اقتصادی

کاهش اندک قیمت هر متر خانه در تهران، طی فروردین

براساس اعلام بانک مرکزی متوسط ​​قیمت هر متر مربع در تهران در فروردین ماه امسال 34 میلیون بوده است. درصد به ترتیب.

براساس گزارش بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن در تهران، میانگین قیمت خرید و فروش هر مترمربع فروخته شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در تهران در فروردین ماه به ترتیب 34 میلیون دلار و 270 هزار دلار بوده است. نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب 2.4 کاهش و 16.9 درصد افزایش داشته است.

همچنین تعداد معاملات در این ماه 3.4 هزار مورد بوده که نسبت به ماه قبل 49.9 درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل 63.7 درصد کاهش داشته است. تجارت شهر تهران در طول عمر ساختمان است که بیشترین سهم را واحدهای عمرانی تا پنج سال با 28.7 درصد به خود اختصاص داده است.

این در حالی است که از 22 منطقه تهران، بیشترین قیمت هر متر خانه 75 میلیون بوده است. و 160 هزار در منطقه اول با حداقل 15 میلیون. و 770 هزار تومان در منطقه 18 هر کدام 12.5 درصد افزایش داشته است. یک منطقه و 17.3 درصد در 18 منطقه.

توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده به قیمت هر متر مربع در فروردین ماه امسال نیز از 20 به 25 میلیون واحد نشان می دهد. بیشترین سهم از معاملات را در تهران و در محدوده قیمتی 25 تا 30 و 15 تا 20 میلیون به خود اختصاص دادند. تومان با 14.3 و 13.7 درصد.

از سوی دیگر در فروردین امسال. توزیع تعداد مسکن های قابل فروش بر حسب ارزش در واحد نشان می دهد که خانه هایی با ارزش بین یک میلیارد تا یک میلیارد و تومان با سهم 19.1 درصدی بیشترین سهم از معاملات را به خود اختصاص داد.

وضعیت اجاره در تهران

همچنین توزیع معاملات مسکن به تفکیک مناطق شهری شهر تهران نشان می دهد که منطقه 5 که 15.6 درصد از کل معاملات را به خود اختصاص داده است، بیشترین سهم از معاملات شهر تهران را به خود اختصاص داده است.

علاوه بر این، در فروردین امسال. بررسی شاخص اجاره بها در تهران و کل شهرستان ها نسبت به ماه مشابه سال قبل 45.6 و 50.1 درصد رشد داشته است.

در فروردین ماه قیمت هر خانه در مترو در تهران اندکی کاهش یافت

در فروردین ماه قیمت هر خانه در مترو در تهران اندکی کاهش یافت

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا