اقتصادی

گزارش وزیر نفت به رئیس‌جمهوری درباره توسعه گازرسانی در کشور

وزیر نفت در نامه ای به رئیس جمهور گزارشی از توسعه تأمین گاز در 11 و 12 دولت ارائه داد و به 95٪ از کل گازرسانی کشور رسید.

به گزارش ترندونی ، وزیر نفت در نامه ای به حسن روحانی گزارشی از فعالیت های تأمین این وزارتخانه ارائه داد. بیانان زنگنه در این نامه ، در آستانه چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ، اظهار داشت که در اجرای سیاست سوم اقتصاد کلان کشور در بخش انرژی ، مقام معظم رهبری از افزایش متناسب ظرفیت تولید گاز به ذخایر کشور برای اطمینان از مصرف داخلی و حداکثر تغییر روغن. براساس افزایش بیش از 2.5 برابری تولید گاز از میدان گازی مشترک پارس جنوبی و اقدامات وزارتخانه برای توسعه انتقال گاز طبیعی. از سال 1392 مزایای خانوارهای روستایی برای گاز طبیعی بیش از برابری به 84٪ افزایش یافت ، و پوشش گازرسانی کشور به 95٪ رسید ، در حالی که در طول پیروزی شکوهمند اسلام. انقلاب ، مردم کشور از نعمت گاز طبیعی استفاده کردند.

وی افزود: “سند توسعه تأمین گاز دولت یازدهم و دوازدهم که نسخه ای از آن پیوست شده است ، شرح مفصلی از اصول توسعه گازرسانی ، اقدامات و دستاوردهای توسعه شبکه های توزیع گاز را ارائه می دهد. اقدامات اصلی در این زمینه را خلاصه می کند.

به گفته زنگنه ، در سال 2013 ، گزینه های مختلفی مانند انرژی های تجدید پذیر ، برق ، تأمین خط لوله ، گاز مایع (گاز مایع یا گاز مایع) در یک مشاوره دانشگاهی انتخاب شدند تا منبع انرژی بهینه برای شهرها و روستاهای فاقد گاز انتخاب شود. گاز نفتی (گاز مایع) گاز مایع یا گاز مایع (LPG) در نظر گرفته شد.

وزیر نفت اشاره کرد که از سال 1392 تاکنون. تا سال 1399 در ماه فوریه ، بیش از 20 هزار روستا با تقریباً یک میلیون و 760 هزار خانوار گازرسانی شد و تعداد روستاهای تأمین شده از حدود 14000 نفر به بیش از 34000 نفر افزایش یافت. افزود: در این مدت ، تقریباً 193 روستای شهرها با بیش از 641 هزار نفر به خانوارها گازرسانی می شود و در حال حاضر بیش از 98.4 درصد است. جمعیت شهری و 84 درصد. جمعیت روستایی و 95 درصد. از کل جمعیت تحت پوشش شبکه گازرسانی در همین حال ، در سال 1392. در ابتدا ، پوشش شبکه گازرسانی 95٪ از جمعیت شهری و 54٪ از جمعیت روستایی بود.

وی با بیان اینکه علاوه بر کار گسترده در زمینه ساخت شبکه های توزیع گاز شهری و روستایی از سال 1392 ، اقدامات گسترده ای برای جلوگیری از بسته شدن گاز در منطقه پارس جنوبی انجام شده است ، اظهار داشت: این موارد می تواند شامل 31 ایستگاه تقویت فشار باشد. بیش از 50 کیلومتر خط انتقال گاز جدید به شبکه انتقال گاز کشور اضافه شده است و در حال حاضر 2205 کیلومتر خط لوله انتقال گاز در شرکت های وابسته از شرکت ملی گاز ایران در حال ساخت است که 1042 کیلومتر آن ساخته شده است .

زنگنه ادامه داد: مجموعه این پروژه ها به ابتکار وزارت نفت و با استفاده از سال 1393 است تبصره 2 (الف) قانون بودجه و ماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر بدون تحمیل بار مالی بر دولت و فقط از درآمدزایی ، سوخت های مایع جایگزین گاز طبیعی شده و 70 میلیارد یورو جایگزین شده است. صرف این پروژه ها

به گفته وزیر نفت ، اجرای این پروژه ها از سال 1393 آغاز شده است. در ابتدا بیش از 58 میلیارد دلار هزینه شد. لیتر محصولات مایع به ارزش 25 میلیارد. دلار ، که نه تنها به چهار برابر افزایش محصولات نفتی کشور در سال 1398 کمک کرد. در مقایسه با سال 1392 ، بلکه همچنین به دلیل کاهش مصرف سوخت مایع در نیروگاه ها از 43 درصد در سال 1392 است. در سال 1398 میزان انتشار آلاینده های هوا در کشور کاهش یافت. علاوه بر این ، توسعه تأمین گاز زمینه ای برای افزایش رفاه اجتماعی ، حفاظت از محیط زیست برای جلوگیری از نفوذ در مراتع و جنگل ها ، ایجاد اشتغال قابل توجه ، افزایش تقاضا برای کالاهای تولید داخل ، ایجاد زیرساخت های لازم برای صنایع مختلف و توسعه روستایی فراهم کرده است. . پروژه های توسعه

وی خاطرنشان کرد: با ادامه این اقدامات ، گازرسانی به 2 هزار و 632 روستا ، محل سکونت 184 هزار خانوار با اعتباری بالغ بر 3 هزار میلیارد تومان ، باعث می شود جمعیت روستایی تحت پوشش شبکه گاز کشور بیش از 87 درصد باشد. وی گفت: بهینه سازی مصرف گاز و همچنین حفظ و افزایش ظرفیت تولید گاز ، برای ادامه اثرات مثبت این اقدامات تأمین گاز كه اقدامات انجام شده و برنامه ریزی شده برای این دو سند مهم در ترازنامه است ، ضروری است. تولید و مصرف گاز طبیعی در ایران تا سال 1404 “و” نحوه بهره برداری از ظرفیت پالایشگاه های گاز در خلیج مشترک غربی “به تفصیل شرح داده شده است.

متن گزارش بیژن زنگنه نیز به اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور ، محمود واعظی رئیس دفتر ریاست جمهوری ، لایا جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهور و محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور ارسال شد.

اسحاق جهانگیری در پاسخ به گزارش وزیر نفت ، از زنگنه و همکارانش برای اقدامات ارزشمند در تأمین روستایی ، به ویژه بدون اعتبارات دولتی ، تشکر کرد و گفت این اقدامات ارزشمند برای فقیرترین مردم کشور دارای سابقه طولانی است. موفق باشید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا