اقتصادی

ماجرای ورود بانک‌ها به فروش سهام عدالت

عضو شورای عالی بورس کالا جزئیات دخالت بانکها در فروش اوراق بهادار سهام را توضیح داد.

سعید اسلامی در مصاحبه ای در مورد ورود بانک ها به فروش سهام عدالت توضیح داد: شورای عالی بورس کالا اظهار داشت: بسیاری از نهادهای دادگستری بویژه در شهرهای دورافتاده به شعبه های واسطه دسترسی ندارند ، بنابراین تصمیم گرفته شد برخی شعب بانکها بتوانند خدمات خاصی ارائه دهند. صاحبان

وی ادامه داد: زیرا برخی از بانکها دارای خدمات کارگزاری هستند و اقدامات در نهایت از طریق معاملات انجام می شود. هدف این قطعنامه دسترسی همه افراد بود. لازم به ذکر است که حدود 50 میلیون نفر با سهام عدالت بیمه شده اند و بسیاری از افراد هرگز تجربه ورود به بورس کالا را تجربه نکرده اند و در جایی هستند که هنوز شعبه های کارگزاری توسعه نیافته اند. در حالی که هم اکنون هزاران شعبه کارگزاری در سرتاسر کشور وجود دارد ، برخی چنین نمی کنند.

وی با تأکید بر اینکه شعب بانکها با خدمات واسطه گری می توانند خدمات سهام عدالت ارائه دهند ، اظهار داشت: ممکن است صاحبان سهام بخواهند سهام خود را بعد از صدور به فروش برسانند ، باید کد بورس کالا و موارد مشابه را دریافت کنند. با کارگزار خود تماس بگیرید. البته هفته گذشته مقرر شد خدمات بازیابی کد سهام بدون حضور و غیاب ارائه شود. حتی مراحل احراز هویت به زودی به صورت الکترونیکی انجام می شود ، اما افراد معلول ممکن است به خدمات واسطه گری نیاز داشته باشند.

براساس این گزارش ، رئیس جمهور بر اساس تصمیم شورای عالی بورس در روز سه شنبه ، بر لزوم انجام هرچه آسان تر سهام سهام عدالت تأکید کرد و گفت: “خوشحالم که دیروز شورای عالی بورس تأیید کرد که بانک ها می توانند این کار را انجام دهند.” برای کمک به؛ هرکسی که مایل به فروش سهام خود باشد می تواند نماینده بانک موردعلاقه خود باشد و آن بانک سهام معین شخص را در تاریخ معینی بورس بفروشد و پول را به سهامدار بازگرداند.
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا