اقتصادی

انتخاب ۴ پلتفرم برای تولید واکسن کرونا/۳ محصول به فاز بالینی رسید

9 شرکت ایرانی مبتنی بر 4 سیستم عامل کامل ویروس ، ناقل ، اسید نوکلئیک و پروتئین پایه واکسن Covid 19 تولید می کنند.

به گزارش ترندونی ، تولید واکسن معمولاً 3 تا 5 سال طول می کشد. با این حال ، به دلیل شرایط اضطراری جهانی ، واکسن های کرونا بلافاصله مورد تأیید قرار می گیرند. در حال حاضر دو تائیدیه جهانی برای تولید واکسن ویروس کرونا وجود دارد و در این حالت واکسن های تولید شده و تجویز شده بلافاصله از FDA و WHO تأیید شده اند.

از روزهای اولیه شیوع کرونا ، 173 واکسیناسیون جهانی در تولید واکسن نقش داشته اند. با این حال ، فقط 6 مجموعه برای کارهای بیشتر در این زمینه تأیید شده است. همچنین در ایران ، با شیوع اپیدمی ویروس کرونا ، شرکت ها شروع به آزمایش توانایی خود در تولید واکسن کردند. قدرت دانش و افراد بومی که چندین سال فراموشش کرده بودیم.

ایران یکی از کشورهایی است که سابقه طولانی در تولید واکسن دارد ، اما این مسیر در طول تاریخ به بیراهه رفته است و ما از موقعیت اصلی خود در صنعت واکسن فاصله می گیریم. با این حال ، شیوع تاج به احیای این فرصت ها کمک کرد. به گفته سورنا ستاری ، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ، “با تولید واکسن کرونا ، ما به وضعیت واقعی صنعت ایران بازگشتیم.”

تولید واکسن های ویروس کرونا به دلیل پیچیدگی تکنولوژیکی کاری دشوار و وقت گیر است ، بنابراین هر واکسن برای تولید و عرضه به بازار باید از سه مرحله پیش بالینی ، تأیید و تولید انبوه بگذرد. ایران که نام آن به عنوان یکی از کشورهای تولید کننده واکسن کرونا ثبت شده است ، با تلاش 9 شرکت دانش بنیان وارد این عرصه شده است. شرکت هایی که از چهار طریق واکسن می سازند: ویروس کامل ، حامل ویروس ، اسید نوکلئیک و پروتئین اساسی. اما هنوز واکسن نهایی در کشوری که به مرحله نهایی تولید رسیده باشد ، نداریم.

با استفاده از توان متخصصان محلی ، چندین محصول آماده شده برای آزمایشات بالینی تولید شد که در مراحل بعدی تولید هستند. با این حال ، این تلاش ها همچنین منجر به ایجاد مشارکت مشترک با کوبا شده است.

تولید واکسن ترکیبی برای ایران و کوبا

مصطفی قانعی ، دبیر دفتر توسعه بیوتکنولوژی ، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: “ایران پتانسیل خوبی برای تولید واکسن ویروس کرونا دارد و علاوه بر تلاش تکنسین های خود ، همکاری با کوبا را نیز آغاز کرده است. “واکسن ترکیبی با این کشور در حال تولید است. واکسن در مرحله 3 است. ایران و کوبا قبلاً در زمینه تولید واکسن هپاتیت B همکاری داشته اند و نتایج مطلوبی بوده است.

به گفته معاون علمی رئیس جمهور ، رئیس کمیته ملی مبارزه با تاج نیز تأکید کرد: امیدواریم با کمک تیم های ایرانی بتوانیم نیاز کشور به واکسن ویروس کرونا را با 25 میلیون دوز واکسن داخلی تأمین کنیم. و بقیه از واکسن های خارجی است. ” این تلاش ها در کشور منجر به ایجاد زیرساخت آزمایشگاه ایمنی سطح 3 ، تولید واکسن در بخش خصوصی ، کسب و استقرار دانش فنی در مورد واکسن های نسل جدید و ایجاد فضای رقابتی برای دانش شده است. شرکت ها

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا