اقتصادی

گامی در مسیر ارتقای اطلاعات فناوران از پتنت

نایب رئیس آکادمی ثبت اختراعات علم و فناوری 1400 در پاییز هشت سمینار تخصصی برای آگاهی از اختراعات و اهمیت آنها برگزار می شود.

به گزارش ترندونی ، سازماندهی این سمینارها نیازهای مخاطبان را در زمینه ثبت اختراعات برآورده می کند ، آگاهی عمومی و حرفه ای را افزایش می دهد و ثبت اختراع را در کشور ارتقا می بخشد.

“معرفی مالکیت معنوی” اولین سمیناری است که در 11 اکتبر سال جاری برگزار می شود. این دوره پیش شرط شرکت در سمینارهای دیگر است. زیرا مالکیت معنوی ، به عنوان یکی از زیرساخت های مهم توسعه فناوری ، می تواند موفقیت اقتصادی و فناوری محققان و شرکت های دانش بنیان را تضمین کند.

18 اکتبر ذینفعان این حوزه “ابزار ثبت اختراع برای حفاظت از فناوری های نوآورانه” را برای درک اهمیت ثبت اختراع در حفظ دستاوردهای نوآورانه برگزار خواهند کرد. تعریف پتنت و بیان اهمیت آن ، آگاهی از مزایای اخذ گواهینامه ثبت اختراع و شرایط اخذ پتنت به عنوان پتنت از جمله موارد مطرح شده در این کارگاه است.

سپس ، در 25 نوامبر ، مخاطبان در سمیناری با عنوان “بررسی شرایط ثبت اختراع ، تأکید بر یک گام نوآورانه به عنوان سخت ترین شرایط” شرکت می کنند تا با شرایط ثبت اختراع آشنا شوند. اگر یک مشکل فنی و صنعتی را برطرف کرده و الزامات رسمی و اساسی حق ثبت اختراع را بر اساس قانون برآورده کند ، یک دستاورد نوآورانه می تواند به عنوان ثبت اختراع ثبت شود. در میان ادعاهای ثبت اختراع ، یک گام ابتکاری دشوارترین ادعای ثبت اختراع است و حتی منابع غیر معتبر می توانند به اشتباه تعریفی معادل ادعای ثبت اختراع جدید ارائه دهند.

در این کارگاه ، شرکت کنندگان با تعریف صحیح یک گام ابتکاری آشنا می شوند و به آنها آموزش داده می شود که برای داشتن این شرایط چه نکاتی را باید در نظر گرفت.

“مقدمه ای بر آناتومی ثبت اختراع” نیز در 2 نوامبر برگزار می شود. در این کارگاه ، تکنسین ها با قسمت های مختلف ثبت اختراع و دسترسی به اطلاعات مهم آشنا می شوند.

به گفته معاون علمی رئیس جمهور ، 9 نوامبر. معرفی مرکز ثبت اختراع معاونت علمی و فناوری و خدمات آن در 16 نوامبر ، جستجوی ثبت اختراع ، آموزش نحوه ثبت درخواست در پرتال مرکز در 23 دسامبر. و دسترسی به پایگاه داده LENS در 30 دسامبر. کسانی که مایل به ثبت نام و شرکت در این سمینارها هستند می توانند به وب سایت مرکز ثبت اختراعات مراجعه کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا