اقتصادی

کدام کشورها پوشاک ایرانی می‌پوشند؟

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک گفت پوشاک ایرانی به کشورهای اروپایی از جمله آلمان و کشورهای همسایه از جمله عراق ، ترکیه ، افغانستان و ارمنستان صادر می شود.

به گزارش ترندونی ، ابوالقاسم شیرازی امروز در نشست خبری در اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک اظهار داشت: تولید پوشاک در کشور دارای ارزش افزوده بالایی است و این صنعت می تواند با هزینه کمتری نسبت به سایر صنایع شغل بیشتری ایجاد کند. … به دلیل کیفیت بالا و قیمت مناسب ، پوشاک ایرانی تولید می شود ، بنابراین محصولات ما با محصولات خارجی رقابت می کنند و محصولات اکثر تولیدکنندگان پوشاک صادراتی است. بنابراین ، اگر مشاوران تجاری در کشورهای مختلف فعالیت می کنند ، صادرات در این بخش قابل گسترش است.

وی با بیان اینکه برخی از پوشاک کشور به کشورهای اروپایی از جمله آلمان و برخی به کشورهای همسایه مانند عراق ، ترکیه ، افغانستان و ارمنستان صادر می شود ، گفت: تولیدکنندگان ایرانی.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک نیز با اشاره به اینکه کرونا در دو سال گذشته اغلب اتحادیه های صنفی را تعطیل کرده است ، گفت: این در شرایطی است که تولیدکنندگان پوشاک در دو سال گذشته کار نمی کنند. حذف کردن همچنین پدیده معامله گران و فروشندگان در دو سال گذشته به دلیل تعطیلی مکرر اتحادیه های کارگری گسترش یافته است.

وی عملکرد خوب ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مبارزه با عرضه پوشاک قاچاق را تشریح کرد و گفت: پنج درصد تولید پوشاک کشور به بنگاه های بزرگ صنعتی و 95 درصد به بنگاه های کوچک و متوسط ​​عرضه می شود.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک در خصوص برگزاری نمایشگاه های پوشاک در شهر آفتاب گفت: با وجود نیازهای جدی یکی از تولیدکنندگان این بخش ، به دلیل عدم امکان برگزاری چنین نمایشگاه هایی در تهران مقداری خرابکاری ” اما در نهایت رایزنی ها امکان برگزاری این نمایشگاه در آفتاب را فراهم کرد. بر اساس اقدامات انجام شده ، نمایشگاه پوشاک در شهر آفتاب در روزهای 20 تا 23 مهرماه با حضور 100 تولید کننده پوشاک برگزار می شود که از این تعداد حدود 10 شرکت کننده در نمایشگاه از جمله برندهای شناخته شده و برتر هستند.

سالانه 2 میلیارد دلار پوشاک به کشور وارد می شود

علاوه بر این ، مدیر نمایشگاه شهر آفتاب گفت که با وجود ممنوعیت واردات پوشاک ، سالانه 2 میلیارد دلار پوشاک به صورت رسمی و غیر رسمی وارد کشور می شود. با این حال ، به دلیل کیفیت محصولات محلی ، من نیازی به واردات لباس ندارم.

مدیرعامل نمایشگاه شهر آفتاب با توجه به برپایی نمایشگاه پوشاک در نمایشگاه در روزهای آینده ، افزود: اگر کیفیت پوشاک ایرانی بهتر از لباس خارجی نباشد ، در همان سطح است. اما ما برای رشد این صنعت به یک مارک تجاری نیاز داریم. یکی از مشکلات بخش نمایشگاه های کشور انحصار دولت است و به همین دلیل رقابت برای بخش خصوصی خسته کننده است. با انحصار دولت در بخشهای مختلف صنعتی ، قدرت خلاقیت از بخشهای مختلف گرفته می شود.

مدیر کل نمایشگاه شهر آفتاب تصریح کرد: ایران اولین کشور خاورمیانه در سال 1285 بود. شرکت در یک نمایشگاه بین المللی در بریتانیای کبیر ، و همسایگان ما در آن زمان حتی با اصطلاح صنعت نمایشگاه آشنا نبودند ، اما امروز همسایگان ما نمایشگاه هستند و ما حتی نامزد هستیم. من به نمایش گذاشته نشده ام. اما در هر مورد ، کشور میزبان می تواند 60 میلیارد دلار درآمد کسب کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا