اعلامیه مشترک سازمان دام و طیور درمورد موضوعات فعلی

اعلامیه مشترک سازمان دام و طیور درمورد موضوعات فعلی

به گفته اتحادیه های فعال در واردات ، تولید و توزیع صنایع دام و طیور ، شیوع تاج ویروس ، کاهش 40 درصدی مصرف حیوانات ، افت بی سابقه قیمت مرغ های یک روزه ، کاهش مصرف شیر خام و از طرفی ، لبنیات و عدم انجام اقدامات مؤثر نظارت و پشتیبانی ، منجر به ایجاد یکسری ضررهای مالی و اعتباری برای تولیدكنندگان در دام و طیور شده است.

به گزارش ترندونی ، در متن بیانیه مشترک سازمانهای طیور و طیور ایران آمده است: “با توجه به رشد فزاینده صنعت دام و طیور و اهمیت توجه ویژه و حمایت از این بخش استراتژیک و حیاتی صنایع کشور ” تأمین امنیت غذایی برای مردم عزیز ایران در شرایط بحرانی ناشی از تقارن نامتقارن اپیدمی کوراو ویروس و تهدیدهای مداوم شیطان بزرگ ، دیدار با نمایندگان اتحادیه های تخصصی و متخصصان مربوطه با هدف بررسی آخرین وضعیت اخیر چندین چالش در آینده ، اجماع و پیشنهادات کارشناسی ، برای جلوگیری از تعمیق و تعدیل بحران و تعدیل فوری خسارات ، کنترل و مدیریت بحران در بخش هایی از صنایع غذایی کشور انجام شده است.

شرکت کنندگان با تأکید بر اطمینان از اولویت منافع ملی و سرمایه و امنیت غذایی مردم ایران و حفظ فرصت های شغلی برای فرزندان خود و عاری از هرگونه ترجیح سیاسی و گروهی ، این بیانیه اتحادیه را تنظیم کردند که منعکس کننده تفکیک باشد. . آنها از ادامه آشفتگی بازار ابراز نگرانی کردند. پیش بینی می شود ، ضمن پیروی و همدلی بیش از هر زمان دیگری ، همه فعالان صنایع غذایی و صنعت و مدیران میهن پرست و اعتماد به ذات حرمت الهی و سلاح عزم ، تدبیر ، انسجام و اجماع ملی ، اطمینان حاصل نمایند. ملت بزرگ و شریف ایران از آن گذرگاه عبور می کند. و کمترین خسارت وارده به کودکان و سرمایه آنها ، گردن سفت و دشوار را تأمین کند.

مصوبات:

1- گسترش اپیدمی کورون ویروس و به تبع آن کاهش 40 درصدی مصرف حیوانات و همچنین کاهش نگران کننده جوجه کشی و افت بی سابقه قیمت مرغ های یک روزه و همچنین افت شدید قیمت مرغ شیر خام و فرآورده های لبنی و گوشت گاو از یک سو و عدم اتخاذ راه حل های مناسب و اقدامات مؤثر و به موقع توسط سازمانهای ذیربط و نهادهای نظارتی و حمایتی ، از طرف دیگر باعث خسارت مالی و اعتباری تولیدکنندگان دام شده است. و سایر صنایع مرتبط وی برای جلوگیری از تعمیق هر چه بیشتر بحران موجود و هر چه سریع تر از آن خارج شدن ، وی صمیمانه موارد تخصصی زیر را ارائه می دهد.

1-1.1 تخصیص فوری منابع مالی لازم (از منابع صندوق توسعه ملی) در قالب تسهیلات کم بهره و دسترسی آسان ، بازپرداخت وام برای پوشش بخشی از خسارات ناشی از عواقب بیماری عروق ویروس کرونا قلب باید فوری باشد.

2-1- با توجه به وجود تولید مازاد و کاهش بیش از حد در قیمت پروتئین ها ، به طور عمده گوشت مرغ ، باید تمهیداتی اتخاذ شود تا سازمان های مسئول و ادارات دولتی بتوانند محصولات پروتئینی مازاد را جمع کنند و روشهای جاری را تصحیح کنید و باعث شود که صادرات مداوم و دائم از مواد پروتئینی بدون اعمال مالیات بر صادرات فراهم شود.

3-1- باید تدابیری اتخاذ شود تا تولید کنندگان محصولات پروتئینی بتوانند از طریق تصفیه محصولات خود از طریق شرکت پشتیبانی امور دام ، با ورودی های لازم (ذرت ، امکان ادامه تولید محصولات مورد نیاز در کشور) را ارائه دهند. جو و آرد). از نزول شدید و هیجان انگیز آن در آینده نزدیک جلوگیری کنید.

2- علیرغم تجمع و انباشت بیش از 2.5 میلیون تن ورودی حیوانات در نقاط ورود به کشور از ابتدای فوریه 2009 و علی رغم التهاب شدید به دلیل کمبود ورودی در بازار و نیازهای فوری تولیدکنندگان پروتئین ها در همه نقاط کشور عدم هماهنگی بین دستگاه های ذیربط دولتی و ادارات ، دستگاه های نظارتی و سیستم بانکی کشور باعث ایجاد اختلالات جدی در روند تهیه و انتقال ارز لازم به این بخش شده است ، بنابراین محدودیت های بی سابقه ای ایجاد می شود. تأمین و دسترسی به نیازها. تولیدکنندگان فوری ، زمینه بحران های دوره ای در بازار عرضه مؤسسات تولیدی و عرضه محصولات پروتئینی ایجاد شده است که ادامه این وضعیت منجر به کاهش شدید تولید در ماه های آینده خواهد شد.

سخنان امید بخش رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران و معاون اول رئیس جمهور وی درباره حل مشکل تأمین ارز برای کالاهای رسوبی در اوایل سال جاری ، متأسفانه تاکنون هیچ اثر ملموس و موثری نداشته است.

به منظور رفع بحران فعلی ، ورودی های لازم برای صنعت دام و طیور کشور را تنظیم کرده و بازار آن را تنظیم کنید ، از آسیب های قریب الوقوع و فساد نهاده ها در بنادر جلوگیری کنید ، علاوه بر حفظ اعتبار بین المللی واردکنندگان ورودی به عنوان سرمایه . این کشور در زمینه روابط تجاری بین المللی توصیه می شود:

1-2- مجاز به رها کردن کالاهای اساسی رسوبی در بنادر کشور توسط سازمان گمرک تنها در مدت 48 ساعت (تا اول مه 2015) و در برابر تعهد بانک مرکزی مبنی بر تأمین ارز مورد نیاز محموله های وارداتی فوق الذکر در داخل حداکثر دو ماه و با این ضمانت که نرخ ارز در روز آغاز به کار خود ، این بانک را بر عهده دارد تا بحران فعلی ، بحران فعلی ، کمبود فوری موسسات و تورم بیش از حد را محاسبه کند.

2-2- به منظور ایجاد تعادل بین ظرفیت تولیدی صنعت دام و طیور کشور و امکان تأمین منابع ارزی لازم برای ورودی های وارداتی و جلوگیری از بحران کمبود و قیمت بالای ورودی ، علاوه بر این ذخیره کافی برای تولید کشور ایجاد شود ، صنعت دام و طیور کشور قرار است در سال 1999 تأمین شود و روند پرداخت منظم و مستمر باید مطابق نیاز ماهانه کشور به واحدهای صنفی و صنعت اعلام شود.

3- وضعیت فعلی و بروز بحرانهای دوره ای در تأمین و توزیع نهاده ها حاکی از آن است که سیاست ها و راهکارهای کارشناسان محترم دولت و نهادهای نظارتی ، بدون اخذ نظرات و توصیه های تخصصی از والدین و صنعت دام و طیور در این زمینه قیمت گذاری و توزیع می باشد ، از کفایت و کارآیی لازم برخوردار نیستند و گاهی باعث ایجاد التهاب و نوسانات غیر منتظره در این بخش می شوند. در این بخش پیشنهاد شده است:

1-3- در هنگام تبدیل نوع ارز به شناور ، رعایت تراز تولید متناسب با تقاضا و تأمین نقدینگی لازم برای بخش تولید و تأمین ارز مورد نیاز به موقع و کامل ، اقدامات لازم را باید انجام داد قیمت محصولات پروتئینی نهایی را آزاد کنید

2-3- به منظور تأمین مالی مرغداران و دامداران کوچک در وضعیت حساس فعلی کشور ، استفاده از پتانسیل موجود بازارهای مالی از جمله شرکت های توزیع ورودی باید برای ادامه تولید مواد پروتئینی بررسی شود.

3-3- به منظور توزیع بهینه ورودیها ، در حالی که نیاز به اعتماد به اتحادیه ها و اتحادیه ها و استفاده حداکثری از توان تخصصی آنهاست ، مکانیزم توزیع ورودی باید از طریق سازمانهای ذیربط انجام شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا