اقتصادی

احیای ۱۵۸۰ واحد راکد تولیدی و صنعتی در کشور

ترندونی/ کردستان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت کشور از احیای هزار و ۵۸۰ واحد تولیدی و صنعتی راکد در کشور خبر داد.

علی رسولیان شامگاه پنجشنبه (25 تیرماه) در حاشیه دیدار چهره به چهره با فعالان اقتصادی استان کردستان اظهار داشت: پاسخگویی مستقیم به نیازهای مردم رویکرد جدی دولت سیزدهم و ما در این وزارتخانه است. صنعت، معدن و تجارت همراه با مردم و تلاش سرمایه گذاران به دنبال مدیریت صحیح بخش صنعت هستیم.
روز پنجشنبه در آستانه سفر رئیس جمهور و اعضای هیات دولت این گروه به کردستان، علی رسولیان که به معاونت خدمات سازمان صنعت، معدن و تجارت و دیدار حضوری و مستقیم تشریف آوردند، با دقت فراوان. مشکلات و مسائل صنعتگران، معدن کاران و کارآفرینان کردستان را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

117 فعال اقتصادی استان کردستان در نشست مردمی که در قالب دفتر خدمات صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، مشکلات، درخواست ها و مشکلات خود را ارائه کردند که از این تعداد 62 نفر از مددجویان مرتبط با وزارت صنعت درخواست کردند. ، معدن و تجارت و مابقی به سایر دستگاه های اجرایی مرتبط واگذار شد.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نیز پیش از این برنامه از واحدهای مختلف شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان بازدید و روند و آخرین وضعیت واگذاری غیرشخصی و الکترونیکی را بررسی کردند. سطح پروژه های عمرانی در شهرک ها و نواحی صنعتی کردستان.

بازدید از شهرک صنعتی سنندای 4/ اختصاص 8 هزار میلیارد تومان برای زیرساخت های شهرک های صنعتی

رسولیان در ادامه سفر به کردستان به شهرک صنعتی سنندج 4 (سرنجیانه) رفت و از نزدیک آخرین وضعیت زیرساخت های این شهرک صنعتی را بررسی کرد.

وی با تاکید بر حل مشکلات پیمانکار راه دسترسی شهرک سنندایی و تامین آب تا 4 تا 2 ماه آینده و خواستار تسریع در اجرای پروژه های این شهرستان و آغاز به کار واحد تولیدی خود، اعلام کرد: هشت هزار میلیارد تومان برای ایجاد و تقویت زیرساخت های شهرها و نواحی صنعتی کشور در سال جاری هزینه می شود.

وی وجود منطقه ویژه اقتصادی بانه را از توانمندی های استان خواند و یادآور شد: زیرساخت های اساسی این منطقه ایجاد و تاکنون به 25 متقاضی زمین واگذار شده است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرهای صنعتی ایران افزود: نهضت ساخت کارگاه های کوچک را از یک سال پیش آغاز کردیم و برای ساخت هزار کارگاه برنامه ریزی کردیم.

رسولیان گفت: تاکنون بیش از 1400 کارگاه کوچک در کشور ساخته شده و مشغول به کار هستند.

احداث شهرک صنعتی بزرگ در کردستان

نماینده تام الاختیار وزیر صنعت، معدن و تجارت یکی از مشکلات این استان را در تامین زمین برای صنعت برشمرد و گفت: کمبود زمین دولتی مجبور به خرید زمین برای ساخت شهر و شهرک صنعتی شده است. افزایش یافت. قیمت زمین در این استان یک استان بود. اما با وجود این مشکلات، برای رفع کمبود زمین صنعتی در کردستان جدی هستیم

شرکت شهرک های صنعتی کردستان در سال 1370 تاسیس شد. 4 می به عنوان یک شرکت سهامی بسته که تاکنون در 12 شهر، هفت ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی به سرمایه گذاران و تولیدکنندگان زمین اختصاص داده است.


این شرکت با داشتن مرکز خدمات بازرگانی و فناوری، 1488 قرارداد منعقد کرده و 720 واحد صنعتی و کارگاهی را مدیریت کرده و 12 هزار نفر را به طور مستقیم در استان کردستان مشغول به کار کرده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا