اقتصادی

نحوه اخذ کارت اعتباری سهام عدالت

معاون سپرده گذاری مرکزی نحوه دریافت کارت اعتباری سهام عدالت را برای کسانی که مدیریت غیرمستقیم سهام را انتخاب کرده اند ، توضیح داد.

علیرضا مهیار در گفت وگو با ترندونی ، با بیان اینکه یکی از برنامه های ایجاد مجالس دادگستری و فراهم آوردن فرصت برای دست اندرکاران طرح های دادگستری تهیه کارت های اعتباری است ، اظهار داشت: این کارت ها به ویژه برای سهامداران با استفاده از روش های غیر مستقیم طراحی شده اند. آنها مدیریت سهام خود را انتخاب کرده اند و تعداد آنها حدود 30 میلیون نفر است.

به گفته وی ، این فرایند به صورت الکترونیکی و با شروع مبدا بانک های عامل و پایان دادن به مقصد ، یعنی شرکت های سپرده گذاری و بازار سرمایه انجام خواهد شد.

مهیار نحوه دریافت این کارت را توضیح داد: یک نهاد سهام عدالت که مدیریت غیرمستقیم سهام خود را انتخاب کرده است باید سایامی باشد و پس از احراز هویت در برنامه های مربوط به بانک های عامل و بعد از سایامی بودن شرکت سپرده ، شخصی که به بانک تأیید شده است ممکن است دارایی خود را بررسی کند و از میزان دارایی خود مطلع شود و متناسب با آن فرم مناسب را در سیستم بانکی پر کند.

وی افزود: در واقع فرد می فهمد كه تا چه حد می تواند محل را بدون نیاز به مراجعه حضوری بدست آورد.

معاون وزیر فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده گذاری مرکزی در مورد میزان فرصت های ارائه شده توسط بانک ها گفت: برخی بانک ها 60 درصد تأمین کرده اند. ارزش روزانه املاک فردی و سایر ارزشها – تا 100 درصد. – ارائه تسهیلات ، مکانیزم آن بستگی به این دارد که بانک نماینده داشته باشد. سرانجام ، درخواست انفرادی به شرکت سپرده گذاری مرکزی ارسال می شود.

مهیار گفت: این درخواست ها تجمعی است و بحث صدور گواهینامه مکانیزه وجود دارد ، سپس شرکت به بانک اعلام می کند که سهام منفرد مجاز هستند و بانک می تواند به سهامدار اعتبار اعطا کند.

به گفته وی ، برخی از بانک ها قصد دارند این مبلغ را با شارژ کارت های مشتریان عادی ، برخی دیگر – با خرید کارت و برخی دیگر – با اعمال روش های جدید پرداخت ، شارژ کنند.

امکان ارائه کارت تا پایان دسامبر

معاون توسعه فناوری و نوآوری شرکت سپرده گذاری مرکزی در مورد شروع روند کار نیز گفت: مباحث حقوقی و تعامل بین شبکه بانکی ، شرکت سپرده گذار و بازار سرمایه این فرآیند پیچیده تر از بحث های فنی است زیرا اولین بار است. پروتکل های حقوقی باید به گونه ای باشد که ارتباط بین ذینفعان و آژانس تضمین کاملاً واضح باشد.

وی ادامه داد: موضوع شناسایی الکترونیکی باید اجرا شود و معاون حقوقی شرکت سپرده گذار باید این موارد را تکمیل کند. از این نظر ، تعامل اولیه با چندین بانک صورت گرفت و برخی از بانک ها تا حد زیادی این سرویس را اجرا کرده اند.

به گفته مهیار ، پس از امضای قرارداد اول ، مردم می توانند از مزایای این کارت اعتباری تا پایان دسامبر استفاده کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا