اقتصادی

هشدار اتحادیه طلا وجواهر تهران به معامله‌گران فردایی و کاغذی سکه و طلا

اتحادیه طلا و جواهر تهران به بازرگانان هشدار داده است که چنین معاملات غیر فیزیکی طلا و سکه ، معاملات فردا و کاغذ ، غیرقانونی است.

طبق پیگیری های ترندونی در مورد گسترش معاملات غیررسمی در بازار سکه و طلا و حضور اصطلاحا دلالان در آن بازار ، اتحادیه بازرگانان و تولیدکنندگان طلا ، جواهرات ، نقره و سکه به بازرگانان خود نسبت به اینگونه معاملات غیرقانونی هشدار داده است.

طبق اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران ، معاملات غیر فیزیکی طلا و سکه که معاملات آتی و کاغذ نامیده می شوند معاملاتی است که در آن طلا و سکه فیزیکی مبادله نمی شود. در نتیجه چنین معاملات رسمی ، بازار نوسان داشت و غیرقانونی بود. در همین راستا اتحادیه طلا و جواهر تهران در سی و نهمین گزارش خود که در سال 1399 منتشر شد. در تاریخ 16 آوریل ، معاملات را غیرقانونی و مجرمانه اعلام کرد و بر این اساس طبق قوانین دولت اعلام شد. فعالیت های انضباطی و قضایی شامل مجرمان می شود.

در اخطاریه ای که اتحادیه طلا و جواهر بار دیگر در این زمینه صادر کرد ، کارگزاران هشدار دادند که این معاملات در برخی مناطق بازار و فراتر از آن انجام نخواهد شد.

در این اطلاعیه که به عنوان یک بنر در چندین بازار تهران تبلیغ شده است ، پیش بینی شده است که بازرگانان طلا و سکه مذاب باید در محل و در مورد واحدهای تجاری دارای پروانه کسب معتبر اتحادیه جواهرات تهران تجارت کنند. با کارگزاران کاغذ و فردا ، پس از صدور اخطار ، واحد تجاری آنها برای اولین بار پلمپ می شود و در صورت تکرار ، پروانه کسب برای همیشه لغو می شود.

در گزارش منتشر شده توسط اتحادیه طلا و جواهر آمده است: اتحادیه های کارگری مختلف (متعلق به وزارت صمت و اتاق اصناف) از جمله اتحادیه های صنفی مشمول ماده 5 (k) قانون اتاق بازرگانی مجاز به صدور گواهی تجارت نیستند و آنها دارای طلا (کارت های کیفیت) نیستند. ، و شرکای آنها فقط برای دریافت مجوز قانونی برای تجارت باید به اتحادیه طلا ، جواهرات ، جواهرات و نقره تهران مراجعه کنند.

در همین حال ، فعالان صنفی و مسئولان عدم تعادل بازار را به هیچ یک از عوامل تجاری نسبت ندادند و بارها بر تأثیر دلالان و دلالان تأکید کردند که در پی ناآرامی های کشور در سکه و طلا ، دانسته یا ناآگاهانه “آب در آسیاب دشمن ریختند”. آنها معتقدند این گمانه زنی ها و بورس های سهام مانع از ادامه بازار به شکل واقعی خود و اصلاح معاملات می شود.

طبق اتحادیه طلا ، جواهرات ، نقره و سکه تهران ، همه سایت ها و کانال هایی که قیمت طلا و سکه را ارسال می کنند مجاز به ارسال قیمت های فردا یا کاغذ نیستند و پیگرد قانونی دارند.

این فعالان معتقدند که کل آشفتگی بازار و افزایش تقاضا در یک بخش سوداگرانه است که در آن مردم غیر واقعی خرید می کنند و به اشتباه تقاضا می کنند که بتوانند سرمایه گذاری کنند و ارزش واقعی خود را حفظ کنند و با خرید 200 سکه بازار را بهم بزنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا