اقتصادی

چرا گوگل از سوی کشورها تحریم می‌شود؟

گوگل که حدود 90 درصد از بازار جستجوی آنلاین ایالات متحده را کنترل می کند، مدتی است که با اعتراض رقبا برای استفاده از قدرت خود برای سرکوب رقابت آنلاین روبرو شده است.

به گزارش ترندونی، اتحادیه اروپا طی سال گذشته گوگل را به دلیل انحصار تجاری پنج میلیارد دلار جریمه کرد. در همین راستا مقامات اتحادیه اروپا اعلام کردند که گوگل از استفاده آزادانه و منصفانه کاربران اینترنتی از خدمات و سیستم عامل های شرکت های رقیب به منظور تبلیغ محصولات، خدمات و اپلیکیشن های خود در کنار سیستم عامل اندروید جلوگیری کرده است.

بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان پیش‌بینی و پیش‌بینی کرده بودند که گوگل احتمالاً تغییرات عمده‌ای در پلتفرم و سرویس‌های خود برای جبران ضررهای خود در اتحادیه اروپا ایجاد خواهد کرد و به نظر می‌رسد که پیش‌بینی آن تحلیل‌گران تأیید شده است. گوگل قصد دارد حق امتیاز دریافت کند. توسعه دهندگان برنامه اندروید برای استفاده از پلتفرم فروشگاه Google Play.

پس از این موضوع به نظر می رسید که این شرکت در بسیاری از نقاط جهان نیز با مشکل مواجه شده است. به طوری که تنظیم کننده اینترنت هند نیز تصمیم گرفته است گوگل را به دلیل اعمال انحصاری خود جریمه و توبیخ کند. اما این مشکل به یک کشور محدود نشد و آمریکا را بر آن داشت تا علیه موتور جستجوی گوگل که یکی از سودآورترین کسب و کارهای تاریخ به حساب می آید، دعوای ضد انحصاری آماده کند. به گفته منابع آگاه، وزارت دادگستری ایالات متحده پس از یک تحقیق 14 ماهه، بر روی این موضوع تمرکز می کند که آیا گوگل نتایج جستجو را به نفع محصولات خود و دسترسی به کاربران دستکاری می کند یا اینکه آیا از مشت آهنین برای مجبور کردن رقبا از فضا استفاده می کند. بلومبرگ استفاده

همچنین گفته شده است که وزارت دادگستری و ایالات آمریکا در حال بررسی رفتار گوگل در بازار فناوری تبلیغات هستند. گوگل سیستم های زیادی دارد که تبلیغات را در سراسر وب ارائه می کنند. در زمانی که ایالات متحده طرح جدیدی برای گوگل داشت، هم وزارت دادگستری ایالات متحده و هم دفتر دادستان کل ایالت در حال بررسی راه هایی برای محدود کردن قدرت بازار گوگل و مجبور کردن شرکت به فروش مرورگر وب کروم خود هستند. و بخشی از تجارت او بود.

از این رو دولت آمریکا از گوگل شکایت کرد و وزارت دادگستری این کشور علیه گوگل شکایت کرد و این شرکت را به سوء استفاده از قدرت انحصاری خود در بخش جستجوی اینترنتی متهم کرد. در آن شکایت، دولت ایالات متحده مدعی شد که گوگل، که حدود 90 درصد از بازار جستجوی اینترنتی را کنترل می کند، دروازه بلامنازع اینترنت است و از شیوه های ضد رقابتی برای حفظ و گسترش انحصار خود در بخش جستجو استفاده کرده است.

جفری روزن، دومین مقام وزارت دادگستری ایالات متحده، طی یک کنفرانس تلفنی با خبرنگاران گفت که رفتار گوگل بر اساس اصول سنتی ضد انحصار غیرقانونی است. در آن زمان، گوگل شکایت دولت را کاملاً ناقص خواند و در توییتی نوشت که مردم از گوگل به این دلیل استفاده می‌کنند که خودشان انتخاب می‌کنند، نه به این دلیل که جایگزینی پیدا کرده یا نمی‌توانند پیدا کنند.

ترکیه همچنین گوگل را به دلیل سوء استفاده از نفوذ خود در بازار 26 میلیون دلار جریمه کرد که در همین راستا در بیانیه کمیسیون رقابت ترکیه آمده است که این شرکت آمریکایی به دلیل دسترسی ناعادلانه به فضای تبلیغاتی شرایط رقابت منصفانه را زیر پا گذاشته و از مزیت خود در بازار استفاده کرده است. . مورد سوء استفاده قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، در نامه ای به جو بایدن، 32 گروه مصرف کننده، ضد انحصار، کارگری و مرتبط از رئیس جمهور منتخب آمریکا خواسته اند تا نفوذ شرکت های بزرگ فناوری در دولت خود را سرکوب کند. در واقع، از دولت بایدن خواسته شده تا مدیران، لابی‌گران و مشاورانی را که برای شرکت‌هایی مانند فیس‌بوک، آمازون، گوگل، اپل و مایکروسافت کار می‌کنند، از تیم خود حذف کند. این گروه ها استدلال کردند که شیوه های فعلی غول های فناوری به مصرف کنندگان و اقتصاد آمریکا آسیب می رساند.

سال گذشته، کمیسیون اروپا و مقامات حمایت از مصرف کنندگان اتحادیه اروپا دو ماه به گوگل فرصت دادند تا نحوه ارائه نتایج جستجوی پرواز و هتل را بهبود بخشد و نحوه رتبه بندی آنها را توضیح دهد. در غیر این صورت با مجازات مواجه می شود. کمیسیون اروپا و سازمان‌های نظارت ملی مصرف‌کنندگان به رهبری رگولاتور هلندی و اداره کل بازرسی اقتصادی بلژیک در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که هزینه‌ها یا مالیات‌ها باید در قیمت خدمات مربوطه لحاظ شود تا بتوان از قبل آنها را محاسبه کرد. . و در عین حال قیمت های مرجع مورد استفاده در محاسبه تخفیف های اعطایی باید به وضوح مشخص شود.

بر اساس گزارش رویترز، گوگل همچنین در بیانیه‌ای از این گفتگو استقبال کرد و اعلام کرد که با سازمان‌های حقوق مصرف‌کننده و کمیسیون اروپا برای ایجاد بهبودهایی کار می‌کند که به نفع مصرف‌کنندگان باشد و شفافیت بیشتری ایجاد کند. در همین حال، گوگل دوباره توسط چندین کشور از جمله کره جنوبی متهم و جریمه شده است. بنابراین یک قاضی فدرال در کالیفرنیا حکم داد که شاکیانی که گوگل را به ردیابی غیرقانونی استفاده از اینترنت از طریق مرور ناشناس متهم می‌کنند، می‌توانند مدیر عامل شرکت را به مدت دو ساعت مورد بازجویی متقابل قرار دهند.

در همین حال، رگولاتورهای اتحادیه اروپا و بریتانیا در حال بررسی معامله غول های اینترنتی هستند که در تحقیقات ضد انحصار در ایالات متحده فاش شد. اتحادیه اروپا و مقامات ضد انحصار بریتانیا یک تبانی مخفی بین گوگل و متا (شرکت مادر فیس بوک) را برای تضعیف رقابت در بازار تبلیغات دیجیتال میلیارد دلاری بررسی کرده اند. این تحقیقات که توسط کمیسیون اروپا و سازمان رقابت و بازار بریتانیا اعلام شد، آخرین تلاش برای بررسی رویه‌های تجاری بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری جهان است.

رگولاتورها اعلام کردند که تحقیقات بر روی سال 2018 متمرکز شده است. توافقی که در شکایتی که توسط 10 دادستان کل ایالت ایالات متحده علیه گوگل تنظیم شده بود، فاش شد. یافته های تحقیقات دادستان کل ایالات متحده نشان داد که گوگل به توافقی دست یافته است تا رقابت فیس بوک برای تبلیغات دلاری با یکی از خدمات اصلی گوگل را محدود کند. همچنین نایب رئیس کمیسیون اروپا که بر رقابت و سیاست دیجیتال نظارت دارد، گفت که اگر چنین مشکلی در تحقیقات ما تأیید شود، به معنای محدود کردن رقابت و اختلال در بازار فناوری تبلیغات است که به فناوری‌های نمایش تبلیغات رقیب آسیب می‌رساند. . ناشران و کاربران

بر اساس این گزارش و اخبار منتشر شده، گوگل برای دومین بار در سال جاری از دادگاه عالی اروپا درخواست پرداخت 1.49 میلیارد یورو کرده است. یورو (1.6 میلیارد دلار) جریمه سه سال پیش توسط مقامات ضد انحصار اتحادیه اروپا به دلیل ممانعت از تبلیغات رقبا اعمال شد. سفارش آنلاین صادر شده برای این شرکت آمریکایی. لازم به ذکر است که این شرکت اقداماتی را برای پرهیز از شکایت ضدانحصاری آمریکا انجام داد. وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه در مورد جزئیات این موضوع نوشت که گوگل پیشنهاد داده بخش هایی از تجارت خود را که مسئول فروش و درج تبلیغات در وب سایت ها و برنامه ها هستند جدا کرده و آن را به یک شرکت مستقل تبدیل کند. توسط Alphabet کنترل می شود و ده ها میلیارد دلار ارزش خواهد داشت.

یک وکیل وزارت دادگستری ایالات متحده مبلغی را که این غول اینترنتی برای حفظ موتور جستجوی خود به عنوان موتور پیش فرض در بسیاری از مرورگرها و تلفن های همراه آمریکایی می پردازد را فاش نکرد، اما وی این پرداخت ها را مبالغ هنگفتی توصیف کرد. دینزر در جلسه رسیدگی به پرونده ضد تراست گوگل به رهبری آمیت مهتا در واشنگتن گفت که گوگل میلیاردها دلار سرمایه گذاری می کند تا موتور جستجوی خود را به عنوان پیش فرض حفظ کند، زیرا می داند که کاربران آن را تغییر نمی دهند.

همچنین گفته می شود که 43 رقیب اروپایی علیه گوگل اقدام کرده اند. به عبارت دیگر، بیش از 40 رقیب اروپایی سرویس خرید گوگل از رگولاتورهای ضد انحصار اتحادیه اروپا خواسته اند تا از مقررات فناوری اخیراً تأیید شده برای حفظ این شرکت آمریکایی با قوانین 2017 استفاده کنند. قانون و رقابت بیشتر در صفحه جستجوی گوگل را تضمین می کند.

در نامه این شرکت‌ها آمده است که کمیسیون اروپا با حذف بخش خرید گوگل، که از رقابت جلوگیری می‌کند، اما منجر به قیمت‌های بالاتر و انتخاب کمتر برای مصرف‌کنندگان می‌شود و به‌طور غیرمنصفانه حاشیه سود را از فروشندگان و خدمات خرید مقایسه‌ای به فضای گوگل منتقل می‌کند. نتایج جستجوی خدمات عمومی قفل ارائه دهندگان مرتبط را باز کنید. هند اخیرا دوباره گوگل را جریمه کرد و به نظر می رسد این روند تا زمانی که رویه های ضد انحصار این شرکت اصلاح نشود ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا