اقتصادی

گازرسانی در کشور تا کجا پیش رفت؟

مدیر کل شرکت ملی گاز ایران گفت: توسعه تامین گاز با سرمایه گذاری 40 میلیارد. تومان ، پس از اتصال بیش از 96 درصد از جمعیت کشور به شبکه گاز.

به گزارش ترندونی ، حسن منتظر تربتی در مورد گازرسانی به روستاها اظهار داشت: میراث میراثی نشان می دهد که 95.1 درصد از کشور مستقیماً تحت پوشش گاز قرار دارد که این آمار بی نظیر نه در کشور بلکه در جهان است. ارزش این آمارها این است که عمر صنعت گاز در ایران بسیار کوتاه است. در واقع می توان صنعت گاز را در سال 1978 در نظر گرفت ثمره انقلاب اسلامی ایران که با شعار عدالت رشد جدیدی را آغاز کرد.

به گفته وی ، قبل از انقلاب اسلامی ، به استثنای بخش هایی از دو شهر و چند روستای محدود ، گاز تامین نمی شد و سوخت اکثر خانه ها ، صنایع و برق سوخت مایع بود. در آن زمان ، این مشکلی نبود ، اما با افزایش مصرف و افزایش جمعیت ، نیاز به تعریف سوخت روشن تر و در دسترس تر شد. پس از هشت سال جنگ و تلاش برای توسعه میدان گازی پارس جنوبی ، توجه به تامین گاز کشور برای افزایش امنیت انرژی کشور و همچنین تنوع بخشیدن به سبد سوخت مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: این تلاشها موفقیت آمیز بوده و روند تسریع گازرسانی امسال ایمن بوده است و حدود 35000 روستا و 1173 شهر از گاز استفاده می کنند که در حال حاضر 98.4 درصد از جمعیت شهر و 84.6 نفر از آن استفاده می کنند. ٪ از جمعیت روستایی و در مجموع بیش از 95 population از جمعیت کشور از گاز طبیعی استفاده می کردند.

یک انقلاب واقعی در تامین گاز روستایی

تربتی گفت که تلاش می شود گاز مایع جایگزین گاز طبیعی شود تا زمینه برای نسل بعدی کشور فراهم شود ، این بدان معناست که فقط سوخت آنها به جای سوخت جدید جایگزین می شود. به عبارت دیگر ، کار گازرسانی تغییرات قابل توجهی در کل مصرف انرژی کشور به جا نگذاشته است و با انجام اقدامات ، چیزی بالغ بر 11 میلیارد دلار است. لیتر سوخت مایع ، که قبلاً سنگین بود ، مانند سیلندرهای حمل گاز ، بسیار مشکل است. او گفت که او برای مردم آماده شده بود ، به خانه تحویل داده شد.

وی افزود: با سرمایه گذاری در این حوزه تعداد شهرهای گازدار در سال های اخیر 194 شهر بوده است اما انقلاب واقعی در تامین گاز روستایی اتفاق افتاده و در این مدت 20 هزار و 409 روستا به شبکه گاز کشور متصل شده اند. این اقدام نه تنها سوخت سبک و پاکی را برای روستاییان فراهم کرد ، بلکه از تخریب محیط زیست و استفاده از چوب به ویژه در روستاهای استانهای غربی کشور جلوگیری کرد. از سوی دیگر ، در این مدت ، 2 میلیون و 417 هزار و 596 خانوار به تعداد کل مشترکان گاز افزوده شد.

گاز در پارس جنوبی توقیف نشد

به گفته مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران ، توسعه تولید و مصرف گاز در کشور مستلزم ایجاد زیرساخت های لازم برای انتقال گاز به مصرف کنندگان بود. در این مدت ، شبکه انتقال گاز از 1400 کیلومتر به 37500 کیلومتر افزایش یافت. در همین حال ، ظرفیت انتقال گاز امسال ، در آغاز انقلاب اسلامی ، که 40 میلیون متر مکعب بود ، به بیش از 850 میلیون متر مکعب در روز رسیده و در این زمینه به رکورد بی سابقه ای رسیده است.

تربتی در اظهارات خود تأکید کرد: از آنجا که حدود 75 درصد از مصرف گاز کشور از پارس جنوبی تامین می شود ، به دلیل توسعه ظرفیت انتقال گاز ، این گاز در این میدان مشترک محبوس نشده و ایران توانسته گاز بیشتری از قطر استخراج کند. وی افزود که ظرفیت تولید پایدار در این منطقه مشترک را تضمین کرده است ، و افزود که اگرچه 95 درصد است. جمعیت کشور در حال حاضر دارای شبکه گاز است و اهداف اصلی توسعه این صنعت محقق شده است ، انقلاب گاز رسانی همچنان ادامه دارد ، به ویژه برای ادامه در کشور ، در این مدت گاز به 4664 واحد صنعتی نیز عرضه می شد یا خواهد شد.

وی گفت: قابل توجه است که “تامین گاز” سهم بسزایی در توسعه زیرساخت ها و ایجاد صنایع اضافی در مناطق روستایی ، هم در ساخت خطوط اصلی انتقال گاز و هم در شبکه های توزیع داشته است. تولیدکنندگان محلی وی گفت: “با استفاده از متخصصان محلی و نیروی انسانی ، این 100٪ ایرانی است.” به دلیل استفاده از گاز به جای سوخت مایع ، دستاورد ارزشمند دیگر تولید گاز در پارس جنوبی است.

محیط زیست؛ برنده اصلی انقلاب تامین گاز

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران تاکید کرد که تولید گاز در پارس جنوبی برنده بزرگ دیگری دارد که آن محیط زیست است. کمتر کسی از هیزم برای گرم کردن و تولید خانه خود استفاده می کند. گاز ، از طرف دیگر ، انرژی پاک است و البته تأثیر محیط زیست توسعه تأمین گاز در چند سال آینده بیشتر نمایان می شود. در واقع ، تامین گاز نه تنها رفاه اجتماعی ، ایجاد شغل و حفاظت از محیط زیست را افزایش می دهد ، بلکه صادرات نفت را بیش از چهار برابر افزایش داده است. گاز آن تامین می شود ، به این معنی که در هوای تمیز و سالم با آلودگی کمتر زندگی می کنیم. نسل درخشان آینده برای نسل بعدی

به گفته شرکت ملی گاز ایران ، تربتی گفت که معتقد است توسعه گاز رسانی به روستاهای 14 تا 33 هزار روستا اهمیت محیط زیست و تلاش مردم برای استفاده از سوخت های پاک را نشان می دهد که نقش اساسی در تغییر زندگی مردم دارد. وی گفت: ما اکنون نه تنها خود تولید و استخراج میادین گازی کشور را انجام می دهیم ، بلکه صادرکننده نیز هستیم که این افتخار بزرگی برای دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است. گفت.

به گفته وی ، ذکر این نکته نیز ضروری است که ورود ایران به گروه صادرکنندگان نفت که یک فرصت منحصر به فرد است ، در صورت بهینه سازی مصرف کشور در همان زمان ، در آینده نزدیک تبدیل به تهدید خواهد شد. به سرانجام ، امروز ، با همکاری مشترک ، کمک و کمک به کارگران گاز در همه نقاط کشور ، شاهد این حرکت سبز در کشور هستیم ، باید بدانیم که تنها با اولویت بندی مصرف بهینه گاز ، به ویژه انرژی ، نمی توان بدهی آینده.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا