اقتصادیجامعه و خانوادهعمومی

بهترین وکیل خانواده در اراک موسسه حقوقی دادکوشا، همراه در پرونده های خانواده

دعاوی خانوادگی که از زمره حقوقی است که در قانون تعریف شده که برای زوجین در قانون مدنی، قانون حمایت خانواده و قانون آئین دادرسی مدنی راجع به بخشی از موارد و حتی قانون جزا که دربرگیرنده خط مشی زندگی و تکالیف و شرایط و حقوق خانواده ها را تعریف می کند.

بهترین وکیل خانواده در اراک کیست؟

در این قسمت تمامی موارد مربوط به خانواده را به صورت خلاصه برای شما توضیح میدهیم در واقع بهترین وکیل خانواده در اراک مواردی از جمله مطالبه مهریه ، اجرت المثل ایام زوجیت ، بررسی نفقه زوج ، نفقه فرزند ، حضانت فرزند ، تقاضای ازدواج مجدد ، الزام به تمکین ، مطالبه نفقه و … را بررسی می کند. باید در نظر داشت که وکیل طلاق مجرب نیز می تواند همین موارد را در صورت لزوم مورد تحقیق قرار دهد. در اصل وکیل طلاق توافقی زیر مجموعه ای از وکیل خانواده محسوب می شود. برای اطلاعات بیشتر درباره هر یک از این موارد میتوانید به صفحه ی مربوطه مراجعه کنیدو همچنین برای گرفتن وکیل میتوانید همین حالا قرار ملاقات رزرو کنید.

آیا لازم می باشد که برای طرح دعوا یا دفاع از دعوایی که علیه ما طرح شده از وکیل خانواده  استفاده کنیم؟

نهاد قضایی به منظور رسیدگی به دعاوی و حل و فصل اختلافات ایجاد شده است و روزانه هزاران پرونده در هر کدام از دادگاههای حقوقی و کیفری مطرح و رسیدگی و اجرا می شود به دلیل کثرت پرونده و قوانین ومقررات ماهوی بسیار آیین دادرسی و شیوه رسیدگی خاصی برای نهاد قضایی لازم و ضروری است و قوانین آیین دادرسی مدنی و کیفری مدون در این زمینه داریم ولی اغلب افراد در انتخاب مسیر طرح دعوا استفاده از این شیوه ها را نمی دانند چرا که یک امر تخصصی می باشد پس در چنین مواردی برای حضور در محضر دادگاه و قاضی که فرد متخصص می باشد نیاز است کسی که قانون را می داند و حق و حقوق مصرح در قانون را می داند داخل در موضوع شود .

مزایای استفاده از بهترین وکیل خانواده در اراک موسسه حقوقی دادکوشا در دعاوی خانوادگی؟

1-در صورت نیاز به وکیل خانواده در موضوع خانوادگی «موسسه حقوقی دادکوشا »از بین وکلا متخصص در امر حقوقی و از بین وکیل متخصص در آن موضوع وکیل انتخاب و به موکل معرفی می کنند یعنی وقتی نیاز به وکیل در امر خانواده و طلاق داریم نیاز نیست پرس و جو کنیم و دنبال این باشیم که کدام وکیل در این امر تبحر دارد در موسسه حقوقی دادکوشا شما مستقیم میروید پیش وکیل متخصص در امر خانوادگی .

استفاده از موسسه حقوقی دادکوشا این امتیاز را به شما می دهد که علاوه بر اینکه وکیل انتخابی در قبال شما مسئول می باشد پرونده شما تحت نظارت و پیگیری مدیریت و مسئول گروه نیز می باشد.

در صورت نیاز به وکلای متعدد در پرونده بدون اتلاف وقت هر دو وکیل با قید توکیل از بین وکلای موسسه در اختیار شما قرار خواهد گرفت و در صرفه جویی هزینه های حق الوکاله و… به نفع موکل می باشد.

حال چند سوال مهم را در حوزه ی دعاوی خانوادگی پاسخ می دهیم :

وکیل خانواده، نحوه محاسبه نفقه زن

نفقه زن در اصطلاح حقوقی عبارت از چیزهایی است که شخص برای زندگی احتیاج به آن دارد از قبیل خوراک، پوشاک، مسکن و اثاث منزل در اصطلاح حقوقی کسی که باید نفقه را پرداخت کند منفق و کسی که نفقه به او داده می شود را منفق علیه گویند. ماده ۱۱۰۲ قانون مدنی بیان می‌دارد همین که نکاح به‌طور صحت واقع شد روابط زوجیت بین طرفین موجود و حقوق و تکالیف زوجین در مقابل همدیگر برقرار می‌شود دو شرط زیر برای وجوب نفقه ضروری است:

۱- دایمی بودن عقد که قانون مدنی در ماده ۱۱۰۶ تصریح دارد: در عقد دایم نفقه زوجه به عهده شوهر است.

۲- تمکین کامل زوجه : در صورتی که زنی به صورت از همسر خود تمکین نکند، عنوان ناشزه بر وی تعلق می گیرد و در نتیجه پرداخت نفقه از عهده شوهر وی ساقط می شود.

چنانچه زن نسبت به مطالبه نفقه اقدام نماید مراجع قضایی برای تعیین نفقه این امر را به کارشناس رسمی دادگستری ارجاع می دهند تا نفقه زوجه را با در نظر گرفتن شئونات و تحصیلات و خانواده پدری وی تعیین نماید و با توجه به نظر کارشناس حکم مقتضی صادر می شود.

آیا خواندن صیغه محرمیت به صورت شفاهی مورد قبول قانون می باشد؟

در اصطلاح ازدواج موقت ( صیغه ) عقد زناشویی است که برای مدت محدودی واقع شده باشد. به آن ازدواج منقطع، نکاح منقطع و یا متعه نیز می گویند و در اصطلاح عامه صیغه معروف است. زیرا این نوع عقد به منظور بهره مند شدن مرد از زن واقع می شود. تنها تفاوت ازدواج موقت با دائم در این است که بر مرد، نفقه زن (تهیه خوراک، پوشاک و مسکن) واجب نیست و پس از سپری شدن زمان عقد دیگر نیازی به خواندن صیغه طلاق نیست. خواندن صیغه محرمیت به صورت شفاهی در صورتی که خانواده زوجین مطلع باشند هیچ اشکال قانونی و شرعی ندارد.

اجرت المثل در چه صورت تعلق می گیرد؟

اجرت المثل در طول زندگی مشترک بابت کارهایی که زن انجام داده است و قصد تبرع نداشته به زن تعلق می گیردمعمولاً اجرت المثل در زمانی به زوجه تعلق میگیرد که طلاق جاری شود زیرا در رسیدگی هایی که توسط دادگاهها بعمل آمده است بعضاً تحت این عنوان اگر اجرت المثل زوجه در حین ادامه زندگی محاسبه و از زوج وصول شود. ممکن است تحولاتی در وضعیت زندگی و اموال زوج حاصل شود که این قضیه میتواند در روند دریافت اجرت المثل مؤثر باشد .

وکیل امور خانواده : یکی از گرایشات اساسی علم حقوق مباحث خانوادگی است مباحث خانوادگی نیز در زیر مجموعه امور حقوقی قرار می‌گیرد با این تفاوت که قوانین خاص مانند قانون حمایت خانواده قانون اهدای جنین و آیین نامه هایی از این دست این گرایش را از حقوق خصوصی جدا نموده است .

باید توجه داشت وکیل خانواده علاوه بر تخصص تجربه و اطلاعات به روز شده قانونی می بایست تسلط لازم را به مباحث فقهی و شرعی داشته باشد چرا که حقوق خانواده برگرفته از شرع و فقه اسلامی بوده و در مواردی که قانون گذار سکوت کرده میتوان با استناد به آیات و روایات در این زمینه خواسته مطلوب را از محکمه مطالبه نمود .

فارغ از مباحث تکنیکی و علم مربوط به این موضوع وکیل خانواده می بایست روحیه مسالمت جویانه نیز داشته باشد طبیعی است که یک وکیل متخصص دعاوی مالیاتی روحیه مناسبی برای انجام پرونده های خانوادگی را ندارد .

وکیل خانواده

در دعاوی خانوادگی ممکن است نیاز به برگزاری چندین جلسه فیمابین موکل و همسرش باشد بدیهی است در صورت عدم برگزاری جلسات و مشاوره های هر دو طرف امکان برقراری صلح غیر ممکن است .

قطعاً نمیتوان به پرونده های خانواده به عنوان یک پرونده حقوقی معمول نگریست چرا که عدم برقراری صلح ممکن است آسیب های جبران ناپذیری را به فرزندان مشترک و حتی خود طرفین وارد نماید .

البته آنچه که تجربه سالها فعالیت در این زمینه برای این مجموعه به دست آمده آن است که تمامی دعاوی خانوادگی بالاخره روزی با توافق زوجین خاتمه می یابد حال ممکن است این توافق ظرف یک سال صورت گیرد و یا شاید بعد از ۷ سال در هر صورت هیچ یکی از زوجین در این اختلافات پیروز واقعی نبوده و هر دو طرف متضرر خواهند شد .

لزوم مراجعه به بهترین وکیل خانواده در اراک

متاسفانه لجاجت ها و اختلافات مالی هر یک را به مقاومت بیشتر و عدم انعطاف سوق می دهد به ترتیبی که هر کس فکر می‌کند در صورت حفظ بیشتر حقوق مالی پیروز این اختلاف و دعاوی خواهد بود .

اما این تصور کاملا اشتباه و مردود است همانطور که بیان شد آن شخص پیروز واقعی دعاوی خانوادگی است که بتواند سلامت جسم و روح خود را حفظ نموده و با پشت سر گذاشتن تجربیات تلخ زندگی قبلی خود ، با فکری جدید و نگرشی متعالی به زندگی خود ادامه دهد .

متاسفانه دیده شده اختلافات خانوادگی در برخی موارد با کش مکش های بسیار درگیری‌های شدید همراه شده و بعد از طلاق نیز زوجین در جهت انتقام گیری از یکدیگر سال ها به اقامه دعاوی متعدد مشغول هستند ، این عامل نه تنها سلامت روحی افراد را از بین خواهد برد بلکه عمر ارزشمند و نعمت بسیار بزرگ حیات رانیز تلف می کند .

پس آنچه وکیل کیفری به موکلین خود توصیه می نماید این است که اول هدف اصلی خود از مراجعه به وکیل را با مشاور و روانشناس در میان بگذارند به عنوان مثال با مشورت مشخص نمایند قصد و نیت گرفتن طلاق است و یا این که هدفشان صرفاً جنبه مالی دارد .

دریافت مشاوره از بهترین وکیل خانواده خانواده در اراک

در مواردی ممکن از یکی از زوجین صرفاً تمایل داشته باشد که طرف مقابل از جدیت او به خود بیاید و تغییراتی در زندگی ایجاد نماید بدیهی است عملکرد و رویکرد وکیل خانواده در این سه مورد متفاوت است .

اگر تمایل موکل به طلاق و جدایی باشد دعاوی مطروحه می بایست بسیار قاطع و جدی و سریع صورت بگیرد ، به طوری که یا دادگاه خانواده به راحتی رای طلاق را صادر نماید و یا طرف مقابل توافق به حل و فصل موضوع بنماید .

در نقطه مقابل اگر هدف موکل صرفاً بیان تذکری به همسرش باشد می بایست حتی المقدور از اقامه دعوا جلوگیری کرد و با تماسهای تلفنی و در صورت امکان برقراری جلسه مشترک جدیت همسر در تغییر زندگی به طرف دیگر اعلام گردد .

بدیهی است در بسیاری از موارد دیده شده زوجین به یکدیگر علاقه بسیار داشته و زندگی مشترک را دوست دارند اما به علت پاره ای مشکلات و اختلافات زندگی آنها دچار چالش‌های جدی شده است .

وکیل خانواده با تخصص و تجربه در این زمینه و ارجاع زوجین به مشاور خانواده و گوشزد نمودن حقوق متقابل طرفین نسبت به هم می تواند کمک بزرگی برای ادامه زندگی مشترک و بهبود شرایط مینماید .

مطابق قانون وکالت اولین اقدام وکیل می بایست برقراری صلح و سازش باشد ، قطعاً از اخلاق نیز ایجاب می نماید وکیل خانواده ابتدا راه مذاکره و صلح و سازش را پیگیری نماید و در صورت عدم حصول نتیجه اقدامات دیگری را آغاز نماید .

شرط وکالت زن در طلاق چیست؟

طلاق منـحصر به اراده مـرد است و از حقوق مخـصوص به زوج می بـاشد. ولـی طبـق قانون شوهر می تواند با دادن وکالت در طلاق به زن این اراده را انتقال دهد تا زن هر زمان که خواست خود را مطلقه نماید. شـرط وکـالت در طلاق می تواند حین عقد در عقدنامه آورده شود و یا بعد از عقد در دفاتـر رسمی ثبت اسناد تنظیم گردد.

آیا اگر همسرم مانع ملاقات فرزند شود می توان تقاضای مجازات او را نمود؟

ملاقات فرزند مشترک حق طبیعی، اخلاقی و قانونی والدین می باشد و نمی توان هیچ یک از والدین را از ملاقـات فرزند خود بدون عذر قانونی محروم نمود. طبق ماده 54 قانون حمایت خانواده؛ کسی که مانع ملاقات فرزند شده است در بار اول به پرداخت جزای نقدی درجه 8 و در صورت تکرار حداکثر مجازات مذکور در قانون مجازات می شود.

در صورت فوت پدر، حضانت فرزند با چه کسی است؟

حضانت فرزند حق و در عین حال تکلیفی است که قانون برای حفظ و نگهداری کودک به والدین سپرده است. وظیفه حفظ و نگهداری فرزندان زندگی مشترک بر عهده والدین است. در صورت فوت پدر طبق قانون مدنی در هر حال با مادر است.

مزایای مطالبه نفقه فرزند توسط بهترین وکیل خانواده در اراک چیست ؟

نفقه فرزند مشترک از جمله امور مالی می باشد که زوجین در صورت جدایی و یا طلاق باید نسبت به آن اظهارنظر نمایند. مطالبه نفقه فرزند توسط وکیل خانواده مسلماً هر وکیل با توجه به تعاریف قانونگذار و دفاعیات مستدل و مدارکی که بدست آمده است میتواند جهت اثبات نفقه فرزند از طریق محاکم وارد عمل شود.

دکمه بازگشت به بالا