سلامت و دانشکسب و کار ایرانی برتر

نحوه ایمپلنت دندان جلو

نحوه ایمپلنت دندان جلو

جایگزین ایمپلنت دندان جلو می تواند یک پروتز تک دندانی باشد که به آن فلیپر می گویند، یک راه حل موقت. فلیپر دندان یک دندان مصنوعی تکی است که به صفحه اکریلیک متصل شده و قابل جابجایی است. اگرچه آن شکاف را پنهان می کند، اما برخلاف ایمپلنت دندان، برای گاز گرفتن آسان غذا مناسب نیست زیرا قدرت کافی ندارد.

بریج دندان راه حل دائمی تری است، اما نیاز به تغییر شکل قابل توجهی در دندان های مجاور شکاف دارد. در مقابل، ایمپلنت دندان جلویی دقیقا مانند یک دندان واقعی به نظر می رسد زیرا مانند یک دندان طبیعی از لثه شما بیرون می آید. در نتیجه، تشخیص این که آن دندان اصلی شما نیست، بسیار سخت است.

در یک مرکز تخصصی ایمپلنت، درمان کاشت دندان جلو از قبل برنامه ریزی شده و یک برنامه کاملا سفارشی برای شما تنظیم خواهد شد. در ادامه توضیح خواهیم داد که نحوه انجام ایمپلنت دندان جلو به چه صورت است.

چرا ایمپلنت برای دندان های جلویی بهتر است؟

همانطور که اشاره نمودیم کاشت دندان نسبت به سایر گزینه های جایگزینی به دلیل مزایای متعددی که دارد، برای دندان های جلو بهتر است. هرچند برخی با قیمت ایمپلنت دندان مشکل دارند اما این روش واقعا ارزش سرمایه گذاری دارد.

در واقع، اگرچه یک بریج با طراحی خوب از نظر زیبایی شناسی مطلوب بوده و قدرت جویدن کافی را بازیابی می کند، اما تغییر شکل دندان هایی که ممکن است کاملا سالم و قوی باشند نامطلوب است. به عبارتی، برداشتن هر گونه ساختار دندان سالم خطر عفونت و پوسیدگی این دندان ها را در آینده افزایش خواهد داد.

پس برای دندان های جلو، ایمپلنت مطلوب ترین راه حل است زیرا با دندان های مجاور تداخل نداشته و در عوض از آنها محافظت می کند، همچنین این اطمینان را می دهد که آنها نمی توانند از جای خود به سمت شکاف حرکت کنند.

پست ایمپلنت همچنین از استخوان فک شما محافظت نموده و از از دست دادن استخوان که هنگام برداشتن ریشه طبیعی دندان اجتناب ناپذیر است جلوگیری می کند. در نهایت، ایمپلنت دندان جلویی دقیقاً مانند یک دندان واقعی به نظر می رسد زیرا به گونه ای طراحی شده است که مانند یک دندان طبیعی از لثه شما بیرون بیاید.

نحوه کاشت دندان جلو

یک متخصص حرفه ای بیماران را با دقت زیادی از نظر اینکه برای ایمپلنت دندان مناسب باشند ارزیابی می کند. او همچنین سوابق پزشکی و برخی داروهای مصرفی که می توانند بر این درمان تاثیر منفی بگذارند، بررسی می نماید.

پس از انجام آزمایش ‌های تشخیصی، متخصص قیمت ایمپلنت دندان را با شما در میان می گذارد، زیرا عواملی مانند کشیدن دندان یا پیوند استخوان می‌تواند بر هزینه نهایی موثر باشد.

– تست های تشخیصی

شما به سی تی اسکن با پرتو مخروطی نیاز دارید که تصویر سه بعدی دقیقی از دندان ها و فک های شما ایجاد گردد. همچنین، برخی متخصصین برای ارزیابی دقیق تر سلامت عمومی دندان شما یک عکس رادیوگرافی پانوراما دو بعدی می گیرند.

لازم به ذکر است که این تست‌های تشخیصی برای بررسی دقیق‌ تر کمیت و کیفیت استخوان فک و اطمینان از مناسب بودن آن برای ایمپلنت دندان می شوند.

– برنامه ریزی برای جراحی ایمپلنت دندان جلو

اطلاعات به دست آمده در طول تست های تشخیصی مرحله به مرحله استفاده می شود. دندانپزشک شما در مورد بهترین سیستم و محل قرارگیری ایمپلنت، از جمله عمق و زاویه پست تصمیم خواهد گرفت. تصاویر دیجیتال همچنین نشان می‌دهند که دندان ایمپلنت جدید شما پس از ترمیم کامل چگونه به نظر می‌رسد، بخشی حیاتی از این روش، زیرا برای اطمینان از زیبایی و عملکرد عالی امری ضروری است.

اگر نیاز به کشیدن دندان باشد، گاهی اوقات می توان این کار را در طول جراحی ایمپلنت انجام داد و بلافاصله آن را با پست ایمپلنت جایگزین نمود.

همچنین، در صورت نیاز به پیوند استخوان، اغلب می‌توان مقدار کمی از مواد پیوند استخوان را همزمان با ایمپلنت دندان قرار داد. متخصص قطعا تمام این جزئیات را با شما در میان خواهد گذاشت و بنابراین شما به طور کامل درک می کنید که در طول جراحی ایمپلنت چه اتفاقی می افتد.

– نصب ایمپلنت دندان جلو

معمولا، عمل کاشت دندان جلو یک ساعت یا کمتر طول می کشد و می توان با استفاده از بی حسی موضعی آن را تکمیل کرد.

گاهی اوقات ایمپلنت دندان به یک دوره بهبودی و به منظور دریافت نتیجه ای بهتر نیاز دارد. در موارد دیگر، دندان ممکن است بلافاصله پس از جراحی کاشته شود.

– قرار دادن دندان

اگر به پروتز موقت نیاز داشته باشید، ممکن است یک بریج موقت نصب شود و این تضمین به شما داده شود که ایمپلنت می‌تواند در حین بهبودی و ادغام شدن با استخوان اطراف بدون مزاحمت باقی بماند. هنگامی که یک دندان بلافاصله پس از جراحی کاشته می شود، معمولا یک دندان موقت بوده و به طور خاص فقط برای اهداف زیبایی طراحی شده است.

شما نمی توانید این دندان را گاز بگیرید، اما در طول دوره بهبودی برای بهتر بودن ظاهر شما را لازم است. هنگامی که بهبودی کامل شد، دندان دائمی شما بر روی ایمپلنت دندان قرار می گیرد.

در نهایت به خاطر داشته باشید که نحوه ایمپلنت دندان جلوی سریع و نسبتا راحت بوده و می تواند راه حلی طولانی مدت برای از دست دادن دندان جلویی ارائه دهد. البته موفقیت تمامی این مراحل کاملا به تخصص و تجربه بالای دندانپزشک بستگی دارد و از این رو بسیار مهم است که شما برای این درمان به چه کسی مراجعه می نمایید.

دکمه بازگشت به بالا