عمومیکسب و کار ایرانی برتر

کانال خرطومی فویلی مناسب هواکش هود آشپزخانه از کجا بخریم؟

کانال یا لوله هود خرطومی هوا یکی از قطعات حیاتی در سیستم هود آشپزخانه است که برای بهبود تهویه و حفظ کیفیت هوا در آشپزخانه استفاده می‌شود. آشپزخانه، به عنوان محلی که در آن غذاها پخت و پز می‌شود، تمایل دارد بوها، دود و هوای آلوده را درون خود نگه دارد که در این‌جا اهمیت کانال یا لوله هود خرطومی هوا مشخص می‌شود، زیرا این مسئولیت دارد که این عوامل نامطبوع را به خارج آشپزخانه انتقال دهد و هوای پاک و تمیز را حفظ کند.

همچنین، لوله هود خرطومی هوا عموماً از جنس فلزی یا پلاستیکی ساخته شده است و به قسمت پنل جلویی هود متصل می‌شود و هنگام استفاده از هود، هوای آلوده و دود به وسیله این کانال به خارج از آشپزخانه منتقل می‌شود. با عدم وجود کانال یا لوله هود خرطومی هوا، آشپزخانه ممکن است بوی ناخوشایندی پیدا کند و هوای آن نیز به‌طور قابل توجهی آلوده شده و از کیفیت غذاها نیز کاسته شود. بنابراین، این قطعه اساسی در حفظ تمیزی، بهداشت و عملکرد بهتر آشپزخانه نقش بسزایی دارد.

کانال یا لوله هود خرطومی هوا برای آشپزخانه چیست؟

کانال خرطومی یا لوله هود آلومینیومی هوا یک قطعه مهم در سیستم هود آشپزخانه است که برای انتقال هوای آلوده، بوی تهیه غذا و دود حاصل از پخت و پز به بیرون از فضای آشپزخانه استفاده می‌شود. این لوله هود معمولاً از جنس فلزی یا پلاستیکی ساخته شده و به قسمت پنل جلویی هود متصل می‌شود تا هوای آلوده و دود را در هنگام استفاده از هود به خارج از محیط آشپزخانه منتقل کند.

در‌ واقع، کانال یا لوله هود خرطومی هوا نقش مهمی در خروج صحیح هوای حاصل از پخت و پز دارد و با جلوگیری از تجمع دود و بخار درون آشپزخانه، احتمال ایجاد بوهای نامطبوع و افزایش نمک و رطوبت هوا را کاهش می‌دهد.در قدیم برای خروج هوای هود بالای گاز های پخت و پز آشپزخانه از مدل های سیمانی استفاده میکردند که سپس مدل کانال فلکسی فلزی تولید شد که در اثر بخار و روغن در مدت زمان کوتاهی دچار پوسیدگی میشد که بعد از آن مدل آلومینیومی تولید شد که در مقابل بخار و رطوبت مقاومت داشته باشد اما باز هم قدرت قارچ زدایی نداشت و به مرور دچار ایجاد بیماری های تنفسی میشد که در نهایت لوله فلکسیبل کومبی تولید شد که تمام این نواقص را رفع کرد و دیگر نگران پوسیدگی بابت بخار و رطوبت و خراب شدن در مقابل حرارت و رشد قارچ در مقابل روغن و روطبت نخواهید بود.

جهت خرید این مدل کانال هود میتوانید میراکالا که تولید کننده این محصول میباشد تماس بگیرید.

Where can we buy a foil hose channel suitable for kitchen hood ventilation?

انواع کانال و لوله هود آشپزخانه کدامند و چه تفاوتی دارند؟

به‌طور کلی سه نوع کانال و لوله هود آشپزخانه وجود دارد که تفاوت اصلی بین آن‌ها در جنس ساختاری آنها و همچنین ظاهر و قابلیت تاشدگی و تمدید آنها است. در‌واقع، هر نوع دارای ویژگی‌ها و مزایا و معایب خاص خود بوده که بسته به نیازهای شما می‌توانید مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید. در ادامه انواع کانال و لوله هود آشپزخانه را بیان می‌کنیم:

انواع کانال هود هواکش آشپزخانه

  1. لوله هود فلزی آلومینیومی یا آکاردئونی: این نوع لوله هود از آلومینیوم یا جنسی مشابه ساخته می‌شود و همانطور که از اسم آن پیداست از طریق چندین لایه تاشده و قابل ارتجاع تشکیل شده‌ است، لوله هود فلزی آلومینیومی به دلیل خواص مقاومتی و ضد حرارتی بالا، پرکاربردترین نوع لوله هود است.
  2. لوله هود فنری پلاستیکی کومبی مشکی: لوله خرطومی کومبی یکی از عمومی‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین لوله‌های انتقال هوا در سیستم‌های تهویه مطبوع بوده و از دو لایه اصلی تشکیل شده است. لایه داخلی یا لایه اول این لوله از فویل آلومینیومی تقویت شده با پلی استر ساخته می‌شود و دارای خواصی از جمله مقاومت در برابر حرارت، عایق الکتریکی بودن و مقاومت به بخار آب است. لایه بیرونی یا لایه دوم این لوله از پی وی سی مشکی ساخته می‌شود که این لایه عملکرد محافظتی در مقابل خراشیدگی و آسیب دیدن را دارد. لوله خرطومی کومبی به واسطه یک فنر فولادی که در بین لایه فویل آلومینیومی و لایه پی وی سی مشکی قرار دارد، ساختار و استحکام مناسبی را به دست می‌ده، این فنر فولادی مسئولیت حفظ شکل لوله و جلوگیری از تغییر شکل غیر مطلوب را بر عهده دارد.
  3. لوله هود خرطومی شفاف PVC: این نوع لوله هود از جنس PVC شفاف ساخته شده است و امکان دیدن هوای مورد انتقال درون لوله را فراهم می‌کند. لوله هود خرطومی شفاف PVC معمولاً در استفاده‌های خانگی کمتر مصرف می‌شود و بیشتر در محیط‌های تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نصب لوله هود آشپزخانه و لوله هواکش خروجی بیرون ساختمان

برای نصب لوله هود آشپزخانه و لوله هواکش خروجی بیرون ساختمان باید چند نکته را رعایت کرد برای مثال در مرحله اول می‌توانید از تبدیل چهار گوشی به گردی استفاده کنید که این تبدیل، قابلیت اتصال لوله هود به کانال خرطومی را فراهم می‌کند. مرحله دوم کانال خرطومی با بست فلکسی است، می‌توانید از لوله هود خرطومی استفاده کنید که با بست فلکسی به سر هود متصل می‌شود، این روش اتصال قابل تغییر و تنظیم بوده و برای نصب آسان و مطمئن استفاده می‌شود.

همچنین، برای خروج هواکش از ساختمان، می‌بایست ارتفاع حداقل 50 سانتیمتر را رعایت کنید این ارتفاع، برای جلوگیری از بازگشت بوی ناخواسته و دود به داخل آشپزخانه است. در آخرین مرحله، می‌توانید دودکش را بر روی لوله هواکش نصب کنید، این کار باعث پیشگیری از مسدود شدن لوله هواکش توسط پرندگان می‌شود. با رعایت این توصیه‌ها، می‌توانید لوله هود آشپزخانه را به خوبی نصب کنید.

بهترین نوع لوله خرطومی مناسب برای هود خانگی

برای انتخاب نوع لوله هود آلومینیومی برای هود خانگی لوله‌های فلکسی فلزی یا آلومینیومی (که به آنها لوله‌های اکاردئونی نیز گفته می‌شود) و لوله‌های فلکسیبل کومبی مشکی پیشنهاد می‌شود. اما هر یک دارای معایب و مزایایی هستند که در ادامه، شرح می‌دهیم:

مزایای لوله‌های فلکسی فلزی یا آلومینیومی

  1. قیمت ارزان‌تر نسبت به لوله فلکسیبل کومبی مشکی
    2. قابلیت انعطاف‌پذیری و تنظیم در طول و زاویه
    3. نصب و راه‌اندازی آسان

معایب لوله‌های فلکسی فلزی یا آلومینیومی

  1. مقاومت کمتر نسبت به چربی، رطوبت، دما و عوامل بیرونی
    2. احتمال بیشتر برای بوجود آمدن ترک، خراش و نشتی
    3. نیاز به تعویض در صورت آسیب‌دیدگی

جهت مشاهده اصلاعات بیشتر و خرید فلزی اینجا را کلیک کنید.

مزایای لوله فلکسیبل کومبی مشکی

  1. خواص ضد قارچی و آنتی‌باکتریال
    2. ضخامت و مقاومت بیشتر در برابر حرارت، ضربه و عوامل بیرونی
    3. مانع رشد قارچ در داخل لوله

معایب لوله فلکسیبل کومبی مشکی

  1. قیمت بالاتر نسبت به لوله‌های فلزی
    2. انعطاف‌پذیری کمتر در مقایسه با لوله‌های فلزی
    3. نیاز به دقت بیشتر در نصب به علت سختی و ضخامت بیشتر

در نهایت، انتخاب نوع لوله خرطومی بستگی به مهمترین فاکتورهایی دارد که برای شما اهمیت دارد، مانند مقاومت در برابر چربی و رطوبت، قابلیت انعطاف‌پذیری، خواص ضد قارچ و ضد باکتریال، و قیمت. با‌توجه به نیازهای خود و بر اساس آن می‌توانید نوع مناسب را انتخاب کنید.

مشخصات لوله خرطومی هود و هواکش آشپزخانه خانگی

لوازم مورد نیاز برای نصب کانال هواکش هود خانگی

لوله خرطومی هود آشپزخانه به‌طور عمومی به صورت شاخه‌های ۶ متری در بازار عرضه می‌شود که این شاخه‌ها برای نصب در سیستم‌های تهویه مطبوع هود آشپزخانه استفاده می‌شوند. علاوه‌بر طول ۶ متری، این لوله‌ها اغلب در سایزهای مختلف تولید شده که معمولاً سایزهای رایج شامل قطر 10، 12، 15، 20، 25 و 30 سانتی‌متر می‌شوند. انتخاب سایز مناسب بسته به نیازها و ظرفیت هود آشپزخانه و همچنین طراحی و ابعاد محل نصب آشپزخانه انجام می‌شود که با توجه به اندازه‌ها و انتخاب سایز مناسب، می‌توانید لوله خرطومی هود آشپزخانه را به درستی نصب کرده و به عملکرد بهتر هود آشپزخانه خود برسید.

  • جنس و متریال لوله: لوله خرطومی هود و هواکش عموماً از جنس فلزی مانند فولاد یا آلومینیوم ساخته می‌شوند که این جنس‌ها معمولاً مقاومت و دوام بالایی دارند.
  • رنگ: رنگ لوله خرطومی معمولاً به رنگ مشکی بوده اما رنگ‌های دیگری نیز بسته به سلیقه و طرح هود و همچنین نوع لوله خرطومی هود، وجود دارد.
  • وزن: وزن لوله خرطومی بستگی به ابعاد، جنس و ضخامت آن دارد. برای لوله‌های فلزی، وزن آن‌ها عموماً بیشتر از لوله‌های فلکسیبل است.

لوله خرطومی هود آشپزخانه یکی از اجزای اساسی در سیستم تهویه مطبوع هود است و نقش مهمی در خروجی هوا و بوی غذا هنگام آشپزی دارد. بهتر است قبل از خرید و نصب لوله هود آلومینیومی، مشخصات فنی هود آشپزخانه خود را مورد بررسی قرار داده و سایز و طول مناسب برای آن را تعیین کنید.

همچنین، هنگام خرید این لوله به کیفیت و جنس آن توجه کرده تا از مقاومت و عمر طولانی آن اطمینان حاصل کنید. به‌علاوه، نصب صحیح و آماده‌سازی مناسب برای تهویه مناسب آشپزخانه، بسیار مهم است در صورت نیاز، بهتر است با تعمیرکار مجرب یا نصاب متخصص همکاری کنید. با رعایت اصول نصب و استفاده از لوله خرطومی هود آشپزخانه، شما می‌توانید از بهترین عملکرد و کارایی هود خود برخوردار شوید و از بوها و دود آشپزخانه به‌طور موثری جلوگیری کنید.

مزایای استفاده از کانال خرطومی در تهویه مطبوع

  • انعطاف پذیری برای نصب آسان: انعطاف پذیری امکان نصب آسان در فضاهای تنگ یا اطراف موانع را فراهم می کند.
  • توزیع جریان هوا بهبود یافته: کانال های انعطاف پذیر به توزیع یکنواخت هوا در کل فضا کمک می کنند و از ایجاد نقاط گرم یا سرد جلوگیری می کنند.
  • عدم وجود صدا و لرزش: انعطاف پذیری این کانال ها به کاهش انتقال صدا و لرزش در سیستم کمک می کند.
  • مقرون به صرفه و اقتصادی: کانال انعطاف پذیر نسبت به سایر جایگزین های سفت و سخت مقرون به صرفه تر است.
  • راحتی نگهداری: تمیز کردن و نگهداری کانال های انعطاف پذیر نسبت به کانال های سخت نسبتاً ساده است.

نکات انتخاب و نگهداری سیستم کانال خرطومی

ابتدا، ارزیابی دقیق اندازه مورد نیاز کانال های خرطومی شما ضروری است. عواملی مانند مساحت فضای شما، تعداد خروجی های هوا و طول مسیر کانال همه در تعیین اندازه مناسب نقش دارند. کانال های کوچک یا بزرگ باعث جریان هوا ناکارآمد می شوند و منجر به توزیع دمای نامناسب و افزایش مصرف انرژی می شوند.

انتخاب مواد مناسب برای کانال های خرطومی نیز بسیار مهم است. گزینه های رایج شامل روکش فویل آلومینیوم، روکش فیلم پلی استر یا ترکیبی از هر دو است. هر ماده دارای مزایا و معایب خاص خود از نظر دوام، انعطاف پذیری، خواص عایق بندی و مقاومت در برابر رطوبت یا خطر آتش سوزی است. توجه به عواملی مانند شرایط آب و هوایی محلی و مقررات ساختمانی به شما کمک می کند تا یک ماده مناسب را انتخاب کنید که در عین حداکثر رساندن عملکرد، استانداردهای ایمنی را رعایت کند.

نگهداری منظم کلید تضمین طول عمر و کارایی در سیستم کانال خرطومی شما است. ضروری است که برای هرگونه علائم سایش یا آسیب مانند پارگی، نشت یا اتصالات شل، بازرسی انجام شود. تعمیرات یا تعویض های سریع باید انجام شود تا از نشت هوا جلوگیری شود که می تواند منجر به هدر رفت انرژی و کیفیت هوای داخلی آسیب دیده شود.

در نتیجه، هنگام انتخاب و نگهداری سیستم کانال خرطومی خود، باید به عواملی مانند الزامات اندازه و مواد مناسب توجه زیادی شود. با اتخاذ تصمیمات آگاهانه بر اساس این عوامل و انجام بررسی های نگهداری منظم، می توانید جریان هوای موثر را بهینه کنید در حالی که از یک محیط زندگی یا کار راحت با هزینه انرژی کمتر لذت می برید.

دکمه بازگشت به بالا