سلامت و دانشکسب و کار ایرانی برتر

چقدر بعد از کشیدن دندان ایمپلنت کنیم؟

از دست دادن دندان نه تنها بر ظاهر و زیبایی لبخند شما تأثیر می گذارد، بلکه بر توانایی های عملکردی شما برای خوردن و جویدن نیز تأثیر می گذارد. همانطور که می دانید بعد از کشیدن دندان از ایمپلنت برای جلوگیری از تحلیل استخوان فک، سختی جویدن و سایر عواقب از دست دادن دندان استفاده می شود و می توان گفت که ایمپلنت دندان یکی از بهترین جایگزین ها برای دندان های از دست رفته است. اما ممکن است این سوال در ذهن شما ایجاد شود که فاصله زمانی بین کشیدن دندان تا کاشت چقدر است؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا موضوع “فاصله بین کشیدن دندان و کاشت ایمپلنت” را بررسی کنیم و بدانید بهترین زمان برای کاشت ایمپلنت چه زمانی است.

چه مدت پس از کشیدن دندان باید کاشت شود؟

دوره کاشت ایمپلنت بعد از کشیدن دندان

پس از کشیدن دندان، مدت زمانی که بیماران برای کاشت ایمپلنت دندان نیاز دارند، در افراد مختلف متفاوت است و به عوامل مختلفی بستگی دارد. اگر استخوان فک شما به اندازه کافی سالم است، ممکن است بتوانید در همان روزی که دندانتان کشیده می شود، ایمپلنت قرار دهید. با این حال، در اغلب موارد، دندانپزشکان به بیماران توصیه می کنند که 3 تا 6 ماه پس از کشیدن دندان صبر کنند تا این ناحیه به طور کامل بهبود یابد.

اگر بیمار تصمیم بگیرد بیشتر صبر کند، فک ممکن است برای حمایت از ایمپلنت بیش از حد نازک یا ضعیف شود و سایر دندان‌های شیری ممکن است به فضای بین دندان‌ها فشار بیاورند و باعث از دست دادن موقعیت اصلی و دندان‌های کج شوند. بنابراین تعیین زمان ایده آل برای کاشت ایمپلنت پس از کشیدن دندان بر اساس معاینه و صلاحدید دندانپزشک بسیار مهم است.

بر اساس فاصله زمانی بین کشیدن دندان و کاشت ایمپلنت، 4 نوع درمان وجود دارد که در زیر به هر یک از آنها خواهیم پرداخت:

ایمپلنت نوع یک: به این روش ایمپلنت فوری نیز می گویند که بلافاصله پس از کشیدن دندان، ایمپلنت را در آن ناحیه قرار می دهد. این نوع درمان ممکن است ساده به نظر برسد، اما به طور کلی، ایمپلنت های فوری درمان های پیشرفته ای هستند و ممکن است در برخی موارد نیاز به ملاحظات بیشتری نسبت به درمان های معمولی داشته باشند. معمولاً از این روش برای نواحی جلوی دهان استفاده می شود که از دست دادن دندان ها باعث ایجاد مشکل اساسی می شود. یکی از مزایای این روش کوتاه شدن مدت درمان است.

ایمپلنت های نوع دوم: در نوع دوم، ایمپلنت ها بین 4 تا 8 هفته پس از کشیدن دندان، زمانی که لثه و بافت نرم ترمیم شده اند، قرار می گیرند. جراحی کاشت در این دوره آسانتر است، اما استخوان بندی کامل هنوز در محل ریشه دندان کشیده نشده است. این نوع معمولاً برای نواحی جلوی دهان که از نظر زیبایی شناسی دلپذیر هستند نیز انجام می شود.

کاشت نوع III: در نوع III کاشت ایمپلنت 16-12 هفته پس از جراحی کشیدن دندان انجام می شود. با این روش ایمپلنت راحت تر و موفق تر است زیرا بافت نرم (لثه) و بافت سخت (استخوان) به طور کامل بهبود یافته و بالغ شده اند. تنها عیب این نوع، نداشتن دندان در این دوره است. بنابراین در بیشتر موارد برای دندان های خلفی نامشخص استفاده می شود.

کاشت نوع IV: در این روش کاشت 16 هفته پس از کشیدن دندان انجام می شود و معمولاً در شرایطی که نیاز به جراحی بزرگ و ایمپلنت های بزرگ دارند، استفاده می شود.

بهترین زمان برای کاشت ایمپلنت

بهترین زمانی که بهترین دکتر ایمپلنت در کرج برای کاشت دندان توصیه می کنند 2 تا 4 ماه پس از کشیدن دندان است که لثه و بافت استخوانی بهبود یافته است. در این صورت مدت زمان عمل ایمپلنت و یکپارچگی پایه استخوانی به دلیل تراکم بافت در ناحیه ایمپلنت کوتاه خواهد بود.

در این مدت 2 تا 4 ماهه هیچ تغییری در لثه و دندان های مجاور ایجاد نمی شود، دندانپزشک می تواند بدون نیاز به پیوند استخوان یا جراحی دیگر، ایمپلنت را انجام دهد و این هزینه ایمپلنت است. کمتر روش کاشت از قبل انجام می شود، بنابراین می توان دوره عمل را کاهش داد و پایه ایمپلنت را با استخوان یکپارچه کرد و بیمار در مدت زمان کوتاهی به وضعیت طبیعی خود بازگردد. زمان

عوامل موثر در تعیین بهترین زمان کاشت

همانطور که در بالا اشاره کردیم، فاصله مورد نیاز برای کاشت ایمپلنت پس از کشیدن دندان به عوامل مختلفی بستگی دارد. این عوامل عبارتند از:

تراکم فک، ارتفاع و عرض

چگونه دندان ها را صاف کنیم

وجود یا عدم وجود عفونت لثه و دندان

تعداد اعمال جراحی

تعیین موقعیت دندان ها و بررسی حفره ها.

سن بیمار

سلامت عمومی بدن و بیماری های زمینه ای

آیا می توان بلافاصله پس از کشیدن دندان ایمپلنت گذاشت؟

آیا می توان بلافاصله پس از کشیدن دندان ایمپلنت گذاشت؟

در صورت عدم وجود مشکل در خطوط فک، لثه و دندان های مجاور، امکان نصب دستگاه بلافاصله پس از کشیدن دندان وجود دارد. پیش نیازهای کاشت ایمپلنت فوری شامل موارد زیر است:

عدم وجود تورم، عفونت، بیماری لثه و التهاب در محل ایمپلنت به دلیل جلوگیری از رد ایمپلنت در صورت عفونت.

اندازه، تراکم و کیفیت مناسب بافت استخوانی در محل ایمپلنت را می توان در اطراف ایمپلنت قرار داد تا زخم را بهبود بخشد و شکاف دندان را ببندد. (وجود عرض استخوان حداقل 6 میلی متر، وجود یک یا دو یا حداکثر 3 نوع استخوان بسته به تراکم، وجود طول استخوان مفید حداقل 13 میلی متر)

سلامت عمومی و نه دیابت، سیگار و مصرف الکل

رعایت بهداشت دهان و دندان

عدم وجود دندان قروچه ( دندان قروچه )

سن مناسب برای کاشت ایمپلنت دندان چه سنی است؟

با وجود مزایای فراوان ایمپلنت دندان مانند جویدن غذا، صحبت آزادانه، جلوگیری از فرسایش استخوان فک، تغییر زیبایی و ساختار صورت، این عمل برای همه گروه های سنی توصیه نمی شود و به طور کلی انجام نمی شود. برای بیماران زیر 18 سال

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد حداقل و حداکثر سن برای ارسال کلیک کنید.

نتیجه گیری

جراحی ایمپلنت دندان بسیار پرطرفدار است و میزان موفقیت آنها بالای 97 درصد است. اما برای رسیدن به این موفقیت باید در انتخاب یک ایمپلنتولوژیست حرفه ای و واجد شرایط دقت کافی را داشته باشید تا بتوانند این روش را به درستی برای شما انجام دهند و بهترین زمان برای قرار دادن ایمپلنت پس از کشیدن دندان را مشخص کنند. در این مقاله به طور کامل فاصله بین کشیدن دندان و کاشت ایمپلنت را بررسی کردیم. امیدواریم آشنایی با این مدارک و کمک یک دندانپزشک مجرب بتواند لبخندی زیبا را به شما بازگرداند.

دکمه بازگشت به بالا