جامعه و خانواده

اهتزاز بزرگ‌ترین پرچم رضوی در تهران

بزرگ‌ترین پرچم رضوی بر بلندای برج پرچمی در تهران به اهتزاز درآمد؛ مراسم اهتزاز این پرچم در میدان مشاهیر بوستان نوروز برگزار شد. 

به گزارش ترندونی عصر امروز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه، مراسم اهتزاز بزرگ‌ترین پرچم رضوی، در میدان مشاهیر بوستان نوروز آغاز شد. 

این مراسم که با حضور جمع قابل توجهی از مسئولان کشوری و لشکری و همراهی هزاران نفر از خادمیاران ساکن شهر تهران در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد، با پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، نمایش پرفورمنس قرآنی و پرفورمنس امام رضا (ع) از گروه مشکات آغاز شد.

سپس حامد عسگری – مجری برنامه – آغاز برنامه را با خواندن قطعه شعر و قرائت آیاتی اعلام کرد.

او ضمن تبریک میلاد حضرت معصومه (س)، روز دختر را تبریک گفت و با بیان اینکه این مراسم هفته‌هاست برنامه ریزی شده گفت: در ابتدای مراسم از حجازی مدیرعامل منطقه گردشگری و فرهنگی عباس آباد برای سخنرانی دعوت کرد.

حجازی با حضور بر سن به حاضران در این مراسم خوش آمد گفت و ضمن اینکه آغاز دهه کرامت موجب پربرکت شدن روز انتخابات خواهد شد. 

او گفت: سلام عاشقان امام رضا 
سلام دلدادگان امام مهربان 
سلام شیفتگان عالم آل محمد (ص)
امروز اینجاییم تا نشان دهیم ارادتمان را به حضرت شمس الشموس همواره در اهتزاز بوده و هست و از تولد تا آخرین لحظه زندگیمان ارادتمند حضرتش بوده و خواهیم بود. اهتزاز پرچم سبز و دلربای حرم منور و مطهر امام رضا (ع) بر مرتفع‌ترین سازه پرچم ایران افتخاری است و امید آن داریم که رایحه دلنوازش جان تهرانیان را بنوازد و علامت نام و یاد امام مهربان‌مان به همشهریان ما آرامش عطا کند.

او گفت: منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد به خود می‌بالد که میزبان همیشگی سه پرچم است؛ بزرگترین پرچم جمهوری اسلامی ایران، پرچم عزای سید الشهدا (ع) و بزرگترین پرچم رضوی (ع) که امروز به اهتزاز در می‌آید.  

او افزود: این منطقه همچنین به خود می بالد که امانت‌دار هویت و مردم معتقد و غیرتمند و انقلابی ایران عزیز و اسلامی است. امیدواریم میزبان شایسته‌ای برای ایرانیان پر افتخار و تهرانیان گرامی باشیم.

عسگری در ادامه شرح وضعیت دختری را گفت که مبتلا به بیماری است و هفته دیگر را در انتظار تشکیل کمیسیون پزشکی خود خواهد بود. 

او گفت: حلما سادات شکری آرزوی دیدار با امام رضا (ع) را دارد و هنوز موفق نشده است که به این دیدار برود.

مجری برنامه سپس از حلما سادات شکری برای اجرای دکلمه‌ای دعوت کرد.

پس از اجرای دکلمه، گروه شمیم یاس نیز سرود «من یک دخترم» و «اقوام» را خواندند.

سپس حامد عسگری ضمن اشاره به اینکه صندوق رای سیار برای دومین مرحله از انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز در این مکان واضع شده است از نادعلی از اعضای شورای شهر و مسئول فرهنگی و اجتماعی کانون خدمت رضوی شهر تهران دعوت به سخنرانی کرد.

نادعلی ضمن خیر مقدم در حضار گفت: به نمایندگی از به استاندار تهران دکتر فخاری و دیگر عزیزان خیر مقدم عرض میکنم. به خواهران و برادران خادمیار خوش آمد عرض میکنم که شمیم یاسی که در همه عالم ساطع است را نمایندگی می کنند. انشالله دهه کرامت که آغازش را در این مجموعه در سابقه فرهنگی عباس آباد شروع کردیم دهه‌ای پر برکت باشد. مراسم آغاز پرچم به مناسبت آغاز دهه کرامت نیز امروز و اینجا برگزار خواهد شد که به همه دوستان در این رابطه خسته نباشید عرض میکنم. انشالله طی این دهه در همه میادین تهران جشنواره رضوی را به برکت نگاه امام رضا (ع) داشته باشیم؛ آنچه که در تهران به عنوان پایتخت صورت میگیرد ملی است و امیدواریم همه در کشور مفتخر به توزیع فرهنگ امام رضا (ع) باشیم.

سپس پس از اجرای سرودی از فخاری -استاندار تهران – سخنرانی و اظهار کرد: خوشحالیم از اینکه امروز با بالا بردن این پرچم به عنوان نماد عظمت و شایستگی، بزرگی و قداست حرم آل الله در کنار هم برای تدوین شانیت مقام ولایت در کنار هم جمع شدیم. امروز در پناه این امام شاهد رشد کشور هستیم و ایرانی توام با عزت از دسترس خارج نیست و همواره شاهد جایگاه ایران عزیز هستیم.

او ادامه داد: امروز در کنار مقام عمومی به دست آمده، مقام به دست آمده در سطح منطقه را مدیون نگاه شمس الشموس هستیم و اگر ما ایرانیان تکیه گاهی در سطح منطقه به غیر از امام رضا (ع) می داشتیم باید در توفیقات به دست آمده تردید می داشتیم. 

فخاری ضمن اشاره به برگزاری انتخابات گفت: ساعت انتخابات را دو ساعت دیگر تمدید کردیم و از اینجا تقاضا میکنم اگر تا به این لحظه برای این آزمون سیاسی خطیر و بزرگ که ظرفیت های اجتماعی فراهم می کند حاضر نشدید، حضور پیدا کنید تا هر کدام سهم خود را در این زمینه ادا کنیم.

در ادامه حمیدرضا برقعی به شعرخوانی پرداخت و پس از اتمام آن حامد عسگری – مجری برنامه -گفت: این بیرق که بیش از هزار متر مربع مساحت دارد در بلندترین سازه پرچمی ایران به اهتزاز در می آید که امیدواریم آسمان تهران را تبرک کند. در حال حاضر خادمیاران پای پرچم هستند و انشالله شاهد لحظات زیبا و باشکوه و جذابی خواهیم بود.

پس از این مراسم منقبت خوانی و آیین اهتزاز پرچم از سوی جمعی از خدام آستان قدس رضوی صورت گرفت.

با آغاز مراسم منقبت خوانی پرچم قدس رضوی نیز بر مرتفع ترین برج پرچم به اهتزاز درآمد.  
در ادامه این مراسم نیز ویژه برنامه غزه اجرایی شد؛ در این ویژه برنامه تعدادی بادکنک سبز رنگ که پرچم فلسطین را به همراه داشتند در آسمان تهران رها شدند.

ادامه دارد

انتشارات مقالات اجتماعی

نویسنده اجتماعی با تمرکز بر مسائل اجتماعی در کشورهای در حال توسعه و تلاش برای ارتقای زندگی اجتماعی در این مناطق.
دکمه بازگشت به بالا