اقتصادی

مردم دیگر میوه انبوه نمی‌خرند

اسدالله کارگر، از مازاد عرضه انواع میوه فصل نسبت به تقاضای آن خبر داد و افزود: این مازاد ثباتی را در بازار میوه و تره بار تهران رقم زده، اما در همین حال به کاهش سوددهی این صنف و گلایه‌مندی آن‌ها انجامیده است. در شرایطی که الگوی خرید مردم برای میوه تغییر کرده و دیگر مانند گذشته میوه را به صورت انبوه نمی‌خرند و گزیده‌تر خرید می‌کنند.

قیمت انواع میوه اعلام شد/ کارگر: مردم دیگر میوه انبوه نمی‌خرند

آفتاب‌‌نیوز :

وی در ادامه از ثبات بازار گوجه فرنگی و جبران کمبود عرضه‌ای که در هفته‌های پیش اتفاق افتاده بود گفت و اضافه کرد: به دلیل گرمای هوا تولید این محصول در حوالی تهران نیز ادامه دارد. هم اکنون آخرین قیمت کشف‌شده برای انواع گوجه فرنگی بوته‌رس بر حسب کیفیت ۱۵۰۰۰، ۲۵۰۰۰ و ۳۰۰۰۰ تومان است. گوجه فرنگی گلخانه‌ای نیز ۳۰۰۰۰، ۳۵۰۰۰ و ۵۰۰۰۰ تومان قیمت دارد.

کارگر در تشریح آخرین قیمت عمده‌فروشی کشف شده برای دیگر محصولات کشاورزی پرمصرف در میدان میوه و تره‌بار تهران توضیح داد: کف قیمت موز اکوادور ۷۵۰۰۰ تومان و سقف آن ۸۰۰۰۰ تومان است. نوع ممتاز این کالا نیز ۸۵۰۰۰ تومان قیمت دارد.

رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران ادامه داد: کف قیمت کیوی ۲۰۰۰۰ تومان و سقف آن ۳۵۰۰۰ تومان و قیمت کیوی ممتاز ۵۰۰۰۰ تومان است. پرتقال تامسون نیز به ترتیبی که برای گونه‌های پیشین ذکر شد، ۱۰۰۰۰ تومان، ۱۵۰۰۰ تومان و ۳۵۰۰۰ تومان قیمت دارد. انار ساوه هم ۱۰۰۰۰، ۳۰۰۰۰ و ۵۰۰۰۰ تومان قیمت دارد.

مشروح آخرین قیمت کشف شده برای انواع میوه، سبزی و صیفی در میدان میوه و تره بار تهران در جدول زیر آمده است.

قیمت انواع میوه اعلام شد/ کارگر: مردم دیگر میوه انبوه نمی‌خرند

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص در زمینه تحلیل‌های اقتصادی هستم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا