برون مرزی

همپیمانان قدس-2؛ افشای مسیر آمریکا برای انتقال تروریست‌ها به یمن؛ صنعاء در سیف القدس نقش ایفا کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین ترندونی ، روز دوم شبکه خبری المیادین از برنامه متحدان القدس به پیروزی مقاومت لبنان در سال 2006 اختصاص دارد. در سالگردهای جنگ ، در چندین کشور منطقه میزبان کارشناسان سیاست بود (33). روزها).

بیروت استراتژی کنونی دشمن ، درگیر کردن اعضای مقاومت در مشکلات داخلی است

الیاس فرهت ، کارشناس سیاسی منطقه ، در پاسخ به سوالی درباره تغییر اوضاع منطقه از زمان موسوم به “بهار عربی” گفت ، قدرتهای بزرگ با مردم منطقه متفاوت روبرو می شوند. به نظر می رسید که خیزش های مردمی دموکراسی و آزادی است ، اما آنچه آنها انجام داده اند [به دلیل دخالت قدرتهای غربی] هرج و مرج و تخریب نهادها و زیرساخت ها حاصل شده است. در اکثر کشورهای عربی تظاهرات خشمگینانه ای برگزار شد که گاهی اوقات با خشونت همراه بود. تنها منطقه ای که به اصطلاح بهار عربی در آن ورود نکرد و قرار بود باشد ، فلسطین بود و این باید توسط کارشناسان سایر نقاط تجزیه و تحلیل شود.

فرهت در مورد نقش حزب الله در منطقه در سال های اخیر صحبت کرد ، گفت که حزب الله در لوانته با القاعده جنگیده است. ظهور القاعده در سوریه از سال 2011 ، به دنبال تلاش ناموفق برای سرنگونی دولت سوریه ، یک نقطه عطف مهم در سالهای اخیر است. حزب الله وارد جنگ شد و رویای القاعده را در هم شکست و سرانجام در سال 2017. نسخه ای از گروه های تروریستی در لبنان و سوریه را تشکیل داد.

فرهت همچنین در پاسخ به اینکه چگونه دولت های غربی پس از شکست در جنگ سی روزه استراتژی خود را تغییر دادند ، گفت: امروز این مسئله کاملاً واضح است و نیازی به تفسیر ندارد. مشارکت در مقاومت لبنان در مشکلات داخلی لبنان و درگیر کردن اعضای مقاومت در مشکلات داخلی یکی از این راهکارهاست. پس از پیروزی در سال 2006. در جنگ ، ما گروه های تروریستی مسلح را دیدیم که به سوریه و لبنان حمله کردند و سپس تلاش کردند ایران را به عراق وارد کنند. استفاده از جنگ نسل پنجم ، که یک جنگ روانی از طریق رسانه ها است و همچنین محاصره اقتصادی و جنگ اقتصادی ، از دیگر استراتژی های دشمن علیه اعضای مقاومت است. تحریم های اقتصادی سلاحی است که ایالات متحده علیه بسیاری از کشورها استفاده می کند … ما باید به ایران نگاه کنیم زیرا ایران بیش از چهل سال تحریم شده است.

دمشق؛ سوریه نتوانست حاکم آمریکایی را در عراق تکرار کند

احمد ماری گفت: “هم مردم سوریه و هم رئیس جمهور تصدیق نکرده اند که استقلال کشورشان زیر سوال خواهد رفت ، بنابراین توطئه علیه سوریه بالا گرفته و آنها این توطئه را همانطور که آنها بهار عربی می نامند انجام داده اند.” عضو پارلمان سوریه. این بار آنها سوریه را از درون هدایت کردند و برای از بین بردن سیستم سیاسی و انسجام آن ، ساختار اجتماعی آن را شکست دادند … همه این تلاش ها باید سوریه را به یک کشور ضعیف در همه زمینه ها تبدیل کند.

رابرت فورد ، سفیر پیشین ایالات متحده در سوریه گفت که ایالات متحده در سوریه سقوط کرده است. احمد مرایی گفت: “امروز ، ده سال بعد ، سوریه توانسته حضور خود را در سطح تصمیم گیری در منطقه تقویت کند.” – دشمن نقشه پل برمر را تکرار می کند. ” [حاکم نظامی آمریکا در عراق پس از سقوط رژیم بعث] و یک قانون اساسی تهیه کنید [آمریکایی] سوریه در این کار ناکام ماند.

ماری در پاسخ به این س thatال که سوریه بعد از جنگ دیگر مخالف سوریه نیست و هزینه زیادی را نیز پرداخت کرده است ، گفت: اگرچه سوریه هزینه زیادی پرداخت کرد و این هزینه برای برخی از کشورهای منطقه از جمله ترکیه بود ، اما ده سال پس از بحران علیه سوریه توطئه می کند و همه این وقایع می بینیم که سوریه توانسته استقلال خود را حفظ کند و اکنون شاهد گفتگوی سوریه و سوریه هستیم که منجر به قانون اساسی سوریه و سوریه نیز می شود.

غزه سیف القدس روند مصالحه را متوقف کرده است

حسام الدجنی ، استاد دانشگاه العمامه در غزه ، در پاسخ به سوال المیادین در مورد تأثیر بهار عربی بر فلسطین گفت: “مردم فلسطین از جمله ملتهایی هستند که آزادی و استقلال را دوست دارند.” اما آمریکا و اسرائیل آن را دارند [بهار عربی] این امر به توطئه های مذهبی و درگیری های داخلی ، سیاسی و اجتماعی در کشورهای منطقه تبدیل شده است. در نتیجه ، مسئله فلسطین کاهش یافته و از طرف دیگر ، آنها سعی کرده اند ایران و نه اسرائیل را دشمن و یک چالش بزرگ در منطقه کنند. به همین دلیل ، حداقل منطقه شاهد سازش بین امارات ، بحرین ، سودان و مغرب بوده است و برخی از کشورهای دیگر نیز ممکن است این مصالحه را انجام دهند. فکر می کنم جنگ سیف القدس [حمایت مقاومت غزه از قدس] او این روند را متوقف کرد و نشان داد که این رژیم توانایی دفاع از خود را ندارد. اسرائیل آماده کمک به کشورهای سازشکار نیست. سیف القدس اکنون نشان داده است که فلسطین می تواند همه ملت ها و کشورها را متحد کند. حتی مردم آن کشورهایی که دولت های آنها روابط عادی با اسرائیل برقرار کرده اند از مقاومت و فلسطین حمایت می کنند و این از لحاظ نظری ثابت می کند که فلسطین می تواند کل ملت را متحد کند.

سنعاء؛ یمن نقش سیف القدس را بازی کرد

عبدالرحمن الاحنومی ، سردبیر روزنامه یمنی الثوره ، در پاسخ به این سوال كه اسرائیل در كجا با ائتلاف علیه یمن درگیر است ، گفت كه رژیم صهیونیستی درگیر برنامه هایی علیه یمن است. فراموش نکنیم که بنیامین نتانیاهو ، نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی پس از انقلاب سپتامبر ، در مورد خطرات یمن برای رسیدن به انصارالله در کرانه باختری و قدرت در صنعا صحبت کرد. اسرائیل در برنامه ریزی حمله به یمن نقش دارد و یکی از عوامل جنگ علیه یمن است. امروز ، هر جا که امارات متحده عربی در یمن باشد ، اسرائیل وجود دارد ، این کشور به وضوح در سواحل شرقی و غربی و در جزایر سقطرا ، مون ، بریم و باب المندب است. علائم نشان می دهد که اسرائیل از طریق تجهیزات و تدارکات در نبرد در ساحل غربی یمن نقش دارد.

احنومی در پاسخ به سوالی درباره اوضاع یمن و به قدرت رسیدن انصارالله پس از بهار عربی و اینکه برخی انصارالله را به توطئه متهم کردند ، گفت: “این اتفاق افتاد ، بر خلاف آنچه در سوریه و سایر کشورها اتفاق افتاد . انتهای پیکان اینجا به طرف فلسطین است. به اصطلاح بهار عربی برای به دنیا آوردن خاورمیانه جدید مورد استفاده قرار گرفت ، آرزوی آنها در سال 2006 بود. در جنگ علیه لبنان. از آنجا که آنها در این جنگ شکست خوردند ، سوریه را به این طریق هدایت کردند. آنچه در یمن رخ داد از این طرح استفاده نکرد ، بلکه مسئله مقاومت را بارزتر و ریشه دارتر کرد. تا اینکه ببینید یمن در نبرد سیف القدسو چقدر تأثیرگذار بود و سید عبدالملک بدرالدین حوثی به طور مداوم با مقاومت فلسطین در ارتباط بوده و هنوز مواردی وجود دارد که درباره این موضوع گزارش نشده است و یمن نیز همچنین در جنگ سیف القدسو نقش داشت.

بغداد افشای حملات تروریستی از سوریه و عراق به یمن

عباس الارداوی ، محقق مرکز تحقیقات هدفمند امنیتی و سیاسی ، همچنین گفت که کشورهای متجاوز یمن امروزه به کشورهایی با سازش تبدیل شده اند که منطقه را به زانو درآورند زیرا به دلیل فشارهای نظامی نمی توانند روند را عادی کنند. [سازش] آغاز شده. اگر آنها در لبنان پیروز نمی شدند ، سوریه پیروز نمی شد و اگر در یمن پیروز می شدند ، در عراق پیروز نمی شدند و اگر در این نبردها پیروز می شدند ، وارد روند سازش سیاسی نمی شدند. .. امروز پایگاه های ایالات متحده در غرب و شمال عراق همچنین پایگاه هایی در شرق سوریه و تانفه (جنوب شرقی سوریه در نزدیکی مرز اردن) امروز ماموریت آنها انتقال جنگنده ها به یمن است. شما می پرسید که چگونه با جابجایی افرادی از اروپا به ترکیه و از آنجا به سوریه ، عراق و منطقه که دیگر تحمل حضور خود را ندارند (و استقرار برای آنها دشوار است) ، اکنون آنها از طریق گذرگاه جریش نقل مکان می کنند. [در مرز عراق با کویت که تحت کنترل آمریکاست] به پایگاه های خود در عربستان سعودی و برخی کشورهای خلیج فارس [فارس] و از آنجا با دریا به یمن منتقل شدند.

الارداوی همچنین به وقایع سوریه در قالب بهار عربی اشاره کرد و گفت: آنها قصد داشتند بخشی از استان نینوا در عراق را به منطقه دیرالزور در سوریه تبدیل کنند ، اما عراقی ها با الحشد عمر تروریسم داعش را کوتاه کردند الشعبی آنها از هم جدا شدند.

تهران؛ هدف قرار دادن عراق ، سوریه ، لبنان و یمن با عضویت آنها در محور مقاومت تعیین می شود

حسن احمدیان ، استاد دانشگاه تهران نیز در مورد تقابل مقاومت و تروریسم در منطقه صحبت کرد. “از زمان پیروزی در انقلاب اسلامی ، ایران تعریف کرده است که ایران کیست و دوستانش چه کسانی هستند … بنابراین دولت های غربی سعی کرده اند ایران و متحدانش را از همان ابتدا سوق دهند.” امروز محور مقاومت با اتکا به ایران و سایر اعضای آن با طرح ایالات متحده در منطقه و جنگهایی که به منطقه تحمیل شده مخالف است. طرح محور مقاومت ایستاده است. اگر این کشورها از مسیر خارج شوند ، همه امورشان حل و فصل می شود و دیگر اعمال نخواهد شد … همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند ، اگر ایران با آنها مخالفت نکند ، باید در شهرهای خود با آنها روبرو شود.

احمدیان همچنین استدلال کرد که انتقال از فشار نظامی به فشار اقتصادی ناشی از عدم موفقیت ایالات متحده در منطقه است و امروز فشار اقتصادی نیز در حال سقوط است. دیدیم که این فشار از طریق قانون تحریم های سزارین به سوریه وارد شده و لبنان تحت تحریم های آمریکا قرار دارد. ایالات متحده در حال حاضر به طور غیر مستقیم از طریق گروه های مسلح با محور مقاومت مقابله می کند.

انتهای پیام / ص


دکمه بازگشت به بالا