اقتصادی

گران ترین و ارزان ترین شهرها برای مهاجرین خارجی

عشق آباد به عنوان یکی از گران ترین شهرهای کارگران خارجی در جهان معرفی شد.

به گزارش ترندونی ، موسسه مرسر همچنین در بیست و ششمین گزارش سالانه خود از هزینه های زندگی در شهرهای مختلف جهان ، هزینه زندگی مهاجران را محاسبه کرد. در این رتبه بندی که شامل 209 شهر در سراسر جهان است ، هنگ کنگ که از نظر هزینه های زندگی گران ترین شهر است نیز به عنوان گرانترین شهر برای مهاجران خارجی نامگذاری شده است.

لحظه جالب توجه در این رتبه بندی وجود پایتخت ترکمنستان به عنوان یکی از گران ترین شهرهای مهاجران خارجی در جهان است! به گفته مرسر ، این به دلیل درآمد بسیار کم خارجی ها در شهر است ، بنابراین هزینه زندگی در این شهر برای خارجی ها به دلیل درآمد کم بسیار بیشتر است ، در حالی که تفاوت بین شهروندان آمریکای شمالی و آمریکایی و تعداد بسیار کمتری از کانادایی ها است.

این رتبه بندی شامل 200 معیار بود ، از جمله: مسکن ، حمل و نقل ، غذا و تفریح. کاهش ارزش پول ملی منجر به تنزل شهر در بسیاری از کشورها شده است ، اما جهش عجیبی در شهرهای کشورهای با تورم بالا از جمله لبنان رخ داده است.

گرانترین شهرها برای مهاجران خارجی

1- عشق آباد- ترکمنستان

2- هنگ کنگ

3- بیروت – لبنان

4- توکیو-ژاپن

5- زوریخ-سوئیس

6- شانگهای-چین

7- سنگاپور

8- ژنو – سوئیس

9- پکن-چین

10- برن – سوئیس

ارزانترین شهرها برای مهاجران خارجی

1- بیشکک – قرقیزستان

2- لوساکا- زامبیا

3- تفلیس – جورجیا

رتبه بندی سایر شهرها

همچنین در این رده بندی نیویورک در جایگاه 14 ، لس آنجلس در جایگاه 20 ، سانفرانسیسکو در مکان 25 ، شیکاگو در مکان 45 ، ونکوور در مکان 93 ، تورنتو در مکان 98 ، مونترال در 100 قرار دارد. بیست و نهم ، لندن در رتبه 18 ، دبی 42 ، سیدنی 31 و ملبورن 59 قرار دارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا