اقتصادی

گلایه واحدهای صنعتی از فرایند طولانی تخصیص ارز

ترندونی / گیلان رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: طولانی بودن روند تخصیص ارز و تأمین سرمایه در گردش یکی از شکایات واحدهای صنعتی است.

حجت الاسلام حسن درویشیان امروز در بازدید از کارخانه پوپلین ایران ، صنایع پارسو خزر رشت و محل دفن زباله سراوان اظهار داشت: یکی از مهمترین اهداف سفرهای ما به استان بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی به ویژه واحدهای مشکل دار برای حل مشکلات آنها است. ” باید پیگیری لازم انجام شود.

وی افزود: “پوپلین ایران” یکی از واحدهایی است که امروز از آن بازدید کردیم. این یک کارخانه تولید پارچه بود که با وجود تجهیزات ، متأسفانه بخش عمده ای از تولید آنها تعطیل است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود یک چهارم این واحد فعال است اما ظرفیت خوبی دارد و سرمایه گذاری زیادی روی آن انجام شده است ، بنابراین باید از این ظرفیت بیشتر استفاده شود.

وی افزود: یکی از مشکلات پوپلین ایران کمبود سرمایه در گردش است و برای حل مشکلات آن در اسرع وقت اقدامات بیشتری انجام خواهیم داد.

درویشیان ادامه داد: همانطور که گفته شد در صورت برطرف شدن مشکلات پوپلین ایران ، این واحد می تواند تولید خود را 75-80 درصد افزایش دهد.

وی افزود: “در مقابله با گیاه Poplin ایران ، در حالی که این واحد می تواند بخشی از نیازهای بافتی كشور را برآورده كند ، همچنین می تواند تأثیر خوبی در اشتغال جوانان بیشتری در استان داشته باشد و ما برای دستیابی به آن تلاش می كنیم. مشکلات او را حل کنید “.

در ادامه سفر خود به گیلان ، رئیس سازمان بازرسی کشور در بازدید از شرکت پارس خزر گفت: “خوشبختانه این واحد هیچ مشکلی در تولید ندارد و یک واحد بسیار فعال است.

وی افزود: روسای این واحد از روند طولانی تخصیص ارز خود شکایت دارند و امیدوارند این امر تسهیل شود تا در تأمین مواد اولیه لازم از خارج از کشور مشکلی نداشته باشند.

وی افزود: تسهیل در روند توزیع ارز باعث افزایش تولید کارخانه و کاهش قیمت تمام شده کالاهای آنها می شود تا بتوانند محصولات بیشتری را به فروش برسانند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پی بازدیدهای امروز از محل دفن زباله سراوان گفت: یکی از مشکلات جدی در استان گیلان بحث پسماند است.

وی گفت: زباله علاوه بر آلودگی محیط زیست ، آبهای زیرزمینی و سطحی را تهدید می کند.

درویشیان با اشاره به اینکه شیرابه حاصل از این محل دفن زباله از رودخانه ها به سمت دریای خزر می رود ، تصریح کرد: سرانجام زباله های محل دفن زباله و شیرابه موجب آسیب قابل توجهی به محیط زیست می شود و باید اقدامات م effectiveثر و عملی برای دفع آنها انجام شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا