اقتصادی

چگونه سهام بورسی را وثیقه وام کنیم؟

مدیر فنی طرح تایید الکترونیکی شرکت سپرده گذاری مرکزی روند تایید صلاحیت سهام برای اخذ وام را تشریح کرد.

مسعود صدکی در گفت وگو با ترندونی، با تاکید بر اینکه مخاطبان اصلی سامانه راستی آزمایی الکترونیکی عموم مردم هستند، اظهار کرد: به همین منظور با همکاری بانک ها سعی شده این روند تا حد امکان بدون پیچیدگی انجام شود. به طوری که افراد می توانند با خرید اینترنتی و تنها با استفاده از تلفن همراه خود دستگاه خود را گرو بگذارند.

وی همچنین درباره نحوه دریافت این خدمت توضیح داد: برای دریافت این خدمات متقاضیان نیاز به ثبت نام و تایید در سامانه جامع مشتریان یا سامانه سجام دارند. در این راستا باید با شرایط و ضوابط و تعهدات مربوط به تایید الکترونیکی سهام موافقت کرده و کلیه بندهای مربوط را با دقت کافی مطالعه کنند.

مدیر فنی طرح راستی آزمایی الکترونیکی شرکت سپرده گذاری مرکزی ادامه داد: یکی از مزیت های تایید الکترونیکی سهام و ابزار پذیرش این است که باعث ثبات بازار سرمایه می شود. به این ترتیب افراد می توانند به جای فروش اموال خود و استفاده از آن برای اهداف خود، از بانک وثیقه تامین مالی دریافت کنند.

صدکی با بیان اینکه چک الکترونیکی سهام به عنوان پل ارتباطی بین بورس و بازار پول ایجاد شد، تصریح کرد: در نتیجه بانک ها یکی از عوامل اصلی این فرآیند را ایفا می کنند. سه بانک ملی آنلاین و رسالت در حال حاضر با این روند همراه هستند و این تسهیلات را به درگاه های خود اضافه کرده اند.

وی تاکید کرد: سپرده گذاری مرکزی برای ارائه این خدمات به سایر بانک ها محدودیتی ندارد. این شرکت در حال تنظیم تفاهم نامه هایی برای تکمیل لیست قانونی است و پس از آن به صورت عمومی اعلام خواهد شد که سایر بانک ها نیز عضو خواهند شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا