اقتصادی

شاخص بورس سهام برای مدت طولانی چگونه است؟

ترندونی / البرز یک فعال بازار سرمایه با بیان اینکه روزهای خوب و بد در بورس کالا دائمی نیست ، افزود: در بورس ما هر کس با دید بلند مدت وارد شود می تواند موفق شود.

همایون دارابی در مصاحبه با ترندونی ، درباره رشد اخیر شاخص بورس و ورود پول قوی به بازار سرمایه و ابهامات مربوط به ادامه این روند ، اظهار داشت: ما نیز منتظریم ببینیم دولت چه خواهد کرد. .

دارابی ادامه داد: اگر دولت بتواند شرکتهایی با پتانسیل خوب را وارد بازار کند و همچنین هلدینگ های آنها ، بانک ها ، صندوق های بازنشستگی و بیمه را ترغیب کند تا مشاغل کوچک را بفروشند و سرمایه را به برنامه های بزرگ دولت و پروژه های اقتصادی منتقل کنند ، انتظار نداریم رشد برای مدت زمان طولانی.

وی گفت: “اما اگر بازار بسته باشد و تعداد شرکت ها پایدار بماند ، این پمپاژ و ورود پول قوی به بازار باعث می شود قیمت ها به طور نامحدود بالا رود ، که بعضی اوقات در برخی از شرکت های کوچک شاهد آن هستیم.”

عضو انجمن توسعه سرمایه گذاری حرفه ای ایران ادامه داد: امیدواریم سهامداران شرکت های کوچک بویژه شرکت های متعلق به بنیادها ، موسسات و شرکت های دولتی و غیر دولتی ، سهام خود را ارائه دهند و از رشد بیش از حد قیمت به دلیل علاقه جلوگیری کنند. به طور کلی در اقتصاد ما “. به عبارت دیگر ، همه چیز باید کند و مداوم باشد و تحولات کوتاه مدت نباید اهداف بلند مدت را به فراموشی بسپارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا