اقتصادی

نامگذاری میادین کارآفرینی در شهرها

امروزه بسیاری از شهرهای جهان مانند استانبول و ترکیه از پتانسیل گردشگری خود برای کارآفرینی و اشتغال زایی استفاده کرده اند و یا با ایجاد شهرها و میدان های شهرک کارآفرین به عنوان مراکز تجاری، محیطی مساعد برای توسعه تجارت و کسب و کارهای کوچک ایجاد کرده اند. و مشاغل کوچک

به گزارش ترندونی، در حال حاضر کارآفرینی به عنوان راهکاری موثر و پرطرفدار برای بهبود وضعیت اقتصادی و اجتماعی جامعه تلقی می شود، واژه کارآفرینی در سال های اخیر توسط اقشار، گروه ها و اقشار مختلف مورد استفاده قرار گرفته است.

کارآفرینی نه تنها به عنوان یک نیروی محرکه و یک نیروی سازنده برای اقتصاد، بلکه به عنوان یک بعد گسترده تر، عامل پویایی اجتماعی و یکی از ابزارهای دستیابی به اقتصاد مقاومتی شهری تلقی می شود.

در سال های اخیر مفاهیمی مانند شهرهای خلاق و شهرهای تجاری به عنوان راه حل هایی برای مشکلاتی مانند بیکاری، جرم و جنایت، مهاجرت و … معرفی و شناخته شده اند.

در این راستا، ایجاد یک اکوسیستم کارآفرینی موفق در محیط شهری با توجه به فرصت ها و تهدیدهای موجود، می تواند روند ایجاد رفاه در یک شهر را دائمی کند.

کارشناسان معتقدند شهرهای کارآفرین اساساً برای حمایت از اکوسیستم فعالیت‌های کارآفرینانه به منظور تقویت فرآیند تحول اقتصادی و اجتماعی شهرها طراحی شده‌اند که دولت‌ها به عنوان ناظر و هماهنگ‌کننده در این زمینه نقش اساسی دارند.

حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از نامگذاری حوزه های کارآفرینی در کشور برای ایجاد فضای فروش خبر داد و گفت: بخشنامه ای به تمامی مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال شد. به تایید وزارت کشور می رسد ارتباط با شهرداران، تغییر نام یکی از میادین شهر به میدان کارآفرینی.

وی گفت: طبق قانون شهرداری ها باید این فضا را تامین کنند، بنابراین کارگروه زیرساخت پیشنهادی دارد که هر حوزه را حوزه ای به نام کارآفرینی نام گذاری کند. آن رشته

وزیر کار با بیان اینکه وزارت کشور این موضوع را به همه بزرگان و شهرداری ها ابلاغ کرده است، به ایجاد کارگاه های آموزشی و مهارتی در سایر حوزه ها اشاره کرد و گفت: مردم نیز می توانند برای بهبود فضای کسب و کار تلاش کنند. در این زمینه. “مربع، ایده هایی را پیشنهاد کنید.

بسیاری از کارآفرینان کسب و کار خود را در مناطق تره بار راه اندازی می کنند و نمایندگان فعالی در سراسر کشور دارند.

امروزه عرصه های کارآفرینی و شهرهای کارآفرینی در بسیاری از کشورهای جهان از جمله هند، مالزی و چین ایجاد شده است که نمونه بارز آن هنگ کنگ است.

شناسایی زمینه های کارآفرینی در شهرها
امروزه زمینه های کارآفرینی و شهرهای کارآفرینی در بسیاری از کشورهای جهان از جمله هند، مالزی و چین ایجاد شده است.

هنگ کنگ، جزیره ای در جنوب چین و منطقه ای خودمختار، از همه نظر پویا به خصوص در فعالیت های اقتصادی شهری، یکی از مهم ترین بازارهای مالی و تجاری در آسیا و جهان است که سنت های چینی را به هم متصل می کند. مدرنیته از فناوری بالایی برخوردار است و در طول سال ها کارآفرینان اروپایی بسیاری را به خود جذب کرده است.

مزایای مالی، تجاری و حقوقی هنگ کنگ و نزدیکی به بزرگترین و قوی ترین اقتصادهای جهان، آن را به یکی از بهترین مکان ها برای تجارت در آسیا تبدیل کرده است.

امروزه برخی از شهرهای جهان از موقعیت گردشگری خود برای رونق کسب و کار و ایجاد فرصت های شغلی استفاده کرده اند.

علی حیدری کارشناس بازار کار ترندونی در گفت وگویی از ترکیه به عنوان یکی از کشورهایی یاد کرد که از مزایای کارآفرینی شهری بهره برده و توانسته به اقتصاد شهرهای مدیریت شده خود کمک کند.

استانبول ترکیه به عنوان یک شهر توریستی پذیرفته شده است و بر این اساس دولت کارگاه ها و مشاغل کوچک و بزرگ گردشگری و صنایع دستی را در شهر و در بسیاری از میادین پیشرو راه اندازی کرده است. وی گفت: مراکز گردشگری را گسترش داد.

به گفته حیدری، علیرغم اینکه مقوله کارآفرینی اجتماعی و شهری با توجه ویژه در بسیاری از کشورها در حال گسترش است، این معضل هنوز جایگاه واقعی خود را در کشور ما پیدا نکرده و به صورت منسجم و سازمان یافته بروز نکرده است. .

حاکمیت شهری در سال های اخیر، کارآفرینی شهری را به عنوان یکی از الزامات توسعه شهری در دستور کار قرار داده و شهروندان را از ظرفیت های اقتصادی آزاد بهره مند کرده است.

یکی از بزرگترین مشکلات کارآفرینان امروزه اتصال به شبکه های خرده فروشی و عرضه محصول، ایجاد برند و ایجاد لوگوی خاص برای محصولات خود و دسترسی به شبکه خرده فروشی از دیگر مواردی است که نیاز به حمایت برای کسب و کارهای کوچک دارد.

براساس ماده 16 قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار، شهرداری ها موظفند دسترسی تولیدکنندگان کوچک و متوسط ​​ایرانی را به بازار مصرف افزایش دهند و از طریق زمین یا وزارتخانه خود برای فروشندگان خرد سرمایه ایجاد امنیت کنند. راه و شهرسازی تهیه مکان های مناسب برای عرضه کالاهای تولید داخل و اجاره به مناقصه گران جهت عرضه کالاهای ایرانی به صورت روزانه، هفتگی و ماهانه به قیمت تمام شده.

به گزارش ترندونی، توسعه کارآفرینی و نقش دولت در این زمینه، ضمن ارتقای کسب و کار محلی، می تواند وضعیت معیشتی شهروندان را بهبود بخشد و رفاه اجتماعی آنها را افزایش دهد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا