عمومی

چهار کلیدواژه خبرساز – ترندونی

دیدار این هفته لیگ برتر ایران تحت تاثیر چند کلیدواژه مهم قرار گرفت که با هم به بررسی آنها می پردازیم.

همانطور که روزنامه ترندونی می نویسد دنیای اقتصادی وی نوشت: مسابقات لیگ برتر ایران با سرعت برق آسا پیش می رود و روزهای سرنوشت سازی نزدیک می شود. استقلال در بازی های هفته نوزدهم با برتری یک بر صفر فجر سپاسی به روند رشد خود ادامه داد. این تیم توانست امتیاز خود را به عدد 47 برساند و از حریفان بالای جدول فاصله بگیرد. اما پرسپولیس در سیرجان با نتیجه یک بر یک مقابل گل گهر متوقف شد و دو امتیاز کلیدی را از دست داد. در دیدار مهم بعدی هفته در اصفهان، سپاهان و ذوب آهن بدون گل به مصاف هم رفتند. با این حال، مسابقه این هفته تحت تأثیر چندین کلمه کلیدی مهم قرار گرفت که با هم مرور می کنیم.

استعفا

سپاهان که در این فصل عملکرد بدتر از حد انتظار داشت، در تساوی یک هفته ای مقابل ذوب آهن اصفهان نیز بدون گل به میدان رفت تا گام بلند دیگری از مسیر قهرمانی بردارد. پس از توقف آزاردهنده مقابل هواداران، دربی اصفهان به یکی از بدترین دیدارهای سپاهان تبدیل شد. اما اگر شهریار مقانلو از سمت دیررس خود قدردانی می کرد، خیلی چیزها می توانست تغییر کند. در هر صورت سپاهان با این تساوی ها با 34 امتیاز در رده سوم قرار گرفت و فاصله او با برتری استقلال به 13 امتیاز رسید و بدتر از آن مساس رفسنجان نیز یک امتیاز این تیم را به دست آورد. در این زمینه عجیب نیست که اخباری مبنی بر استعفای محرم نویدکیا سرمربی نجیبو طلایی پوشان اعلام شود. محرم یک بار بین دو ترم استعفا داد. اما بار دیگر باشگاه سپاهان درخواست سرمربی خود را نپذیرفت و از نویدکیا خواست به کار خود ادامه دهد. سرعت بالای رقابت ها و نداشتن زمان کافی برای انتخاب مربی دیگر در این تقابل بی تاثیر به نظر نمی رسید.

خطای هندی

در مجموع بحث اشتباهات قوه قضائیه در این هفته دوباره بسیار داغ شده است. جرقه این اتفاق زمانی زده شد که حامد پاکدل مهاجم پرسپولیس با دست دروازه گل گهر را باز کرد. پاکدلی در یک روز بسیار مهم برای سیرجان در همان دقایق ابتدایی بازی که کاملا مشخص بود از دستش استفاده می کند دروازه خود را باز کرد. اما قاضی متوجه این موضوع نشد. این آخرین باگ بازی نبود. بالاخره در کوارتر دوم خطای پنالتی به سود پرسپولیس اعلام نشد. در دیدار استقلال و فجرسپاسی نیز آبی ها با یک گل به برتری رسیدند و برخی از کارشناسان داوری معتقدند روزبه چشمی مقابل جعفرو سلمانی مقابل مدافع حریف اشتباه کرد. طبیعتا بعد از هر دو بازی سر و صدای زیادی به پا شد و اظهارات و مصاحبه های تند بر فضای رسانه های فوتبال ایران حاکم شد. با این حال، تنها کمک یک قاضی ویدیویی در جای خالی بیشتر احساس شد. مشخص نیست چه زمانی از برخی از این اشتباهات بزرگ با ظهور این فناوری جلوگیری می شود.

خدمت سربازی

سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند دو مدافع میانی استقلال چند هفته ای است که به خدمت سربازی می روند. این دو بازیکن شامل می شوند و باید بقیه فصل را در تیم نظامی بگذرانند. با این حال تلاش استقلالی ها برای به تعویق انداختن اعزام به پایان فصل ادامه دارد. پیش از دیدار مقابل فجرسپاسی، سازمان نظام آماده به کار از اعزام این دو بازیکن خبر داد و به همین دلیل روز چهارشنبه شکست خوردند. با این حال بازیکنان استقلال از آن حمایت کردند. در عکس دسته جمعی پیراهن یزدانی و مرادمند را گرفتند و بعد از بازی هر دو را زیر سوال بردند. پرسپولیسی ها معتقدند که باید در این زمینه قانون اجرا شود زیرا امید عالیشاه و احمد نوراللهی در فاصله دو لیگ شانزدهم به تراکتور می پیوندند. استقلالی ها هم به خدمات وحیدو امیری اعتراض کردند؛ بازیکنی که در بالاترین سطح بازی می کند اما استثنا پزشکی دارد! به طور خلاصه، جنگ بین دو باشگاه در جریان است.

رکورد

اما پیروزی استقلال مقابل فجرسپاسی علاوه بر افزایش فاصله آبی ها و پرسپولیس تا پنج امتیاز بالای جدول تثبیت این تیم، فرهاد مجیدی را با چند رکورد غبطه ور به یادگار گذاشته است. به عنوان مثال استقلال در هفته نوزدهم متوالی بدون باخت در بازی تنها صفر را در جدول حفظ کرد که در کنار تعداد شکست های این تیم به ثبت رسیده است. بنابراین استقلال به تیمی شکست ناپذیر در تاریخ لیگ برتر تبدیل شده است. استقلال و سپاهان تاکنون رکورد 18 دیدار بدشانسی را به دست آورده اند اما آبی ها توانسته اند این رکورد را به 19 بازی متوالی برسانند. علاوه بر این، مجیدی استقلال امسال به طرز چشمگیری موفق بوده و امتیاز کسب کرده است. چرا که هیچ تیمی در تاریخ لیگ برتر نتوانسته در 19 مسابقه ابتدایی 47 امتیاز کسب کند. علاوه بر این فرهاد مجیدی در کمترین زمان ممکن در تمامی مربیان لیگ برتری موفق به کسب 100 امتیاز شد. طبیعتا این ارقام باعث تشویق بیشتر مجیدی و هواداران استقلال برای کسب جام خواهد شد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا