اقتصادی

محدودیت پروازها برای توزیع واکسن کرونا مشکل‌ساز می‌شود

انجمن حمل و نقل هوایی بین المللی (IATA) هشدار داده است که اگر محدودیت های پرواز اعمال شده پس از شیوع ویروس کرونا کاهش نیابد ، حمل و نقل هوایی واکسن های Covid 19 در روند توزیع با چالش روبرو خواهد شد.

به گزارش ترندونی ، این هشدار در دستورالعمل های واکسن IATA وجود دارد و دولت ها را تحت فشار قرار می دهد تا آزمایش ویروس کرونا را با محدودیت های سفر و قرنطینه جایگزین کنند.

در دستورالعمل های یاتا آمده است که در صورت بسته شدن مرزها ، ترافیک هوایی محدود می شود ، ناوگان به دام می افتند و کارگران شرکت های هواپیمایی از کار بیکار می شوند و ظرفیت تحویل واکسن های نجات به شدت محدود می شود.

Moderna روز دوشنبه گفت که 94.5 درصد واکسن Covid در 19 آزمایش در آزمایشات بالینی م effectiveثر است. یک هفته پیش ، داروسازی فایزر 90 درصد واکسن آزمایش را منتشر کرد. پس از تأیید ، این واکسن ها باید در دمای مشخصی حمل و نقل و ذخیره شوند ، که این امر موانع لجستیکی ایجاد می کند.

سقوط هواپیماهای مسافربری که به طور معمول 45٪ از بار هوایی جهان را حمل می کنند ، ظرفیت بار هوایی را کاهش داده و قیمت ها را افزایش داده است.

یاتا گفت ، سازمان بهداشت جهانی و یونیسف در حال حاضر برای حمایت از برنامه های واکسن در بحران Covid 19 تلاش می کنند ، بخشی از این به دلیل مشکلات سفر هوایی است.

گلن هیوز ، مدیر دفتر حقوقی یاتا ، به رویترز گفت: “واکسن های ارسال شده به کشورهای در حال توسعه از طریق خدمات مسافری تحویل می شوند.” توزیع واکسن حتی در کشورهای پیشرفته می تواند سختگیرانه تر از تولید باشد ، بنابراین محموله های واکسن برای رسیدن به پروازهای مسافربری باید به فرودگاه های دیگر ارسال شوند.

به گزارش رویترز ، یاتا گفت دولت ها باید آماده باشند تا توزیع گسترده واکسن را به چالش بکشند و از آزمایش ویروس ویروس کرونا برای بازگشایی مسیرهای مهم مسافر استفاده کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا