برون مرزی

روسیا الیوم: مسیر بین‌المللی «ام-4» در سوریه بازگشایی شد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین ترندونی ، منابع خبری از از سرگیری مسیر بین المللی M-4 در سوریه خبر دادند.

Russia Today رسماً اعلام کرد که این مسیر به طور رسمی بازگشایی شده است. مسیری که شمال شرقی سوریه را با مناطق غربی و مرکزی این کشور متصل می کند.

در همین حال ، در منطقه راس العین (شمال شرقی سوریه) 80 کیلومتر بزرگراه توسط تروریست های وابسته به ترکیه اشغال شده است.

این بزرگراه برای حمل و نقل عمومی و تجاری در نظر گرفته شده است.

یک مقام نظامی روسی پیش از این گفته بود که برای جلوگیری از تنش در طول مسیر ، به گشت زنی های روسی به جز روزهای جمعه برنامه ریزی شده است.

سایت خبری مخالف Anb همچنین گزارش داد که اولین کاروان غیرنظامی از طریق بزرگراه M-4 از استان Hasakah (شمال شرقی سوریه) وارد شهر عین عیسی در استان رقه (شمال سوریه) شد.

عناب گفت که این مشکل پس از توافق میان نیروهای روسی و ترکیه در اطراف بزرگراه به وجود آمد.

هفت ماه پیش ، هنگامی که ترکیه عملیات موسوم به “بهار صلح” را علیه ارتش کرد در منطقه شرق فرات آغاز کرد ، این مسیر از هاسکه به سمت رقه و حلب مسدود شد.

بزرگراه M4 شرق رود فرات را به مرز عراق وصل می کند. بزرگراه از شهر لاذقیه شروع می شود و مشرف به دریای مدیترانه است و از غرب به شهر بخش ادلب ادامه می یابد. این اتفاق می افتد سپس بزرگراه از طریق استان های حلب و رقه تا مرز عراق در شمال شرقی سوریه امتداد می یابد.


مسیرهای M-4 و M-5

در سپتامبر سال گذشته ، ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان در سوچی قول دادند که در مورد آتش بس در استان ادلب و تا سال 2018 توافق کنند. پایان – امنیت حمل و نقل در بزرگراه M4 (حلب – لاذقیه). و M5 (حلب-حما) را تأمین کنید.

این توافق بعداً نقض شد و با نقض مكرر آتش بس تروریستی جبهه النصره ، ارتش سوریه یك عملیات بزرگ را در جنوب ادلب آغاز كرد و پیشرفت چشمگیری داشت.

انتهای پیام /

دکمه بازگشت به بالا