اقتصادی

تولید روزانه نفت لیبی از مرز یک میلیون بشکه گذشت

لیبی تولید روزانه نفت خود را به بیش از یک میلیون بشکه ، که مرحله عضوی اوپک پس از سال 2020 است ، افزایش داده است. در ابتدا ، صنعت انرژی به دلیل گروه های رقیب تعطیل شد.

به گزارش ترندونی ، لیبی که بیشترین ذخایر نفتی را در آفریقا دارد ، از هفته گذشته پس از آتش بس توسط گروه های رقیب ، تولید نفت را به سرعت به 800000 بشکه در روز افزایش داده است. شرکت ملی نفت لیبی روز شنبه در وب سایت خود اعلام کرد که تولید نفت اکنون از مرز 1 میلیون بشکه در روز عبور کرده است که بالاترین سطح از دسامبر 2019 است.

لیبی کمتر از 100000 بشکه در روز تا اوایل سپتامبر تولید می کرد و افزایش کوتاه مدت تولید باعث تعجب معامله گران نفت شد و یکی از عوامل کاهش قیمت ها موج جدید شیوع ویروس کرونا و قرنطینه در اروپا بود. قیمت نفت برنت امسال از 39.45 دلار در هر بشکه 40 درصد کاهش یافت.

ادعا می شود که شرکت ملی نفت لیبی ممکن است نتواند این سطح از تولید را حفظ کند و در صورت تخریب برخی م institutionsسسات و جلوگیری از تولید ، تولید ممکن است به طور کامل کاهش یا متوقف شود. این شرکت منابع مالی برای جبران خسارات وارد شده به تأسیسات انرژی و زیرساخت های ناشی از درگیری های نظامی ندارد و کاهش قیمت نفت ناشی از اپیدمی ویروس کرونا مانع اصلی است.

اگر این کشور موفق شود نفت بیشتری به بازار بیاورد ، این یک اتفاق ناخوشایند برای گروه اوپک پلاس است که قصد داشت از ژانویه روزانه حدود دو میلیون بشکه تولید افزایش دهد. این گروه که محدودیت های جدید عرضه را برای افزایش قیمت ها در ماه مه پس از شیوع ویروس کرونا و کاهش تقاضا راه اندازی کرده است ، اکنون ممکن است مجبور شود برنامه های تولید را به تعویق بیندازد.

لیبی قصد دارد تا اوایل سال 2021 تولید خود را به 1.3 میلیون بشکه در روز برساند. مصطفی سانالا ، رئیس شرکت ملی نفت لیبی ، در مصاحبه ای گفت: “ما علاقه مندیم با شرکای خود ، اوپک کار کنیم ، و ما علاقه مند به دستیابی به تعادل بین عرضه و تقاضا هستیم.” سهمیه تولید نفت اوپک در لیبی 1.7 میلیون بشکه در روز است.

به گزارش بلومبرگ ، در ماه ژانویه هنگامی که حامیان فرمانده ارتش ملی لیبی ژنرال خلیفه حفتر در تلاش برای سرنگونی دولت فیاض السیرای نخست وزیر لیبی ، بنادر و میادین نفتی را محاصره کردند ، صنعت نفت لیبی تعطیل شد. آتش بس که از ماه ژوئن به اجرا درآمده است ، یک هفته پیش توسط نمایندگان هر دو طرف رسمی شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا