اقتصادی

واکنش پرس تی وی به توقیف دامنه وب‌سایت شبکه توسط آمریکا

پس از بستن دامنه جامع شبکه خبری انگلیسی زبان Press TV توسط دولت ایالات متحده ، این شبکه اعلام کرد که به فعالیت خود در ایران و دامنه ادامه خواهد داد.

به گزارش ترندونی ، عصر یکم جولای ، اقدامی غیرمنتظره دسترسی به سایت Press TV را از طریق دامنه .com برای دفتر تحقیقات فدرال ایالات متحده (FBI) مسدود کرد.

پرس تی وی گزارش داد: “از اولین ساعات عصر سه شنبه ، این اقدام هماهنگ با همان تصویر در تولید بسیاری از سایت های تلویزیونی ایرانی ، منطقه ای ، خبرگزاری ها و منابع خبری که دامنه سایت را مسدود کردند ، بود.” سه کانال ، العالم ، پرس تی وی و “الماسیرا توسط پلیس فدرال ایالات متحده گزارش شد.
تصویری که در وب سایت ها منتشر شده و از انسداد رسانه ها خبر می دهد ، قوانینی را توجیه می کند که این اقدام را به دولت آمریکا امکان می دهد از نهادهایی استفاده کند که “قاچاق فناوری ، مواد هسته ای ، سلاح ، مواد شیمیایی ، مواد بیولوژیکی و رادیولوژیکی یا مصادره مواد تولید ، واردات ، فروش یا توزیع مواد غیرقانونی.

با این حال ، FBI تنها یک پیام توییتر را در حساب خود نقل کرد: بی آه تو. “او با شرکایی در بخشهای خصوصی ، محلی ، ایالتی و فدرال ، از جمله کسانی که در مراقبت های بهداشتی و جامعه علمی درگیر هستند ، کار می کند تا از اطلاعات حساس آمریکایی ها در برابر دشمنان خارجی محافظت کند و در عین حال توانایی آنها را برای نوآوری حفظ کند.

ساعتی بعد ، روزنامه نگار برجسته آمریکایی ، لارا روزن ، در توییتر گزارش داد که ند پرایس ، سخنگوی وزارت امور خارجه گفت او در مورد مسدود کردن سایت پرس تی وی واشنگتن حرفی برای گفتن ندارد. “با این حال ، او به من گفت که وزارت دادگستری می تواند به زودی اطلاعات را ارائه دهد.”

بر اساس گزارش پرس تی وی ، نتایج یک مطالعه عمیق از تیم فنی شبکه نشان داد که مسئله بیمه بسته شده و دامنه این سایت غیرقابل دسترسی است.

همچنین تأکید شده است که وب سایت این شبکه در ایران و دامنه و صفحات آن از طریق آدرس presstv به فعالیت خود ادامه خواهد داد. و در دسترس مصرف کنندگان است.

این اولین بار نیست که ایالات متحده Press TV را از طریق تروریسم رسانه ای علیه فشارهای مختلف هدایت می کند. علاوه بر قطع ارتباط ماهواره ، حساب های موجود در این شبکه بارها در سیستم عامل های مختلف اجتماعی مسدود شده اند و این شبکه به ناچار از ابتدا از طریق ابتدا در پربیننده ترین شبکه های اجتماعی شروع به کار کرده و با مخاطبان خود ارتباط برقرار می کند. در اقدامی اخیر علیه Press TV ، Google حساب YouTube را برای همیشه در شبکه مسدود کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا