اقتصادی

اوپک پلاس ضربه دیگری متحمل شد

لیبی قصد دارد آخرین میدان بزرگ نفتی خود را پس از آتش بس میان جناح های رقیب از سر بگیرد ، این بدان معناست که اوپک تلاش سختی خواهد کرد تا به تدریج محدودیت های عرضه را کاهش دهد و تعادل بازار را بر هم نزند.

به گزارش ترندونی ، پس از برطرف شدن وضعیت اضطراری شرکت ملی نفت لیبی در میدان نفتی فیل ، قیمت نفت کاهش یافته است. این اقدام تلاش های این شرکت را برای افزایش تولید روغن لیبی به یک میلیون بشکه در روز طی ماه آینده تقویت می کند.

بازگشت نفت لیبی ، که پس از محاصره تأسیسات و بنادر کشور توسط نیروهای وفادار ژنرال خلیفه هفتر ، از ژانویه به حالت تعلیق درآمده است ، مانعی برای تلاش اوپک پلاس برای افزایش قیمت نفت با افزایش شیوع کروناویر است. این گروه مجبور بود روزانه تولید خود را از ژانویه حدود دو میلیون بشکه در روز افزایش دهد ، اما اکنون می تواند این طرح را به تعویق بیندازد.

شرکت ملی نفت لیبی اعلام کرده است که تولید روغن در میدان عاج طی چند روز آینده به حدود 70 هزار بشکه در روز افزایش می یابد.

موارد اضطراری در قراردادها وجود دارد که به شما امکان می دهد روند تحویل را متوقف کنید.

این شرکت روز دوشنبه اعلام کرد که تمام میادین و بنادر نفتی لیبی بسته خواهد شد.

تولید نفت لیبی در هفته های اخیر پس از پایان محاصره تأسیسات انرژی توسط ژنرال خلیفه حفتر به شدت افزایش یافته است. فرستاده وی با آتش بس كلی با دولت نخست وزیر فیاض السیرای كه توسط سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته شده است موافقت كرد. قرار است ماه آینده دو طرف در تونس برای تشکیل یک دولت واحد دیدار کنند.

اگرچه از سال 2011 در لیبی است بعد از انقلاب هرج و مرج ایجاد شد که منجر به سرنگونی معمر قذافی دیکتاتور شد و صنعت نفت این کشور همچنان مقاوم بود. رشد تولید از سال 2016 این اواسط نشان داد که صنعت این کشور نسبت به تصور بسیاری از تجار و تولید نفت لیبی در 2018 و 2019 با ثبات تر است. به طور متوسط ​​حدود یک میلیون بشکه در روز است.

از سرگیری اخیر تولید نفت لیبی بار دیگر باعث تعجب بسیاری از افراد در بازار شده و فشار رو به پایین بر قیمت نفت را تشدید کرده است. در ادامه روند نزولی هفته گذشته ، قیمت های نفت در روز دوشنبه بیش از 3 درصد کاهش یافت. قیمت هر بشکه نفت برنت 3.31 دلار یا 3.1 درصد کاهش یافت و به 40 دلار و 46 سنت رسید. وست تگزاس اینترمدیت با 1.4٪ کاهش ، یا 3.4 درصد ، به 38.49 دلار در هر بشکه رسید.

تولید روزانه روغن لیبی از کمتر از 100000 بشکه در روز در اوایل سپتامبر به 560،000 بشکه در روز رسید. شراره ، بزرگترین میدان نفتی لیبی ، حدود دو هفته پیش بازگشایی شد و بندرهای راس لانوو و الصدر ، آخرین مورد برای بسته شدن ، در روز جمعه بازگشایی شدند.

شرکت ملی نفت لیبی گفت که به دلیل آسیب رسیدن به زیرساخت های انرژی و محدودیت های بودجه در سال 2019. دسامبر از سرگیری تولید تا 1.2 میلیون امکان پذیر نبود. بشکه جنگ به مخازن ، خطوط لوله و چاه های نفت آسیب رساند و ترمیم صحیح آنها صدها میلیون دلار طول می کشد.

طبق گزارش بلومبرگ ، لیبی بیشترین ذخایر نفتی در آفریقا را دارد و به دلیل ناآرامی های داخلی از شرکت در توافقنامه اوپک پلاس برای کاهش تولید معاف شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا