برون مرزی

واکنش روسیه به تقلای آمریکا برای استقرار نیروهایش در کشورهای همسایه افغانستان

ایالات متحده در تلاش است تا نیروهای خارج شده از افغانستان را به کشورهای همسایه اعزام کند ، اما روسیه امیدوار است که متحدانش با ایالات متحده تجارت نکنند.

به گزارش ترندونی ، وال استریت ژورنال اخیراً اعلام کرده است که ایالات متحده می خواهد نیروهای خود را که از افغانستان خارج می شوند به ازبکستان و تاجیکستان اعزام کند ، اما تاکنون توافق حاصل نشده است.

کارشناسان همچنین گفتند توافق با تاشکند و مسکو در روز دوشنبه با توجه به روابط نزدیک بعید است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سرگئی ناریشکین ، رئیس اطلاعات خارجی روسیه ، “روشن است که ایالات متحده می خواهد نیروهای خود را که افغانستان را به کشورهای همسایه ترک می کند ، مستقر کند و ایالات متحده نمی خواهد کنترل افغانستان را از دست بدهد.”

ناریشکان گفت: “ما درک می کنیم و حتی می دانیم که چنین تلاشهایی انجام می شود و خواهد شد. ما بسیار امیدواریم که این کار نه تنها توسط شرکای سازمان پیمان امنیت جمعی ، بلکه توسط متحدان نیز پشتیبانی نشود.”

جو بایدن ، رئیس جمهور آمریكا ، 11 سپتامبر 2001 مهلت خروج نیروهای آمریكایی از افغانستان را تعیین كرد. 11 سپتامبر بیست سال حمله.

اما ارتش آمریكا برای همیشه از خشونت در افغانستان كناره گرفته و طالبان حملات خود را به نیروهای امنیتی افغانستان افزایش داده اند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا