اقتصادی

پل سنجان در حال تبدیل شدن به موزه غربی اراک است

ترندونی/ مرکز شهردار اراک گفت: بیشتر مردم شهرداری اراک را در عدم ساخت پل سنجانو مقصر می دانند و متأسفانه این پل هم اکنون در حال تبدیل شدن به موزه غرب اراک است و وضعیت مناسبی ندارد، بنابراین باید دستور ویژه ای صادر شود. این پروژه را تکمیل کنید.

علیرضا کریمی از شورای مسکن استان مرکزی روز پنجشنبه 12 اسفندماه گفت: رسیدگی به طرح جامع اراک کاستی های زیادی دارد و یکی از نیازهای اساسی مردم است و باید هر چه سریعتر این طرح تکمیل شود. طرح تفصیلی شهر نیز موجود است.

و اما در مورد انحراف شهر اراک گفت: این اولین مکان نیست و در مکان بدی است که برای مردم شهر دردسر ایجاد کرد.

وی بیان کرد: مناطق تفریحی و گردشگری در اراک بسیار کم است که با جابجایی و تکمیل اراضی دره گردو و کوه مستوفی در سال آینده برای مردم اراک ایجاد شود.

شهردار اراک افزود: با توجه به اینکه طرح 58 متری لغو شده است، پیش بینی می شود طرح جایگزین که طرح 24 متری است زودتر تعیین شود و مردم از این بلاتکلیفی رهایی یابند.

کریمی خاطرنشان کرد: اختصاص زمین برای پروژه های شهری یکی از الزامات حکمرانی شهری است چرا که اجرای هر طرح شهری نیازمند زمینی است که در این زمینه با آن مواجه هستیم و انتظار می رود هم افزایی و همکاری های لازم صورت گیرد. ایجاد مشاغل هشدار دهنده و آلاینده

وی افزود: اجرای طرح های بازآفرینی شهری در سکونتگاه های غیررسمی نیازمند توجه ویژه است و امیدواریم توسعه مناطق کم برخوردار در نتیجه این طرح ها توسعه یابد. بسیاری از شهروندان در حومه راه آهن زندگی می کنند که می خواهند این خانه ها بازسازی شود و حریم خصوصی آنها حفظ شود.

فرماندار اراک نیز در این نشست گفت: در دستور کار تامین زمین برای 2000 نفر نیازمند هستیم و در حوزه راه های مواصلاتی نیز خواهان ارتقای راه های روستایی به راه های اصلی هستیم.

امیر هادی ادامه داد: 264 مسکن جانبازان در اراک وجود دارد که 80 درصد مشکلات فیزیکی آنها ناشی از تورم فعلی است که 700 میلیون ریال به این واحدها اختصاص یافته است تا سه میلیارد ریال افزایش یابد.

سید محمد یمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز با اشاره به اینکه استان مرکزی از نظر زیرساخت های درمانی با مشکل مواجه است، افزود: بیمارستان امیرکبیر اراک دارای چهار بخش است که در حوزه پزشکی مورد استفاده قرار گرفته است. توانبخشی. با تغییر کاربری این واحدها برای ارائه خدمات به مردم موافقت کنید.

وی ادامه داد: در سال 1363. 71 هکتار زمین به دانشگاه علوم پزشکی واگذار شد اما سند یک صفحه ای آن زمین به نام آن دانشگاه منتقل نشد که سازمان انرژی اتمی روی آن بیمارستان احداث کرد. به دانشگاه. زمان برای گرفتن.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا