ورزش و تندرستی

جنگ سهمیه آسیایی به هفته آخر کشیده شد/ کدام تیم همسفر شاهین در لیگ آزادگان می‌شود؟+جدول

به گزارش خبرنگار آژانس ورزشی آنا ، هفته بیست و نهم مسابقات قهرمانی فوتبال ایران هنگامی پایان یافت که شاهین بوشهر به لیگ دسته اول لیگ آزادگان منتقل شد.

بدون شک هفته پایانی این مسابقات یک مسابقه چشمگیر بین استقلال ، تراکتور ، سپاهان و فولاد خواهد بود که فرصتی برای کسب مقام دوم و همچنین کسب سهمیه آسیا وجود دارد. بعد از پرسپولیس که سه هفته پیش در لیگ برتر قهرمان شد ، تیم های دوم و سوم این جدول می توانند به لیگ قهرمانان آسیا بروند.

هفته گذشته شاهین با تیم تهاجمی در بوشهر در استقلال دیدار خواهد کرد. با توجه به اختلاف گل کمتر ، تراکتورسازی که معادل بلوز است در خانه فولاد در مکان پنجم بازی خواهد کرد. تیمی که 48 امتیاز کسب کرده و جایگزین این تیم می شود ، برتری بیشتری نسبت به نماینده تبریز کسب می کند. این مسابقه مسلماً مهمترین بازی آخر هفته است. سپاهان که 48 امتیاز دارد و در رده چهارم قرار دارد ، مقابل پیکان بازی خواهد کرد. تیمی که با 28 امتیاز در رده سیزدهم قرار دارد و در معرض خطر سقوط است.

در سی امین لیگ برتر فوتبال ، پارس جنوبی جم ، مشایین سازی ، پیکان ، سایپا ، گلگهر سیرجان و حتی ذوب آهن هنوز در خطر اخراج از لیگ برتر هستند و بازی های آنها هفته یکی از اتفاقات غیر منتظره است.

پارس جنوبی 27 امتیاز دارد و در خانه نفتی مسجد سلیمان در رده پانزدهم قرار دارد. تیمی که 35 امتیاز داشته باشد و دیگر نیازی به نگرانی در مورد سقوط و افزایش ندارد. ماشین آلات با 28 امتیاز و مقام چهاردهم میزبان صنعت نفت آبادان است. این تیم با 41 امتیاز هیچ امیدی به کسب سهمیه ندارد و نگران سقوط نیست. جالب اینکه نماینده آبادان در صورت پیروزی یا از دست دادن این مسابقه موقعیت خود را در جدول ها تغییر نخواهد داد.

پیکان که همانطور که گفته شد با 38 امتیاز در رده سیزدهم قرار دارد ، صاحب سپاهانی است که برای کسب سهمیه باید کسب شود. سایپا که با 29 امتیاز در رده دوازدهم قرار دارد ، باید مقابل پرسپولیس که قهرمان لیگ محسوب می شود ، بازی کند و برای بهبود رکوردهای خود با این تیم روبرو خواهد شد. رقبای ذوب آهن و گلگهر سیرجان اصفهان که با 30 امتیاز در رده های دهم و یازدهم قرار دارند برای اختلاف گل. تساوی در این مسابقه بقای نهایی هر دو تیم را تعیین می کند.

در پایان هفته بیست و نهم لیگ برتر ، جنگ سهمیه ای بین 4 تیم تا هفته گذشته تمدید شد و 6 تیم سعی در سقوط ندارند. بدون شک مسابقه این هفته تماشایی خواهد بود و تلاش تیم ها برای آسیایی شدن و سقوط نکردن چشمگیر است.

لیگ برتر فوتبال

انتهای پیام / 4048 / پ

دکمه بازگشت به بالا