برون مرزی

آمریکا برای اشغال خاک سوریه دست دوستی به سوی اسد دراز کرده است/ منافع اروپا در تحریم دمشق

به گزارش گروه بین الملل آنا ، علی الزعاتری در گزارشی که روزنامه بین منطقه ای الریوم منتشر کرد ، نوشت: “اخلاق در سیاست محلی نیست ، اما همه چیز بر اساس جاه طلبی ، حمایت و احترام است.” تحت چنین تعریفی ، موارد خاص و استثنایی نادر است و اکثر کشورها و سیاستمداران دریغ نمی کنند که دشمن خود ، دوست خود باشند و تنها در صورت بروز موضوع منافع ملی می خواهند با آنها مخالفت کنند. در همین راستا ، اظهارات و دیدگاه های مقامات دولت سابق آمریکا در مورد پیشنهاد گفتگو با دولت بشار اسد رئیس جمهور سوریه در پایان ریاست جمهوری دونالد ترامپ را نمی توان امری مسلم دانست.

دونالد ترامپ

بر اساس این گزارش ، منافع ملی ایالات متحده یکبار خواسته بود که نماینده ایالات متحده در سازمان ملل در برابر بشار جعفری ، نماینده سابق سوریه در وزیر امور خارجه آژانس بین المللی انرژی اتمی (اسد) بایستد و برنامه هایی را به سوریه ارائه دهد. وقتی توازن قدرت به نفع محور مقاومت بر هم خورد ، باید هیئت دیپلماتیک به دمشق و مهلت اعزام شود. واشنگتن یک بار صحنه سیاسی و نظامی را تنگ کرد و گروه های تروریستی ایجاد کرد ، باعث ناامنی و هرج و مرج در سوریه شد.

این تحلیلگر عرب زبان در بیانیه ای گفت: “كسی (كه ظاهرا عصبانی بود) به من گفت كه مقامات سوریه دروغگو ، فاسد و غیرمسئول هستند و آنچه را كه برای سوریه مضر و مضر است انجام می دهند.” من به او جواب دادم ، اگر کسی می داند ، او را که قادر به پاسخ دادن نیست ، معرفی کن. از طرف دیگر ، من به او گفتم كه آشكار و پنهان توطئه ای علیه دولت و مردم سوریه ، و اثبات این ادعا كار مشكلی نیست ، دولت آمریكا است كه نیروها و شبه نظامیانش به عنوان ادعای ائتلاف بین المللی وارد كشور شده اند مخالف داعش. داعش نیست ، آنها هنوز در وسط و شمال سوریه در حال حرکت هستند. گاهی اوقات آنها یک منطقه سوریه را هدف می گیرند که ناخواسته یک منطقه مسکونی است و آنها ادعا می کنند که یا اشتباه کردند یا می خواستند یک گروه تروریستی را هدف قرار دهند!


بیشتر بخوانید:

دولت بایدن در حال افزایش حملات تروریستی در عراق و سوریه است


الزعاتری می نویسد: منافع اروپا در تحریم های سوریه نیز تعریف شده است. علاوه بر این ، آنها می خواهند به منظور جلوگیری از بازسازی این کشور جنگ زده ، در قالب پروتکل های محدودکننده (تحریم) با دمشق صحبت کنند و تحریم ها علیه دولت اسد را افزایش دهند. این کشور به دور از هیاهوی غربی ها و مخالفان ، روند بازسازی را به متحدان خود سپرده است.

ایالات متحده صلح نمی خواهد و رویکردش اشغال کل خاک سوریه است.

به گفته این تحلیلگر عرب زبان ، پس از سالها مقاومت بشار اسد و طرفداران داخلی و خارجی وی ، سند بازگشته است و اکنون غربی ها و ایالات متحده آماده صحبت هستند ، اما جوهر و محتوای آن چیست این سند برای ارائه یک سخنرانی؟ ممکن است آسان باشد که تصور کنیم انقلابی در تفکر غربی اتفاق افتاده است و آنها اکنون می خواهند با سوریه دوست شوند. لازم به ذکر است که مانورهای قبلی همچنان قوی بودند و هیچ یک از حرکات تغییر نکردند. نباید فریب خورد و کلمات و عبارات نادرست را صحیح دانست. ایالات متحده سوریه را اشغال می کند و چیزی به جز غارت ثروت و جاسوسی از مردم آن کشور در جیب خود ندارد. در اتحادیه اروپا و انگلستان نیز وضعیت به همین ترتیب و به دنبال آن ایالات متحده است.

الزعاتری نوشت: “سازمان ملل با تمام گستاخی خود نظاره گر است و زبانش انتقاد کافی از اشغال نیست.” فراخوان مذاکرات مانند آنچه در دیدار وزیر خارجه وقت جیمز بیکر و دبیرکل صدام تاریک عزیز در ژنو قبل از حمله به عراق اتفاق افتاد ، است. بیکر به دنبال گفتگو نبود و می خواست پیامی از ترس ، هشدار یا وسوسه به بغداد ارسال کند. منافع ایالات متحده واضح است و آنها می خواهند اوضاع سوریه را بدتر کنند تا جان و وضعیت نیروهای خود را در آن کشور حفظ کنند و شاید آنها همچنین می خواهند تنش با روسیه را افزایش دهند.

وی در پایان گفت: “اگر واشنگتن و متحدانش جدی باشند ، باید به اشغال شمال شرقی سوریه پایان دهند و از هرج و مرج جلوگیری کنند.” آنها نباید به دنبال تفرقه و ایجاد یک رژیم مستقل کرد در شمال سوریه باشند. اما اینطور نیست و آنها خواهان ادامه هرج و مرج و تنش در این کشور جنگ زده هستند. آنها می خواهند دمشق را از جاده پایین بیاورند و سپس روی میز مذاکره بنشینند ، در غیر این صورت یک ائتلاف تروریست های خود را برای غارت نفت و گاز کشور به سوریه می فرستد. البته آنها دوست دارند صهیونیست ها را به دمشق بفرستند و پرچم اسرائیل را در سرزمین سوریه برافراشته کنند.

انتهای پیام / 4033 / ص

دکمه بازگشت به بالا