اقتصادی

از تعیین تکلیف سهام عدالت متوفیان چه خبر؟

تعیین سهم اموال متوفی یکی از مهم ترین موضوعاتی است که وراث این افراد مدت ها منتظر آن بوده اند اما زمان پایانی آن همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد.

به گزارش ترندونی، آمارها از فوت سه میلیون نفر از مشمولان سهام در سال گذشته خبر می دهد، اما طی این سال امکان واگذاری سهام متوفی به وراث وجود نداشت. البته مسوولان بارها قول تعیین تکلیف این سهام را داده اند که هنوز اجرایی نشده است. البته لازم به ذکر است سود سالانه پرداختی به سایر ذی نفعان طی سال جاری برای متوفی محفوظ بوده و پس از احراز انتقال به حساب وراث واریز خواهد شد.

اتفاقی که بین آنها افتاده این است که وراث برخی از ذی نفعان فوت کرده اند و بازار سرمایه و دادگاه باید برای شناسایی افراد و انتقال غیابی سهام همکاری کنند. با توجه به تعداد زیاد افراد، اعتقاد بر این است که روش عدم مشارکت، جلوگیری از ازدحام بیش از حد است.

پیش از این اعلام شده بود که اطلاعات لازم از محاکم قضایی در حال ارسال به سمت صمت است و پایان شهریور ماه پایان این فرآیند اعلام شده بود. اما به نظر نمی رسد که این امر محقق شده باشد. زیرا پیمان حدادی – مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت – در آخرین اظهار نظر خود در خصوص واگذاری سهام عدالت متوفی گفت که دادگاه ها در ارسال اطلاعات به سپرده گذار کمی عقب مانده اند.

بنابراین ممکن است این پروسه با تاخیر بیشتری تکمیل شود و نوبت مشخص شود. اما در هر صورت لازم نیست وراث شخصاً به جایی بروند و فقط منتظر اعلام مقامات باشند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا