اقتصادی

صادرات روزانه سه میلیون بشکه نفت روسیه به آسیا

در هفته منتهی به 9 دسامبر، زمانی که تحریم های اتحادیه اروپا بر واردات نفت این کشور آغاز شد، روسیه بیش از سه میلیون بشکه در روز نفت خام به آسیا صادر کرد.

به گزارش ترندونی، آمارهای بلومبرگ نشان داد که نفت ارسالی به آسیا 89 درصد از کل نفت صادراتی بنادر روسیه در هفته منتهی به 9 دسامبر را به خود اختصاص داده است.

بیش از نیمی از نفتکش‌های روسی که وارد کانال سوئز می‌شوند، عازم آسیا بودند، اما مقصد نهایی آنها مشخص نشده است. هنوز مشخص نیست این نفت به خریداران مهم ترین منطقه نفتی جهان فروخته شده است یا خیر. روسیه همچنان به فروش نفت خود در آسیا ادامه می دهد که خریداران آن هنوز به سازوکار سقف قیمت غربی نپیوسته اند و محموله های نفت روسیه را خارج از این مکانیسم خریداری می کنند.

معامله گران هفته گذشته به بلومبرگ گفتند، نفت خام اسپو روسیه در شرق دور آسیا بالای 60 دلار در هر بشکه فروخته می شود زیرا روسیه در حال حاضر نفت خام اسپو را از طریق مسیر کوتاه خاور دور با استفاده از نفتکش ها و بیمه روسیه به چین می فرستد.

برخی از پالایشگاه‌های چینی، به‌ویژه پالایشگاه‌های خصوصی، سفارش خرید نفت خام اسپو برای تحویل در ژانویه را به قیمت 67.11 دلار در هر بشکه داده‌اند.

به گزارش اویل پرایس، تاجران گفتند که فروش نفت اسپو بالای 60 دلار در هر بشکه نشان می دهد که روسیه دارای شرکت های بیمه و تانکرهای نفتی است که خدمات لازم را برای انتقال نفت اسپو به چین ارائه می کنند. حمل نفت خام اسپو از خاور دور به چین آسان تر است، اما نفت خام اورال از بندر پریمورسک دریای بالتیک پنجشنبه گذشته به قیمت 41.59 دلار در هر بشکه فروخته شد که کمتر از قیمت غربی است. سقف

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا