اقتصادی

۹۵ درصد تولید پوشاک در اختیار صنوف

رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه 95 درصد اصناف و 5 درصد صنایع در صنعت پوشاک هستند، گفت: پیشنهاد می شود در صنعت پوشاک نقش کوچکی داشته باشد.

به گزارش ترندونی، به نقل از اتاق اصناف ایران، سعید ممبینی در نشست بررسی اولین نمایشگاه بین المللی و تخصصی طراحی زنجیره ارزش پوشاک، مد، پوشاک، چرم و صنایع وابسته (تهران مداکس) گفت: اصناف تولیدی و 95 درصد تولید پوشاک در بخش صنفی و سهم 5 درصدی در صنایع، در دیدار با مدیران اقتصادی کشور و کارگروه پیامدهای اقتصادی کرونا، همواره بر آسیب‌های صنعت پوشاک با شیوع کرونا تاکید می‌کنیم. کردایم. شیوع کرونا بیشترین تاثیر را در مصرف پوشاک در جهان داشته است و کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نیست. علاوه بر این، ما در کشورمان مشکلات خاصی از جمله تحریم و کمبود مواد اولیه داریم.

وی بیان کرد: واحدهای تولیدی پوشاک با کمترین هزینه دولتی و با حداقل تبلیغات و کیفیت بالا فعالیت می کنند اما گاهی اوقات به صنایعی واگذار می شود که سهم کمی از تولید پوشاک را به خود اختصاص می دهند. این یکی از انتقاداتی است که به دولت و مجلس وارد کرده ایم.

رئیس اتاق بازرگانی ایران درباره خواسته های آینده مدیران در کارگاه های تولیدی نیز بیان کرد: ایران یکی از کشورهایی است که کمتر به موضوع برند توجه کرده است. اتحادیه پوشاک و فعالان این حوزه آسیب شناسی می کنند و راهکار ارائه می دهند. همانطور که همه ما می دانیم، برخی از کشورها تمایل به استفاده از نیروی کار ارزان و تولید با کیفیت دارند، بنابراین محصولات ما نیاز به تحقیقات بیشتری در این زمینه دارند.

57 404 فعالیت محصول اتحادیه در زمینه پوشاک

محمدباقر مجتبایی دبیرکل اتاق اصناف ایران نیز گفت: بر اساس آمار 230 هزار و 315 واحد تولیدی و توزیعی مجاز به فعالیت در حوزه پوشاک داریم که از این تعداد 57 هزار و 404 واحد تولیدی و 172 هزار و 911 واحد توزیعی هستند. این نکته نیز حائز اهمیت است که تنها صنعتی که حدود 95 درصد تولید را به خود اختصاص می دهد، پوشاک است و واضح است که 100 درصد توزیع پوشاک در بخش صنفی است.

وی افزود: به دلیل وجود این گروه بزرگ و تخصصی، فعالان حوزه پوشاک جزو آسیب‌دیدترین گروه‌ها در جریان شیوع ویروس کرونا بوده و جزو ۱۴ گروه اصلی درگیر کرونا هستند. با این حال، آنها از حمایت دولت برخوردار نشدند. به منظور دستیابی به نتایج بهتر در آماده سازی نمایشگاه تهران مادکس و این نشست، نظرسنجی از شرکت کنندگان را تکمیل و با بررسی آن، گزارشی از نیازهای خاص صنعت پوشاک تهیه و به کمیسیون اقتصادی ارائه خواهیم کرد. سیما و وزارت صمت.

سال گذشته، صادرات پوشاک برای 149 میلیون

ابوالقاسم شیرازی، رئیس اتحادیه پوشاک تهران به عنوان میزبان نمایشگاه مادکس نیز گفت: حدود 95 درصد تولید پوشاک در شرکت های کوچک و متوسط ​​دارای مجوز از اتحادیه ها و تنها 5 درصد در حوزه صنعتی است. دارای مجوز است. با وجود این تبعیض و بی عدالتی، تسهیلات بانکی 5 درصد داده شد. بنابراین ما امیدواریم که مجلس از این تبعیض جلوگیری کند. با این حال، تامین محل، تقاضای اصلی ما نیست و بیشترین تقاضا تامین مواد اولیه است.

وی افزود: نمایشگاه مدکس تهران با حضور حدود 100 تولیدکننده که سطح کیفی محصولات ملی را به نمایش گذاشتند. با همین کیفیت سال گذشته 149 میلیون پوشاک صادر کردیم. دلار بدون حمایت دولت که البته ریالی بود. یعنی از کشورهای همسایه به ایران آمدند و از شرکت ها خرید کردند. این صادرات طبق روال قانونی انجام نشده است. اما با وجود عرضه پارچه و مواد اولیه گران به تولیدکنندگان ایرانی، همچنان قیمت آن برای کشورهای همسایه مناسب بود.

به گفته یکی از مسئولان اتحادیه، دو کشور همسایه از فعالان اتحادیه پوشاک ایرانی دعوت کرده اند تا در این کشورها نمایشگاه های تخصصی برگزار کنند که امیدواریم در این راستا مورد حمایت مجلس و دولت قرار گیرد.

بر اساس این گزارش، فعالان صنعت پوشاک در خصوص موضوعاتی چون «تامین مواد اولیه با کیفیت و تسریع در صادرات اقلام مرتبط با پوشاک»، «ضرورت گردهمایی طراحان و تولیدکنندگان»، «تسهیل حضور در نمایشگاه های بین المللی»، “آموزش نیروی انسانی” و … تاکید کرد .

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا