بخش خصوصی در ارائه نظرات خود به مسئولان تعارف را کنار گذارد

بخش خصوصی در نگارش بودجه ۱۴۰۱ کاملا نادیده گرفته شده است

ترندونی/ خراسان رضوی رئیس اتاق بازرگانی ایران تاکید کرد: بخش خصوصی باید تعارف را کنار بگذارد و در جایی که نظر کارشناسی دارد به طور شفاف به مسئولان منتقل کند.

غلامحسین شافعی امروز 26 بهمن در مراسم افتتاحیه قرارگاه مشترک حمایت و پشتیبانی خراسان رضوی در کاخ مشهد گفت: رهبر معظم انقلاب اخیراً با تجار و صنعتگران کشور دیدار کردند. . وی در یکی از این جلسات که به نوبه خود برای صنعتگران و کارآفرینان بسیار مهم بود، دو نکته ضروری را مطرح کرد که البته پیش از این نیز بارها بر آن تاکید کرده بود، اما محقق نشده بود.

وی افزود: اولین چیزی که بسیار حائز اهمیت است این است که حاکمیت اقتصادی کشور به عنوان یک نقطه پنهان وجود دارد و بیشتر مشکلات را ایجاد می کند، نبود استراتژی صنعتی در کشور است. مدیریت بارها در سخنرانی های قبلی بر این موضوع تاکید کرده است. مشکل دوم که ایشان بسیار بر آن تاکید داشتند، نبود مدیریت جامع و متمرکز بر اقتصاد کشور است. همه ما به خوبی می دانیم که این مشکلات بر سرنوشت اقتصادی کشور تأثیر می گذارد. تاکنون شاهد بوده ایم که تصمیمات و اختیارات تصمیم گیری در سراسر کشور توزیع شده است اما پاسخگویی وجود ندارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنعت و معدن ایران گفت: بخش خصوصی باید تا حد امکان با مسئولان همکاری عادلانه داشته باشد چرا که تمام تلاش مسئولان برای تحقق اهداف فعالان اقتصادی است و بخش خصوصی باید نزدیک باشد. در خط مقدم این جنبش. اگر اتفاقی بیفتد، حداقل از یک تخلف جلوگیری می شود، یعنی از آزمون و خطا اجتناب شود. در حال حاضر امکان آزمون و خطا وجود ندارد. امروز سه قوه به ویژه قوه قضائیه برای حل مشکلات اقتصادی کشور دست و پنجه نرم می کنند و بخش خصوصی آمادگی کامل برای همکاری با این نیروها را دارد. امید است این حرکت به پایان میمون منجر شود و شاهد شکل گیری شرایط متفاوتی در خراسان باشیم.

شافعی گفت: خراسان رضوی خراسان رضوی در حمایت از فعالیت های اقتصادی و موضوع ارزیابی عملکرد ستاد مشترک باید در اولویت قرار گیرد تا در صورت نیاز اصلاحات در فرآیندهای مربوطه بتواند به این موضوع رسیدگی کند.

رضا جمشیدی دبیر قرارگاه مشترک حمایت و پشتیبانی اقتصادی خراسان رضوی گفت: این قرارگاه دارای سه سطح مردمی، ستادی و دستگاه های عملیاتی است. در سطح ستاد شورای راهبردی است. همچنین قرار است شورای مشورتی متشکل از نخبگان، اساتید دانشگاه و سایر مشاوران تشکیل شود. ستادها و کارگروه های زیادی در این سطح وجود داشت.

وی افزود: در سطح عملیاتی، هفت اردوگاه کشاورزی و تامین غذا، صنعت، معدن، تجارت، مسکن و زیربنایی، اقتصادی، علمی، فرهنگی و زیارتی، اشتغال و تامین مالی و سرمایه گذاری را پوشش می دهد و در نهایت مردم و تشکل های استانی تشکیل شد. . . ستاد مردمی تشکل های اقتصادی با محوریت اتاق بازرگانی مشهد، تشکیل و تشکیلات تشکل های مردمی، هماهنگی و هم افزایی تشکل های مردم نهاد است.

محمدحسین روشنک، رئیس کمیسیون بازرگانی اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: بخش خصوصی از اجرایی شدن این ایده خرسند است. خراسان رضوی دارای چندین عامل بازدارنده است که باید برطرف شود. نکته دیگر اینکه دبیران کمپ باید از فعالان بخش خصوصی باشند و البته حدود اختیارات آنها مشخص شود.

علی آذری نماینده قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست اظهار داشت: امید است این اردو موجب رونق اقتصادی استان و افزایش مشارکت نیروی کار شود.

وی افزود: این سند با تمرکز بر تخصص ها و جستجوی فناوری های نوین منابع مالی جدید را در استان شناسایی می کند.

آذری گفت: امروز به دنبال رشد اقتصادی هستیم. آنچه باعث رشد و توسعه اقتصادی خواهد شد اتخاذ این اقدامات خواهد بود. اگرچه تحریم ها کشور را تلخ و تلخ کرده است، اما قطعاً با آن اتفاقات بزرگی خواهیم داشت. قرارگاه مشترک حمایت و حمایت اقتصادی خراسان رضوی سند بسته ندارد و دارای انعطاف است. پیشنهاد می شود در راهبردهای این قرارگاه از جمله نگهداری و نگهداری واحدهای تولیدی، فعال سازی واحدهای منجمد و … تعدادی کارگروه عملیاتی در ستاد تعریف شود.

غلامعلی صادقی رئیس کل دادگستری خراسان رضوی نیز اقتصاد را یکی از مهمترین مسائل حاکمیتی کشور دانست و افزود: همه مسائل اعم از مسائل اجتماعی و غیره مربوط به اقتصاد است. حمایت و حمایت طرح خوبی است، ما از آن حمایت می کنیم و راه دیگری وجود ندارد، بنابراین بخش خصوصی باید از این فرصت نهایت استفاده را ببرد.

وی افزود: با توجه به اینکه این بخش در میدان است و ما نیز قصد حمایت از این بخش را داریم، رصد مشکلات قرارگاه با خود بخش خصوصی است. در واقع، کار باید در درجه اول توسط بخش خصوصی و سازمان های دولتی مدیریت شود، اما اگر بخش خصوصی و دولتی با مشکل مواجه شوند، در صورت لزوم دادگاه ها وارد عمل می شوند. بخش خصوصی باید از حضور استاندار خراسان رضوی در اردو نهایت استفاده را ببرد. همچنین گاهی برای رفع مشکلات بهتر است اسامی و مشکلات دیگری به این کمپ اضافه شود

در این جلسه با تصمیم یعقوبو علی نظری سه معاون فرماندار به سمت فرماندهی قرارگاه های عملیاتی سه پایگاه مورد نظر منصوب شدند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا