اقتصادی

تولید نفت اوپک پلاس افزایش یافت

بررسی اخیر Platz نشان می دهد که اوپک و متحدانش روزانه 540،000 بشکه در ژوئن تولید کردند.

به گزارش ترندونی ، بررسی S&P Global Platts نشان داد که اوپک ، متشکل از 13 کشور عضو ، در ماه ژوئن روزانه 26.19 میلیون یورو تولید می کند. بشکه ، که 480،000 بشکه در روز بیشتر از ماه مه بود و افزایش عمده به دلیل بازیابی تدریجی بود. عربستان سعودی در حال کاهش تولید داوطلبانه است. نه متحد اوپک از جمله روسیه در ژوئن در مجموع 13.27 میلیون بشکه در روز و از ماه مه 60 هزار بشکه در روز تولید کرده اند.

با وجود افزایش تولید ، سهمیه بالاتر تولید این ماه به معنای انطباق اوپک پلاس با توافق نامه عرضه در ماه ژوئن به 110.6٪ در مقایسه با 111.45٪ در ماه مه بود.

طی دو ماه گذشته ، این گروه 970،000 بشکه در روز به منظور کاهش تدریجی محدودیت های عرضه برای تأمین تقاضای روزافزون نفت ، اضافه کرده است.

با این حال ، اختلاف بین عربستان و امارات متحده عربی ، که در سال 2021 آگوست – دسامبر مجاز به افزایش 2 میلیون تولیدی نبود. بشکه در روز می تواند اتحاد با اوپک پلاس را بشکند. با وجود مذاکرات هفته گذشته ، اختلافات حل نشده است ، بنابراین سهمیه تولید پس از جولای بدون تغییر باقی خواهد ماند و منجر به کمبود شدید عرضه در تابستان خواهد شد. اما برخی از تحلیلگران می گویند این اختلاف می تواند منجر به رعایت کمتر محدودیت های عرضه و حتی جنگ های قیمتی شود.

مذاکرات بین وزرای انرژی این گروه متوقف شده است و امارات متحده عربی نمی خواهد عقب نشینی کند ، بنابراین توافق برای تمدید محدودیت عرضه تا سال 2022. پایان این امر به توافق برای ایجاد یک پایگاه تولید بزرگتر برای کشور بستگی دارد. عربستان سعودی همچنین خواستار افزایش تولید و تمدید توافق نامه تا پایان سال جاری است.

طبق یک نظرسنجی پلاتس ، عربستان سعودی در ماه ژوئن 470،000 بشکه در روز افزایش تولید ، تولید 8.97 میلیون بشکه در روز و همچنان تولید 377،000 بشکه در روز ، که زیر حد رسمی 9.347 میلیون بشکه در روز است. صادرات این کشور در ماه ژوئن اندکی کاهش یافت ، اما به دلیل تقاضای فصلی ، مصرف پالایشگاه به شدت افزایش یافت.

عربستان سعودی قصد دارد تولید خود را در ماه جولای به 400000 بشکه در روز برساند و با کاهش داوطلبانه اوپک پلاس ، میزان انطباق آن با 107.38 درصد کاهش می یابد.

در همین حال ، نرخ انطباق در کشورهایی مانند روسیه ، عراق و نیجریه به دلیل سهمیه بندی سخاوتمندانه تولید بهبود یافته است. میزان انطباق روسیه در ماه ژوئن 97 درصد بود که بالاترین میزان انطباق ماهانه از فوریه است. تولید این کشور به 9.51 میلیون نفر رسید. بشکه در روز بدون تغییر نسبت به ماه گذشته. با وجود افزایش صادرات ، به دلیل بسته بودن برخی از خطوط لوله نفت برای تعمیرات ، تولید این کشور ثابت مانده است.

انطباق عراق با این توافق در ماه ژوئن به 102 درصد رسید. میزان تولید این کشور به 3.94 میلیون نفر رسیده است. بشکه در روز به دلیل کاهش صادرات و کاهش موجودی کالا.

بزرگترین تولید کننده نفت آفریقا در نیجریه در ماه ژوئن ، بیشترین افت 1.48 میلیون نفر بود. بشکه در روز – پایین ترین سطح از ژانویه. برخی از میدان های بزرگ نفتی کشور به دلیل مشکلات فنی یا تعمیرات با کمترین ظرفیت خود کار می کردند.

در ایران ، لیبی و ونزوئلا که مشمول قرارداد کاهش تولید نیستند ، در ماه ژوئن تولید روزانه 70،000 بشکه در روز افزایش یافت.

ماه گذشته ایران 2.48 میلیون تولید کرد. بشکه در روز ، یعنی 50،000 بشکه در روز در مقایسه با ماه مه – بالاترین سطح از سال 2019 است. آوریل تولید نفت لیبی با 10 هزار بشکه در روز افزایش به 16/1 میلیون بشکه در روز و ونزوئلا با 10 هزار بشکه در روز به 550 هزار بشکه در روز رسید.

نظرسنجی پلاتس بر اساس برآورد تولید محاسبه شده و نظرسنجی مقامات صنعت نفت ، بازرگانان و تحلیلگران و همچنین مروری بر آمار حمل و نقل ، ماهواره ها و آمار موجودی است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا