند که وضعیت بیکاری واقعی بدتر خواهد شد زیرا بسیاری از کارگران با بیکاری مداوم مواجه هستند.

در همین حال ، زنان در معرض خطر از دست دادن شغل خود برای همیشه نسبت به مردان هستند. در دوران رکود اقتصادی کرونا نرخ بیکاری زنان بالای 20 سال در آوریل به 15.5 درصد ، اما برای مردان به 13 درصد رسیده است.

نرخ بیکاری جمعیت سیاهان آمریکایی نیز کمی کمتر از دو برابر جمعیت سفیدپوستان است. مهاجران خارجی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و نرخ بیکاری کوتاه مدت و بلند مدت آنها از آمریکایی ها بیشتر است. بدترین وضعیت در میان مهاجران خارجی در اسپانیایی است ، زیرا آنها هر دو جوان تر هستند و تحصیلات و تخصص دانشگاهی کمتری دارند.

در ایالات متحده بیش از 11 میلیون بیکار وجود دارد

آژانس های دولتی که در تصمیم گیری های اقتصاد کلان در ایالات متحده شرکت دارند نتوانسته اند وظایف خود را به خوبی انجام دهند.

به طور کلی ، طی یک جهش اقتصادی ، نرخ بیکاری در حال کاهش است ، که ناشی از رکود اقتصادی است ، منابع مالی را برای کاهش مالیات های عمومی اختصاص می دهد و خدمات شبکه امنیت اجتماعی را افزایش می دهد. از طرف دیگر ، سیاست های مالی خوب دولت (هزینه ها و مالیات ها) و سیاست های پولی دولت (نرخ بهره تنظیم شده توسط خزانه داری آمریکا) ابزارهای بسیار مهمی برای مدیریت بیکاری هستند. البته ، تورم و بیکاری به عنوان دو شاخص اقتصادی با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند و وظیفه خزانه داری فدرال ایالات متحده است که تعادل بین این دو را حفظ کند.

اندکی تأمل در موارد ذکر شده در سه بند نشان می دهد که آژانس های دولتی درگیر در تصمیم گیری های اقتصاد کلان در ایالات متحده به طور کلی قادر به انجام صحیح وظایف خود نبوده اند. همه این آژانس ها از سال های گذشته از نظر سیاست های مالی ، هم از نظر سیاست های پولی و هم از نظر تعادل بین تورم و بیکاری ، ضعیف شده اند و بحران کرونا فقط به بحران اقتصادی دامن زده و به هیچ وجه باعث آن نشده است.

بر اساس گزارش اخیر اداره آمار کار ایالات متحده ، بیش از 11 میلیون نفر در ایالات متحده بیکار هستند. انتظار نمی رود با ادامه بحران اپیدمی کرونا در ایالات متحده در ماه های سرد آتی ، مصادف با پایان دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ و آغاز ریاست جمهوری جو بایدن ، و تعداد بیکاران کوتاه مدت و دائمی ، وضعیت تجاری به طور قابل توجهی بهبود یابد.

انتهای پیام / 4155 /

دکمه بازگشت به بالا