اقتصادی

نقش موزه ارتباطات در دیجیتالی‌سازی فرایندهای پستی

اتحادیه جهانی پست از سخنرانی رئیس موزه ملی ارتباطات در کنفرانس صدمین سالگرد موزه در مورد حفظ میراث دیجیتال که به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد موزه برگزار شد، یادداشت کرد. کمیته ملی موزه های ایران (ایکوم).

به گزارش ترندونی، اتحادیه جهانی پست گزیده‌ای از سخنرانی حسن عمیدی ​​درباره میراث دیجیتال و لزوم دیجیتالی کردن موزه‌های ایران را در تاریخ اینستاگرام خود بازنشر کرده است. 1400 20 نوامبر همایش صدمین سالگرد موزه ایران در سال 1400 با همکاری ایکوم ایران، موزه ارتباطات و کمیته ملی یونسکو در سالن کنفرانس موزه ملی ایران برگزار شد. موزه ارتباطات می گوید یکی از دلایلی که مردم نمی توانند به خوبی با موزه ها ارتباط برقرار کنند.

وی در سخنرانی خود در یکصدمین سالگرد همایش موزه‌ها در ایران، بر استفاده از قابلیت‌های فناوری نوین در مدیریت موزه و حفظ میراث دیجیتال تاکید کرد. مدیر موزه ارتباطات با بیان اینکه افزایش اطلاعات در موزه ها برای مخاطبان تعمیم یافته و ساده شده است، پیشنهاد کرد با طبقه بندی اطلاعات و انتقال آن از طریق فناوری های جدید، ارتباط بین اشیاء موزه ای و مخاطبانشان بهبود یابد.

وی با تاکید بر اینکه امروزه دیجیتالی شدن موزه‌ها گامی مهم در معرفی اشیاء موزه‌ای و پذیرش عموم مردم است، گفت: موزه‌داران باید از این نوع فناوری آگاه باشند و تکنیک‌های جدیدی را برای ارتباط با آثار موزه‌ای و مردم برنامه‌ریزی کنند.

مدیرکل خدمات ارتباطات اداره کل پست کشور همچنین به نقش موزه ارتباطات در دیجیتالی شدن فرآیندها پرداخت و به اهمیت موزه ارتباطات طی دو سال اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور و خروج از خانه اشاره کرد. و علاقه مند به فرهنگ و تاریخ کشور.

عمیدی ​​با تاکید بر نگرش مثبت موزه ملی ارتباطات برای کمک به تقویت و تداوم موزه های زنده به عنوان نهادی آموزشی و نقش آفرین در معرفی تاریخ و فرهنگ کشور، گفت: علاوه بر تورهای مجازی و انتشار در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی، رهبر در این زمینه

وی همچنین به همکاری در برگزاری تورهای مجازی به 13 موزه ایران در نوروز اشاره کرد و گفت: این اقدام الگویی برای سایر موزه‌ها برای ایجاد تورهای مجازی در صفحات اختصاصی در قالب شبکه‌های اجتماعی شده است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا