عمومی

کلاب هاوس، عادی سازی گفت‌وگو

مهمترین تأثیر همه این ارتباطات همگرایی ساختارهای ذهنی افراد در مسائل مشترک است. توسعه جدید ، که یک تغییر بزرگ است ، شبکه مجازی Club House است. این شبکه اجتماعی فقط از طریق صحبت کردن و گوش دادن پیشرفت می کند. نمی توان نظر داد
بدون عکس و احتمال جعلی بودن به حداقل ممکن می رسد. اتفاقی که جو را در شبکه های اجتماعی دیگر مانند توییتر تغییر داد. ایرانیان به سرعت و فعالانه وارد این شبکه شده و به طور فعال در آن شرکت می کنند. مهمترین ویژگی این شبکه چت است. شما باید صحبت کنید و گوش دهید. این برای همه رایگان است ، حداقل شنیدن سخنان همه رومی ها که چیزهای مختلفی دارند. به طور طبیعی ، مردم مطابق با تمایل خود اتاق را شکل می دهند.

هر کسی می تواند وارد اتاقی شود که در آن دوستان و طرفدارانشان می توانند با نام خاصی صحبت کنند. اتفاق عجیبی در حوزه سیاسی افتاد. مردم می آیند و می پرسند که آیا مرتب صحبت می کنند؟ س Quesالات و جوابها اغلب در اتاقهای مهمان پرسیده می شود. بعضی اوقات نماینده بین سوال کننده و ایمان ، فکر و سیاست مصاحبه شونده به اندازه زمین و آسمان است ، اما آنها می شنوند. منجمد شدن کینه های ریشه دار و آشفتگی وحشیانه و البته حفظ مواضع ، گفتگو با یکدیگر از مهمترین وقایع سیاسی و نتیجه فضای مجازی گذشته است. هموار پیش می رود. متأسفانه ، تلاش های افراط گرایان در هر دو طرف بسیار متمرکز بر جلوگیری از وقوع این اتفاق است.

قابل درک است که پس از این همه وقایع و شاید مسافت های خونین طی این دهه ها ، استفاده از این فضا برای نیروهای میانه و راست دشوار خواهد بود و همه آنها انتقام می گیرند. افراط گرایان هر دو طرف خواستار شنیدن صدای دیگری در این فضا نبودند و این شبکه را یک وزنه بردار دانستند. در بیشتر موارد ، این گلایه های طولانی مدت قابل درک است. تاکنون هر دو طرف رسانه های خاص خود را داشتند و بد صحبت می کردند و یکدیگر را گمراه می کردند و گفتگو را تحمل نمی کردند. عرفی سازی با همه مردم می تواند افراط گرایان را دفع کند. از همه مهمتر ، واقعیت ها هم برهنه و هم بدون سانسور منتقل می شوند.

در سیاست ، یکی از بحث برانگیزترین رمان های سیاسی رادوتن امروز توسط روزنامه نگاران مشهور فرید مدرسی و احسان کیان ارسی نوشته شده است. تلاش این دو روزنامه نگار برای جذب شخصیت های سیاسی و نامزدها ، به ویژه آقای ظریف ، بسیار ستودنی بود و البته سر و صدای زیادی به پا کرد. انورو هر دو دوست اعتراض کردند. آقای ظریف وزیر امور خارجه بود و مدیران مجلس باید قوانین جمهوری اسلامی را رعایت کنند. اما من دوست دارم که اعتراض همچنان در گفتگو باقی بماند و منجر به گزارش فریدو مدرسی نشود ، همان کاری که وی انجام داد. همه روشنفکران باید از این محاصره های مخالفت و حوادث ناشناخته تبرئه شوند. همانطور که ایکاش قانون فیلتر کردن در همه شبکه های اجتماعی را لغو کرد. به هر صورت ، مکالمه در این شبکه اجتماعی آغاز شد. در میان دورترین افراد. با وجود همه مشکلات ، این شبکه اجتماعی هنوز نشان داده است که گفت وگو آنقدرها هم سخت نیست.

منتشر شده در روزنامه اعتماد در روز شنبه ، 4 آوریل ، 00

دکمه بازگشت به بالا